Wanneer en welke anticonceptie?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Boommm, Jul 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hoi meiden,
    Ik wil dit keer na de bevalling zo snel mogelijk met anticonceptie beginnen. Het liefst weer met het slikken van de pil. Mag dit gelijk na de bevalling of moet je een aantal dagen/weken wachten? En kan ik gewoon de pil slikken die ik normaliter neem of moet ik een speciale pil slikken?
    We willen liever geen condooms gebruiken.
    Wat hebben jullie gebruikt?

2. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Dat wordt hem eerst wel condooms dan z;) of het even niet doen.mij is altijd verteld om te wachten totdat je eerste ongesteldheid begonnen is en dan op de eerste dag beginnen

3. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ga je borstvoeding geven?
    In dat geval zijn er een maar een paar opties, de minipil, het spiraaltje of de implanon.
    Geef je geen borstvoeding mag je eigenlijk gewoon alles gebruiken, beste is wel om te wachten tot je volledig uitgevloeid bent.

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

Na 6 weken laat ik een koperspiraal zetten. Geen effect op borstvoeding. Daarvoor evt (mocht dat voorkomen ;)) condooms.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dat is hoe we het afgelopen keer aangepakt hebben, het resultaat zit nu in m'n buik:D:D

Ga geen borstvoeding geven. Kan dus gelijk na het stoppen van het vloeien weer met m'n oude pil beginnen?

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

Jun 3, 2013
    7,149
    3,174
    113
    De pil is inderdaad prima als je geen bv geeft! Ik heb gekozen voor een spiraaltje, ideaal!

7. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ik mag met de pil beginnen na 6 weken , en mag mn eigen pil houden. Triginon ( 3 fasen pil)

Share This Page