Intieme zeep???

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kayke, Nov 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Hoi :)

Gewoon eventjes een vraagje. Ik had ergens gelezen dat je vagina wassen met zeep niet zo goed is voor de zuurtegraad. Maar ik was me met Lactacyd Femina en die zuurtegraad is 0, dus kan volgens mij geen kwaad, toch?

Wie weet antwoord of ik me verder moet blijven wassen met intieme zeep of beter gewoon water kan gebruiken?

Kayke

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ben gevoelig voor schimmelinfecties dus ik gebruik die zooi niet. Dit wordt ook afgeraden hoor...
    Gewoon met water wassen is voldoende!

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    ook ik was met gewoon water en vermijd zeep daar want ook ik krijg snel schimmelinfecties. Nu al een hele lange tijd niet gehad gelukkig! Je kunt gewoon ouderwets en goedkoop met water wassen/spoelen. Ik geloof al die middeltjes niet en denk dat t gewoon geldtrekkerij is. MIjn HA zei iig dat t overbosig is en liever niet te doen!

4. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ok, danku voor jullie reacties.
    Dan ga ik gewoon beginnen wassen met lauw water :)

Kayke

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik was me gewoonmet de zelfde zeep als altijd, maar niet er tussen om het zo maar te zeggen. Maar er komt natuurlijk altijd wel wat zeep..
    Lactycid of hoe het heet zou toch juist wel mogen?

6. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Lactacyd Femina, ja volgens mij zou dat wel mogen.
    Ik heb geen last van schimmelinfecties, nog nooit gehad en zeker niet door het gebruik van Lactacyd Femina. Gebruik het al vanaf dat ik in m'n puberteit kwam.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoop dat je vagina straks niet helemaal ´gewend´ is aan die zeep en je niet meer zonder kan.

8. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Hoe bedoel je Umm85?

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Umm bedoelt (denk ik) juist omdat je het al zolang gebruikt dt je vagina er dan aan went...

Voorbeeldje... Heb je wel eens een period
    Dat je lekker labello gebruikt?
    Na 3 dagen labello gebruiken en dan ineens niet meer krijg je ineens na een halve dag droge lippen! Omdat je de lippen de labello niet meer krijgen..

In die zin word bedoeld met eraan wennen...

Maaaaar.... Zovaak wassen met lactacyd is echt overbodig hoor :)
    Wassen met gewoon water is voldoende en ook gewpon het beste voor de vagina :)

Weet trouwens niet of je ook inwendige 'douche' gebruikt... Maar dit word afgeraden als je zwanger wilt worden ;)
    Omdat het toch het natuurlijke een beetje verstoord waardoor de zaadcellen het moeilijker hebben..

10. Zus

Zus Fanatiek lid

Jun 25, 2008
    1,081
    0
    0
    Mij werd het afgeraden door de huisarts. Had snel last van schimmel en nu ik het niet meer gebruik nergens last van.
    Als je zwanger wilt worden, ook niet de vaginale douche gebruiken. Gewoon alleen water, zou het beste zijn volgens mijn huisarts.

11. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

zelf lactacyd femina word ten sterkste afgeraden !
    ik gebruik enkel de doekjes als ik naar de gyn moet ofzo voor de rest enkel lauw water en geen zeep hoor

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik had veel last van schimmel en vooral verstoord slijmvlies. Dus de gyn maakte de opmerking over lactacyd "veel erger kun je het niet maken, dus probeer het maar eens".. Niet echt reclame voor dat spul lijkt me..

13. Kayke

Kayke Actief lid

Oct 13, 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Neen, vaginale douches doe ik niet. :)

14. Rosa5

Rosa5 VIP lid

Oct 21, 2011
    7,561
    1,935
    113
    De ph waarde van de was emulsie is 5,2. Dit is ongeveer gelijk aan wat normaal is. (neutraal) de intiem vloeistof is 3,5.
    Ik heb mij er eens in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat ik de intiem vloeistof beter niet kan gebruiken in mijn vruchtbare dagen omdat deze zuurtegraad te laag is. Niet bevordelijk voor het sperma omdat zaadjes daar niet van houden. De was emulsie zou in deze theorie misschien dan wel weer kunnen maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.

Sowieso kan je dit beter niet dagelijks gebruiken. Water is echt voldoende.

15. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    zeep schijnt sowieso slecht voor de mannelijke zaadjes te zijn! Die kunnen daar niet op overleven.. Van die vrouwen zeep wist ik het niet..
    Ik heb ook nog nooit schimmel gehad...

16. Jel123

Jel123 Actief lid

Aug 1, 2011
    222
    0
    0
    Ik gebruik het wel gewoon elke dag. Ik vind het gewoon makkelijk in gebruik (snel schoon gevoel). Ik gebruik niet de intiem douche.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit last heb van schimmelinfecties. In mijn hele leven maar 1x gehad en mijn dokter raadde toen zelfs aan om lactacyd of babyzeep te gebruiken. Was toen ook binnen no time over.

17. MissJG

MissJG Actief lid

Oct 26, 2011
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gebruik gewoon water en soms zeep en heb nergens last van.
    Had wel van die doekjes gekocht.
    Nou en last dat ik ervan had!
    Nee voor mij hoeft het niet.

Share This Page