Intimiteit met pubers in huis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door LeentjeWolkje, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Hier wel 2 tieners en de oudste gaat ook laat naar bed.

    Maar mij maakt het echt helemaal niks uit of ze wel of niet iets horen.
    We doen stil en de deur op slot. Maar mochten ze wel iets horen dan is dat maar zo. Ik vind intiem zijn erg belangrijk dus dat ga ik mezelf en mijn man echt niet ontzeggen.
     
    Forumnaam vindt dit leuk.
  2. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    Deur dicht / op slot doen wij hier nooit. Ik zou ook helemaal niet kunnen slapen zo. Ben ik veel te ongerust voor mocht er iets gebeuren met de kinderen en we hebben het niet gehoord, of als er iemand beneden rond zou lopen of zo. Ik kan niet rustig worden als ik opgesloten ben in mijn eigen kamer. Mijn man ook niet overigens. Was vroeger ook al zo van voor er kinderen waren.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Je kan de deur na de seks toch gewoon weer open doen?

    Wij slapen gewoon met de deur open verder.
     
  4. LeentjeWolkje

    LeentjeWolkje Actief lid

    22 jul 2020
    170
    291
    63
    Vrouw
    De badkamer is vlak naast onze deur, als ze opstaan om te plassen of komen slapen horen ze ook alles hoor, deur dicht of niet...
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja dat zou voor mij geen probleem zijn.

    Maar voor jou wel. Lijkt me erg lastig.
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja, als ik me daardoor laat tegenhouden (de ‘wat als ze naar de wc gaan’ oid) dan kunnen wij ook geen seks meer (kunnen) hebben.

    Want hoe doen jullie dat bijv. dan in een vakantiehuisje? Wij zitten weleens met mijn ouders (en onze kids natuurlijk) samen in een huisje, maar wij hebben dan ook gewoon seks hoor.
    Wel op z’n egeltjes (Heel zachtjes en voorzichtig) :p
    Maar geeft soms ook juist wel een extra spanning ;)

    Oh en als het bed kraakt: matras op de grond leggen :thumup: (of gewoon een extra matras onder je bed die je kan pakken) Of gewoon een standje tegen het bureau/kledingkast ofzo. Kan ook.
     
  7. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Wij doen ook niet stiekem over ons 'geknuffel'. Natuurlijk doen we zo stil mogelijk en inderdaad de deur op slot. Maar ik vind dat het erbij hoort, dat je als ouders ook man en vrouw bent en niet alleen pappa en mamma. Laat ze maar 'iiieeeuw' roepen als ze merken dat de deur tijdelijk op slot is. Volgende keer als de deur dicht is, lopen ze met een grote boog om de deur heen

    Ik ben misschien een beetje bot hierin: dan moeten ze er maar aan wennen. Dat is op de lange termijn toch een mooi voorbeeld voor ze, dat je je nog altijd aangetrokken voelt tot elkaar?
     
    Nataly1972 en bosi333 vinden dit leuk.
  8. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Onze zoons vinden het tegenwoordig ook vreselijk als wij zoenen of knuffelen ofzo, maar das toch echt pech voor hen! En op onze slaapkamerdeur hebben we gewoon een slot ;)
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.178
    113
    Knuffelen doen wij wel gewoon waar ze bij zijn, dat vind niemand (nog) raar.
    We doen het nog wel 2, soms zelfs 3x per week, maar vaak zijn het toch wel vluggertjes, zachtjes, 's avonds laat of 's ochtends heel vroeg. Gelukkig geen krakende bedden hier. Wel doen we de deur soms op slot, zodat er in elk geval niet onverwacht eentje binnen kan komen. Ik ben slechthorend, dus ik hoor ze ook echt niet aankomen en mijn man zou het in het vuur van de strijd gewoon negeren, denk ik, haha.
    Verder pakken we wel eens een momentje als ze op zaterdagochtend naar hun sport zijn. Dat is niet allemaal op dezelfde tijd, maar er zit wel een kleine overlap in.
     
  10. FatihaSakura

    FatihaSakura Actief lid

    28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb nog geen pubers, maar wel een dochter van bijna 8 die ieder geluidje hoort.
    Wij hebben een slot aan de binnenkant van onze slaapkamer (yep :rolleyes:) en wij zijn nu vooral overdag intiem tijdens schooltijden of wanneer ze rustig in hun eigen kamer aan het spelen zijn. Ja, zodra ze op je deur klopt is het gevoel weg, maar nu lukt het ons gewoon om het gevoel weer terug te krijgen. :rolleyes:

    Wij kussen (niet all the way natuurlijk) en knuffelen elkaar gewoon voor de kinderen, ze weten niet beter.
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Als ouder ben jij het voorbeeld voor je kinderen op het gebied van relaties en hoe partners elkaar behandelen. Als je opeens geen affectie meer kunt tonen voor elkaar geeft dat in mijn ogen juist een vreemd beeld. Door een knuffel of kus laat je zien dat op iedere leeftijd mensen die behoefte hebben. Dat het niet vies of vreemd is maar dat je van elkaar blijft houden ongeacht de leeftijd. En dat het niet iets is om je voor te schamen maar juist om trots op te zijn.

    Wat betreft intimiteit. Een puber weet hoe dat werkt en dat jullie dat ook doen. Dus optrekkende wenkbrauw zou ik mij niets van aantrekken. Je kunt proberen zachtjes te doen en ze hoeven dat beneden toch niet te horen. Daarnaast zitten de meeste pubers vastgeplakt aan mobiel en kunnen ze oortjes indoen (mocht er al iets te horen zijn). En een ouder kind kan je prima leren om te kloppen. Ook hierbij kan je discreet zijn maar tegelijkertijd laten zien dat ook dit een natuurlijk onderdeel is van een goede relatie.
     
    Charmed72, Axia en soovi vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina