Intiem vraagje

Discussie in 'De bevalling' gestart door -, 29 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Na hoeveel weken hadden jullie weer geslachtgemeenschap en deed dat pijn? Voelde het anders dan voorheen?

Ik ben namelijk behoorlijk gescheurd, maar heb er nu geen last meer van. Ik vroeg het me gewoon af.

2. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Wij probeerde het na 2 weken weer maar ik was niet gescheurd had alleen 1 schoonheids hechtinkje.

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb nu al bijna nergens last meer van, bloeden is zo goed als over. en ik ben niet gehecht, of gescheurd.
    volgens mij kunnen wij heel snel al weer.
    maar bij sommigen is het pas echt na 6 weken of langer. als je er zelf aan toe bent.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Uhmmm (uchekuche...):p wij pas na een paar maanden, omdat de wond pas met een week of 5 genezen was, maar ook omdat ik er emotioneel gezien niet klaar voor was. Ik associeerde alles daar beneden met m'n bevalling. En toen het eindelijk (gelukkig) wel zo ver was, deed het toch even flink zeer. Ik bloedde ook.

En sindsdien hebben we het door alle prive-omstandigheden die we aan ons hoofd hebben niet meer gedaan.... :oops: :oops: :oops: ons hoofd staat er gewoon even niet naar.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij pas na een tijdje weer.(maandje of 3?) Geen behoefte eraan ook eigenlijk. Na de eerste nog langer want was toen behoorlijk ingescheurd en ingeknipt en daar had ik lang last van.

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij (ondanks mijn subtotaal ruptuur, flinke scheur -ondanks 2 knippen - met meer dan 30! hechtingen) al weer na 3 / 4 weken.... Moet wel zeggen dat ik zelfs nu soms nog wel "daar beneden" inderdaad associeer met de bevalling en het een beetje "vreemd" idee vind.... maar dat zal wel slijten!

Ik heb verder nergens last van gehad (heel soms van een "randje", waarvan ik dan denk dat het het litteken is)...

Moet er wel ook bij zeggen dat mijn hoofd er ook vaak niet naar staat hoor :( ;)

7. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Nog steeds niet..... :oops:
    Ze hebben me flink ingeknipt maar de hechtingen zijn eruit geknapt na 4 dagen, zit nu dus nog steeds met een open wond...dus voorlopig komt er daar niks in de buurt....

8. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

wij deden het na 1 week weer maar het deed geen pijn ik had ook niks aan me bevalling overgehouden hoop dat me 2e bevalling weer zo is :)

9. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Toen ik gestopt was met vloeien hebben we het weer gedaan dat was 6 weken na de bevalling

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    all the way is er nog niet van gekomen. Zie eigenlijk wel een beetje op tegen die "eerste" keer weer. Vloei niet meer en heb ook geen last meer van de knip. Alleen de hechting van de spierlaag voel ik nog wel een beetje, is een beetje een verdikking.

Daarbij komt ook nog dat Jiri vaak huilt. En weet dus nooit wanneer hij weer wakker wordt. Daardoor heb ik ook niet het gevoel dat we er de tijd voor kunnen nemen, wat ik dan wel graag zou willen.

11. hoi,

wij pas na 8 weekjes.
    Dit omdat ik beetje was ingescheurd en een knip heb gehad.
    Veel last van hechtingen gehad. En bij nacontrole hebben ze nog wat "wild"vlees weggehaald. Van buiten en binnenin. Dit was erna ook wat gevoelig.
    En eerlijk gezegd ook niet veel zin ervoor gehad.

Het deed geen pijn.

groetjes

12. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Wij hebben het nu na 3.5e week weer geprobeerd.
    Ik had een bevalling met vacuumpomp, waardor ik een knip kreeg en gehecht ben. Een snee van ong. 10 cm daar beneden. het vloeien was ook na 3,5 week gestopt, dus proberen maar!
    Het is nog wel wat gevoelig daar, vooral het randje, daar zit ok een stukje vh litteken.
    Voor de rest gaat het wel weer als vanouds.

Ik gebruik alleen nog geen pil (wil de eerstvolgende menstru afwachtten) en gebruiken daarom condooms, maar ik ben als de dood dat er eentje knapt en ik straks ineens weer zwanger zal kunnen zijn!

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    O, moet er opeens aan denken...mijn VK had me deze tip gegeven:

Als je regelmatig, eventueel met wat olie, het litteken masseert, wordt het littekenweefsel eerder weer soepel. Bovendien, zei ze, is het een vrij goede graadmeter om te voelen of het pijn zal gaan doen bij het vrijen. Als het masseren nog pijnlijk is kan je er eigenlijk van uit gaan dat dat bij het vrijen ook zo zal zijn. Doet het geen pijn meer, visa versa!

Deel Deze Pagina