Intocht Sint

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Wij kijken eerst naar de intocht op tv en als het weer het toelaat gaan wij nog naar de plaatselijke intocht. Maar daar is het altijd zo druk dat het mij ieder jaar weer tegenvalt. De kinderen kunnen vaak een glimp van de sint opvangen.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Wij gaan zo ook deeg maken, kruiden staan klaar. Kan het mooi in het deeg trekken en morgen hopelijk overheerlijk.

(Heb ook stoofpeertje opgezet in de slow cooker, we hebben dus morgen in ieder geval wat lekkers)

Adje vindt dit leuk.
  3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij kijken morgen de intocht op tv.
    Volgende week zaterdag komt hij in het dorp aan.
    Gaan wij zeker naar toe en erna naar de pietendisco! :D

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Heeft iemand ervaring met de intocht in Elburg? Is het daar heel druk of wel te doen?

5. Neilia

Neilia Niet meer actief

De landelijke intocht neem ik op.
    Wij gaan naar de plaatselijke intocht.
    Papa probeerde er al onder uit te komen door C te vragen of ze wel wilde gaan als het regende..
    Nou dan nam ze der paraplu wel mee.
    Jammer joh papa :p

NiVa0230 en Rosa5 vinden dit leuk.
  6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    De kolen waren op dus toch de boot, die mocht sint hier lenen. En komt hij wel met paard? Want dat is lastiger haha. Misch durfde ozosnel wel toen hij zoveel kindjes had die hem hielpen

7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Bij de plaatselijke intocht wacht het paard altijd op de kade op sint. In dit geval handig qua verhaal!

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook het recept van allerhande, maar vervang 1/4 van de speculaaskruiden door chinese 5 spice voor net een beetje extra pit

owly vindt dit leuk.
  9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    De jongens kijken het op tv met cake snippers erbij terwijl ik een chocolade taart in elkaar probeer te zetten.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier nu op tv aan het kijken en morgen naar hier in het dorp omdat beide kids daar mogen optreden met hun dansgroepen.

11. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    De TV staat aan, vanmorgen hebben we kruidnoten gebakken, hij heeft een kleurplaat gekleurd en een pietje geknutseld.

Bij de tv speculaas wentelteefjes gegeten en straks nog naar de optocht in de stad.
    Zal vast een extra laagje kleren aan gaan trekken hahaha

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die is super gaaf! Echt mijn favo!
    Zelfs volwassenen gaan daar weer geloven!! Magisch mooi!!
    Pieten die van hoge gebouwen afklimmen en in de winkelstraat van het ene raam naar het andere raam vliegen dwars over de straat heen.
    En uiteraard is het er druk, maar het is echt te doen. Goede parkeer gelegenheid.

Ysabella, Gewooniemand en Feye vinden dit leuk.
  13. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    #53 Korenbloem86, 16 nov 2019
    Laatst bewerkt: 16 nov 2019
    Iemand een idee waar we de landelijke intocht terug kunnen kijken? Ik zit nu met 2 meisjes die graag willen kijken en via npostart.nl is het niet terug te zien:(.
    Hopelijk later wel, maar als iemand een tip heeft waar we het nu kunnen zien?

EDIT: via youtube gevonden:

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier komt die pas volgende week en ga dan even met de jongste kijken.
    Wel de intocht op de Tc gekeken en toen vroeg ze ineens of de Sint nu nep of niet nep is ;)

15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Bij ons in het dorp is het zo saai, de intocht. Wij gaan daarom al jaren naar den oever. Komt sinterklaas met de boot aan en dat is toch veel leuker.

Intocht op tv kijken we nooit. We hebben ook verlanglijstjes gemaakt. Was een gezellige dag.

16. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    En ik me vooraf afvragen hoe ik het verkoop dat hij hier net de boot komt ipv de trein... de spreker riep dorp de microfoon dat hij is aangekomen in Apeldoorn en nu per boot naar ons stadje onderweg was. Superfijn en makkelijk opgelost!

17. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Het is druk en gezellig!
    De vispoort bij de haven was afgesloten vanaf half 6. En dan is het daar heel erg druk de eersten stonden er om half 5 al!!
    Wij stonden bij de vispoort pieten die abseilen vanaf de vispoort en wachten tot de poort open gaat en de Sint op zijn paard begeleid door herauten en stadswachters.
    En tig pieten en een muziekkorps van pieten.
    Op de vismarkt is het dan ook erg druk en veel muziek.
    Wij gaan weg als alle pieten langs geweest zijn dan vinden de kinderen het mooi geweest.

Feye vindt dit leuk.
  18. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Ik ben inmiddels wel aardig gewend aan de nieuwe pieten. Maar vanavond de intocht terug gezien, kinderen hadden het al gezien maar ik moest werken. En ik realiseerde me ineens dat ik Maarten Wansink 'Huispiet' miste. Was de laatste zwarte piet vorig jaar en nu vh eerst sinds 2001 er niet bij. Ergens toch jammer, ondanks dat kinderen niemand missen hoor en volop genieten. Ik ook.

Maar ik heb een paar jaar geleden zo'n 20 sinterklaasliedjes gezongen door zwarte pieten (huispiet, wellespiet, luisterpiet en meer) opgenomen en op dvd gezet en dat is hier elk jaar weer een hit. De liedjes ook nog met originele teksten trouwens. Zappelin zond het in de periode voor 5 dec uit tussen de tekenfilms door enzo. Van al die zwarte pieten toen, zijn er nog twee over. Wellespiet en die andere acteur weet ik niet hoe hij hij heet. Maar met beetje blonde krullen. Die zag ik vandaag nog wel voorbij komen.

Ik heb de kinderen verteld dat Sinterklaas Heel veel pieten heeft en er soms ook nieuwe bijkomen (ondanks dat ze zelf nergens naar vragen). Maar ook omdat ik volgend weekend met de intocht hier zwarte pieten verwacht terwijl ze die op tv niet meer zien.

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hier niet naar de intocht geweest, kind was al compleet hysterisch door de intocht op tv. Wij laten hem ook geen schoen zetten, hij kan t gewoon niet verwerken allemaal.

20. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Elburg heeft zeker weten leuke intochten. Jaren geweest en gewoond. Woon nu te ver maar misschien volgend jaar toch proberen om er eens bij te zijn.

Deel Deze Pagina