Leg je vriend uit dat jij even intiem wil zijn zonder seksuele handelingen. Knuffelen en misschien wat zoenen. Dat je niet wil dat hij aan je borsten zit, niet die lust, die mannen vaak hebben als ze zin hebben. Praat er open over, dat helpt vaak al. Omdat je weet dat hij graag wil, stribbel jij natuurlijk alleen maar tegen, omdat je er geen zin in hebt. Bouw het rustig op, dus eerst gewoon knuffelen, dan na een tijdje, zoenen (dus niet dezelfde dag). Laat je man duidelijk merken dat jij niet op bepaalde plekken aangeraakt wil worden en dat als hij dat wel doet, hij jou juist weg jaagt. Misschien dat dat ook helpt?
ik heb dit ook een periode gehad, maar toen was ik depressief en slikte ik de pil die deze gevoelens vergrootten. Bij mij hielp het al dat ik stopte met de pil en overging op de nuvaring. Na de geboorte van onze dochter was ik ook erg veel met haar bezig, maar wat mij al bovenstaande keren heel erg hielp was zelf initiatief nemen. In deze periodes had ik dat absoluut niet en nam hij initiatief en daar werd ik kriebelig van en toen hebben we afgesproken dat hij niets zou doen en mij zou afwachten en dat hielp echt, ook daardoor kreeg ik meer behoefte. En inmiddels ben ik helemaal pilvrij, hebben we ons leven aardig op de rit (in rustig vaarwater) en hoef ik alleen maar naar hem te kijken en ik krijg kriebels
Ja Buffy hij weet dat ik dat niet fijn vind we praten er ook over, maar hij geeft wel aan dat hij het moeilijk vind, en zegt dat ik er teveel over nadenk. Met andere woorden moet spontaner zijn ofzo en niet teveel nadenken.. Ja makkelijk.. Hij zegt continu sorry sorry als hij niet van me af kan blijven en dat vind ik zo zielig dat ik m zn gang laat gaan en zeg: geeft niet.. Omdat ik zie dat hij het moelijk vind en niet zomaar..
ja dat is makkelijk praten van hem, maar jij voelt het zo. ik zou hem niet zn gang laten gaan omdat je het zielig vind. Niemand komt aan mijn lijf als ik dat niet wil, ook mijn vriend niet! Hoe moeilijk het ook voor hem is, hij heeft dat te respecteren. Ja het is moeilijk, maar met dingen forceren bereikt hij echt niks, alleen maar dat de afstand groter wordt...
Ik snap je wel, maar het is niet zo als het lijkt. Ik begrijp toch dat hij zich op t laatst niet meer in kan houden..
Misschien vragen of het een paar weken bij alleen zoenen en knuffelen kan blijven en dat je uit jezelf begint? als JIJ er aan toe bent. het is jou lichaam.. heel lastig voor je man.. das logisch maar misschien bouwt hij dan samen met jou weer de seksuele band op?
oke, ja dat snap ik dus niet. Ik zou dat ook noooit toe laten, hoe gek ik ook op mijn vriend ben en hoeveel ik ook van hem hou...hij heeft zn handen thuis te laten alsik niet wil dat hij aan me zit
Liefdevol ben je... Dat zou ik nooit kunnen ik hou veel te veel van m. Hij probeerd al zolang om niets te doen..
tja tis maar wat je zelf accepteerd ik hou echt van hem, maar als ik niet wil wil ik niet, dan heeft hij gewoon pech. en andersom ook trouwens
heb ik ook soms hoor heel af en toe maak ikzin en word ik vanzelf enthousiast en dan vind ik het ook niet erg maar als ik echt echt echt geen zin heb dan heeft hij zn handen inderdaad maar thuis te houden.. das denk ik ook stukje respect.. maar dat benaderd iedereen anders.
