Intimiteit na de bevalling, hoe gingen jullie daar mee om?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door joycemaan, 24 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.645
    3.457
    113
    Ik heb ook een totaalruptuur gehad en moest na 2 maanden echt nog niet denken aan seks.
    Als je pijn hebt zou ik er sowieso nog niet aan beginnen.

    Wij hebben na een half jaar weer een poging gedaan en het deed pijn. Het is eigenlijk nog steeds wel pijnlijk maar iig minder dan voorheen.
     
  2. Kyra77

    Kyra77 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Ik heb geen totaal ruptuur gehad, maar wel flink uitgescheurd. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik penetratie weer aan durfde en 't geen pijn meer deed. Tot die tijd zijn er ook andere manieren om intiem te zijn.. Ik vond het ook mooi om elkaar weer rustig te ontdekken en te ervaren hoe liefdevol en begripvol mijn vriend naar mij toe was. We praatten hier ook samen over. Gewoon luchtig in bed. Samen delen wat fijn voelt en wat niet.
    Maar 't gevoel is bij mij nooit meer helemaal 't zelfde geworden.
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Nou, dit! Nu had ik na de bevalling snel weer zin en hebben we het na 3 weken geprobeerd. Bij de 1e bevalling was het gevoeliger, omdat ik was ingeknipt. Bij de 2e nergens last van gehad. Mijn man was heel voorzichtig en als het pijn doet dan stoppen we.
     
  4. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Nog een kleine aanvulling op alles wat al is gezegd: mocht het nou pijn doen, kan je het eventueel langzaam opbouwen met een vaginaal dilatatiesetje. Heb ik zelf mee geoefend toen ik na pijn in een neerwaartse spiraal raakte. Ben veel te lang doorgegaan met pijn waardoor het veel langer duurde, maar hiermee is het weer helemaal goed gekomen!
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Hier op 2 hand te tellen met ruimte over in 2 jaar...vanaf 12e week tot 8 weken na de bevalling 0, van 8 weken oud tot dochter 1 jaar en 10 mnd. Zoontje was kans van 1 uit 8 dus vrij letterlijk ook nog (helaas). Tijdens zwangerschap zoontje ook weer 0 en na t verlies van hem was uiteraard ook prut maar dat lag merendeel mentaal, niet zo fysiek ookal was die bi alweer vrolijk bezig.

    Speelde ook nog wel wat hoor, bi met dagelijks pijn tot 10mnd na bevalling met minimale belasting, trauma bevalling, forse knip, huilbaby, dochter met enorm temperament. Dus alsjeblieft niet denken dat t klooster een optie gaat worden.

    Mijn tip: praten, praten, praten, haal goede glijmiddel op waterbasis (veel beter dan die durex plak zooi) , desnoods klein speelgoed, kind uit logeren en zoek een goede fles wijn. Aangeschoten de eerste rondes door, who cares. Maar je bent wel meer ontspannen en dan ben je sneller over die drempel en krijg je meer vertrouwen in je lijf.

    Een zenuwbeschadiging kan heel lang duren eer dat hersteld is. Ik had er een door een kattenbeet in mn hand en voelde de huid op mn duim niet. Na een tijdje voelde t dof alsof mn hand sliep zoiets maar dan alleen mn huid. Uiteindelijk na een jaar of 2-3 kwam het goed ik heb er nu geen last meer van, gevoel is volledig terug.
     
  6. stiertje88

    stiertje88 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Bij de 1e na 3 weken weer voor het eerst. En daarna weer na 3 weken geloof ik.
    En nu zijn we voorzichtig weer begonnen maar nog niet all the way (baby is ruim 1 maand). Voel me er nog niet klaar voor en moet nog starten met anticonceptie. Ik kwam nu juist gemakkelijker klaar dan voorheen, dus hopelijk blijft dat zo.
     

Deel Deze Pagina