Ons kindje loopt ongeveer 4 weken voor en zou het nu volgens de echo een 2,600kg wegen. De gyn heeft me al gezegd dat ik niet moet hopen op 38 weken en dat 4 kg het absolute maximum dat het kindje mag wegen dan volgt er sowieso de inleiding. Op 3 januari weet ik meer en ik ben bang dat ons kindje nog veel groter zal zijn maar ok dat zien we dan wel weer maar de 36 komen gevaarlijk dichtbij en ik hoop zo op 37 weken. Even vermelden dat ik uit Belgie kom en dus bij een gyn loop. Nog dames die voorliepen en moesten bevallen? Was de schatting van het gewicht juist? Ik denk dat ik iemand iets aandoe als de kleine helemaal geen zware baby blijkt te zijn. Ik had zo gehoopt op een spontane bevalling maar blijkbaar is dit met zwschapssuiker uitgesloten.
hoi lolieken ik had net als jij ook zwangerschapsdiabetes (dat haal ik uit jouw verhaal tenminste) mijn zoontje liep ook 4 weken voor met de groei uiteindelijk heb ik een ks gehad op precies 38 weken (dwarsligger) anders zou ik ingeleid worden. zijn gewicht was 3762 gram het was wel een lang ventje ik vond het wel meevallen dus spinnekop
Ik loop 1,5 week voor en mijn eerste kindje was bijna 9 pond. Ze verwachten dat mijn 2e kindje ook ongeveer zo zwaar wordt, maar ze doen er niks aan (pas bij 41/42 weken). En ik ben nu 39 weken zwanger.
Ik loop 2 weken voor maar hier in nederland vinden ze het niet echt een rede tot inleiden zolang het kindje het goed doet.
Onze meid loop een week voor bleek afgelopen week. Volgens de echoscopiste alleen maar een goed teken dat ze goede voedingstoffen binnen krijgt en geen reden tot ongerustheid OF dat ze eerder gaat komen. Bij mijn oudste dochter heb ik ook het idee dat ze wat voorliep, maar dat is me nooit verteld. Zij is geboren met 37.5 wk en eigenlijk heb ik heel sterk het voorgevoel dat ook deze kleine meis niet tot 40 weken blijft zitten. Succes!
Mijn zoontje (vooral het hoofdje) liep altijd 3 weken voor..maar nog wel binnen de curve..hij kwam eruit en het viel allemaal helemaal mee..gewoon een normaal hoofd..een echo zegt niet alles!
Ik (of liever gezegd ons zoontje) loopt ook 4-5 weken voor en ik heb geen zwangerschapsdiabetes. Hier in Nederland word je inderdaad niet ingeleid ivm de grootte van je kindje, dus ik hoop maar dat hij niet al te lang op zich laat wachten.
Loys liep ook met 34 weken 3 a 4 weken voor. ze woog op dat moment tussen de 2900 en 3200 gram. ik stond vanaf toen ook onder controle van de gyn om de groei in de gaten te houden. met 36 weken woog ze al tussen de 3300 en 3600 gram en met 38 weken woog ze zo'n 4 kilo.. wij hadden met de gyn al afgesproken dat ik rond 39 weken zou worden ingeleid omdat ik het lichamelijk niet meer kon volhouden omdat ik ook nog eens enorm veel vruchtwater had. met het breken van de vliezen bleek dit zo'n 3 liter te zijn. met 28 weken had ik ook al een groei echo gehad en toen liep ze maar een half weekje voor op de groei dus het is niet zo dat ze de hele zwangerschap al zo veel voor lag. ik ben ingeleid met 38+6 en ze woog 3925 gram dus de schatting van de groeiecho's waren goed! ik had trouwens geen zwangerschaps suiker daar ben ik 2x op getest.
Nee hoor, ik ben ingeleid ivm grootte van onze zoon, ik had geen zw suiker en onze zoon werd op de echo 5500 gram geschat . ben de volgende dag (40+1) ingeleid, uiteindelijk woog hij 'maar' 4620 (en 58 cm lang ). Dus hier was het wel degelijk de reden van inleiden...
Ja je hebt gelijk, het gebeurd wel in sommige ziekenhuizen maar niet zo heel erg veel. En inderdaad dan vaak pas laat zoals bij jou als je de 40 weken voorbij bent.
Dat is waar, mijn vk wile me al laten inleiden met 37 weken omdat hij rond de 3800 gram geschat werd maar -zo zei zij-; 'Dit is helaas niet toegestaan'. Toen ik met 40 weken bij de gynaecoloog kwam zei hij; 'Waarom ben je niet eerder gekomen, had ik je eerder laten inleiden'. Vaag he !