weet ik niet want zit niet in de situatie... maar als ik het me probeer voor te stellen dan zou ik denk ik proberen om me in te leven in mn man.. en dan luisteren naar wat hij zegt en ook geen pogingen doen om sex te hebben want als ieamnd niet wil wil die neit.. kan je zoo weinig tegen doen,, das heel erg lastig denk ik
Pff je maakt het je zelf wel moelijk. De vlinders zijn hier al jaren weg maar toch probeer ik aandacht voor mijn vriend op te brengen. En niet alleen aan mijn zelf te denken. Als ik al denk ik heb geen zin dan komt het er niet van. Dat hij op bepaalde intieme plekjes aan je wilt zitten is denk man eigen. Ze zijn er niet alleen voor de borstvoeding maar ook voor de man zijn plezier denk wel eens Dat met dat knuffelen de mijne als ik knuffel denkje dat hij zich dan onberoerd laat natuurlijk niet dan krijgt hij gelijk lust zo werkt de brain/gevoel van de man die reageren daar op. Als je zegt dat hij dit en dat niet mag en je dat met hem wilt afspreken dan voelt hij zich afgewezen waarom mag ik niet aan mijn vrouw zitten? Ben ik niet goed genoeg ect ect. En dan voelen ze zich ook gekwetst van dan hoeft het helemaal niet meer denken ze dan. Ze denken niet als vrouwen van stap voorstap. Meis je moet gaan uit kijken dat je hem hier mee niet mee gaat weg jagen. Meerdere topic.s gelezen maar ik ga het betwijvelen of het enige nut heeft want wat er ook voorgesteld gaat worden alles wimpel je toch af. Was het niet met de pil, dochter ect ect. Denk eerlijk gezegt dat het tijd woord dat je eens echt hulp gaat zoeken voor je zelf een eens alles op een rijtje gaat krijgen maar denk dat dit advies ook niet aan gaat komen ect ect. Word wat soepeler in je doen en laten.. P.s ben niet boos hoor wilde het wel even kwijt.
Ok duidelijk. Vind het nl wel erg voor hem maar kan het niet veranderen. Daar 'laat' ik m af en toe maar heeft ie toch wat..
Ik snap dat wel hoor Gonnie. Als je nooit zin hebt krijg je ook het gevoel dat je het niet kan maken altijd nee te zeggen. En eigenlijk ben ik het daar wel mee eens. Maar dat maakt de situatie niet makkelijker. De partner heeft ook behoeftes. En het is aan de andere kant ook maar goed dat het zo moeilijk is voor je man. Hij voelt zich dus nog erg aangetrokken tot jou. Dat moet ook wel weer een fijne gedachte zijn. Volgens mij is het probleem alleen het feit dat jij nooit zin hebt of niet? En als zin maken niet werkt dan is het gewoon een heel moeilijk ding. Ik heb zo ook geen tips verder. Ik denk alleen dat je echt moet beginnen met iets wat jullie beide leuk vinden. Al is het sporten bij wijze van. Lekker romantisch samen eten (kan ook thuis natuurlijk), een goed gesprek en idd knuffelen en strelen.. En dan hopen dat er wat uitkomt.
Vind je beetje cru overkomen.. pfff tja ik kan het toch niet veranderen.. als je dat voor ogen houd komt er natuurlijk sowieso niks van .. Misschien eens proberen wat positiever te denken! misschien dat dat helpt.
Nou Pnirmal dankjewel, maar zo is het niet. Hij loopt niet weg dat doe je niet als je van elkaar houd. Waarom open ik dit topic, omdat ik medelijden met hem heb niet omdat ik zelf zo graag sex wil. Maar misschein is er een tip, heb een goeie PB gehad dus zo zie je maar dat kan ook. De één is anders dan de ander. En ik zeg niet dat mijn man niet aan me mag zitten.En gekwetst voelt hij zich niet, hij begrijpt me en respecteerd me maar dat neemt de kern niet weg. Niet elke man is zo als jij je voorstelt blijkbaar