Hoi meiden, Ik wil dit keer na de bevalling zo snel mogelijk met anticonceptie beginnen. Het liefst weer met het slikken van de pil. Mag dit gelijk na de bevalling of moet je een aantal dagen/weken wachten? En kan ik gewoon de pil slikken die ik normaliter neem of moet ik een speciale pil slikken? We willen liever geen condooms gebruiken. Wat hebben jullie gebruikt?
Dat wordt hem eerst wel condooms dan z of het even niet doen.mij is altijd verteld om te wachten totdat je eerste ongesteldheid begonnen is en dan op de eerste dag beginnen
Ga je borstvoeding geven? In dat geval zijn er een maar een paar opties, de minipil, het spiraaltje of de implanon. Geef je geen borstvoeding mag je eigenlijk gewoon alles gebruiken, beste is wel om te wachten tot je volledig uitgevloeid bent.
Na 6 weken laat ik een koperspiraal zetten. Geen effect op borstvoeding. Daarvoor evt (mocht dat voorkomen ) condooms.
Dat is hoe we het afgelopen keer aangepakt hebben, het resultaat zit nu in m'n buik Ga geen borstvoeding geven. Kan dus gelijk na het stoppen van het vloeien weer met m'n oude pil beginnen?