Ja je word er echt gek van! Eerst wilden ze mij met 40 weken inleiden. Toen moest ik opeens hals over kop naar de gyn en wilden ze me met 37 weken inleiden. Kwam ik vorige week en nu word het weer met 38 weken! Ik word er gek van! Nu moet ik morgen weer komen maar het zal me niet verbazen als ze weer wat anders zeggen....
Oh joh, je lijkt mij wel. Toen ik de groei echo kreeg met 36 weken ofzo zou ik ingeleid worden want; 'In dit tempo gaan we jou niet over de 40 weken laten lopen', ik helemaal blij toen het een week later was want -zo dacht ik'-; 'Nu gaan we een datum plannen voor het inleiden', maar nee hoor... de twee weken daarna steeds teleurgesteld, uiteindelijk heb ik zelf bijna moeten smeken voor een afspraak bij de gyn. Nu had ik ook echt een megabuik hoor (ik was een skippy bal op pootjes ) én veel vruchtwater én een 9 ponder in mn buik dus.. je hebt een beetje een idee hoe ik eruit zag . Gewoon op je strepen gaan staan he! Hopelijk komt jullie uk snel! Ik duim voor je.
Hier hebben mijn zoon en dochter allebij 2 tot 3 weken voor gelopen op de groei en hebben ze me gewoon door laten lopen. Tot zoontje 40w3d en was zijn gewicht 4150gram maar kon niet door het geboortekanaal ivm smal bekken en groot hoofdje. Mijn dochter is geboren een dag voor we zouden worden ingeleid met 41weken presies en die vloog eruit maar was 4340gram. Nu zwanger van de 3de en die loopt helemaal niet voor ben ook bijna niet aangekomen en werd op de zelfde termijn een groeiecho gemaakt als bij de andere 2 en deze baby heeft alleen wat lange benen maar verder helemaal op gemiddeld op schema scheelt geloof ik een dag dus was helemaal verbaast, dacht deze zal ook wel 2 of 3 weken voor lopen. Word wel ingeleid als ik langer loop als 39weken maar dat heeft als rede dat ik niet zonder medice indicatie mag bevallen en deze baby waarschijnlijk nog sneller gaat komen als mijn dochtertje en dan haal ik het ziekenhuis niet...
Jezus wat hebben die gyns! Ik dacht al dat het aan mijn ziekenhuis lag. Is ook gewoon een nadeel dat je elke week een andere ziet. Ze beginnen standaard met de vraag hoe gaat het. Nou als ik er morgen kom dan zeg ik: Nou ik ben hardstikke blij dat ik 27 december ingeleid word want ik trek het niet meer! Eens kijken wat hij daar op te zeggen heeft.
Hoi Ik weet niet of mijn beebje ook voor loopt op een echo, maar ben vanmorgen bij de gynaecoloog geweest en hij heeft gewoon op mijn buik gevoeld en hij dacht dat ze nu ongeveer op 7 pond zit. Ik weet eigenlijk niet of dit zwaar is of niet?. Ik hoop alleen dat ik dan niet te lang meer door loop anders wordt ze natuurlijk wel heel groot
Mijn eerste dochter woog 3,750 gr bij de geboorte en was ook groot dus eigenlijk een normaal babytje. Toen was ze ook te zwaar en dan weer niet en dan weer wel dus moest ik een inleiding krijgen. Achteraf gezien was dat niet nodig. Heel spijtig. Nu doen ze het weer maar idd mijn zwsuiker is erger. Krijg hem maar moeilijk onder controle zelfs met insuline. Dus ik kan begrijpen dat ze geen risico's willen nemen maar 36 weken vind ik zelf gewoon te vroeg. Ik streef dus naar de 37 weken maar die kans is al klein aan het worden. Ik zit er een beetje mee en 't laat me gewoon niet los. Ik weet het zal mezelf erbij moeten neerleggen maar vind het zo'n zonde had het zo graag eens een keertje spontaan gehad! Bedankt voor jullie antwoorden dames!
Hier word de groei van ons babytje ook in de gaten gehouden. Eerste kindje was 4240 gram, tweede 4440. Toch is ook volgens mijn gyn, de groei van de baby geen reden om eerder in te leiden.... Wel om in de gaten te houden, zodat we er rekening mee kunnen houden, en het niet de spui-gaten uitloopt over 3 weken weer een groei echo dus