Ervaringen met zwarte kraan/wasbak en waterontharder?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 16 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Hallo!

    We hebben vanmiddag onze nieuwe keuken uitgezocht en nu heb ik de optie tot een zwarte kraan en wasbak. Iets wat ik echt prachtig vind, maar door onze harde kalk is het eigenlijk een no go zonder lelijke plekken. Nu hoorde ik van een waterontharder. Zijn er hier leden met ervaringen? En dan met name icm de zwarte kraan/wasbak?

    En waar moet ik qua kosten aan denken? Google geeft me veel verschillende opties dus ik zie even door de bomen het bos niet meer, en ik ben het in de keukenzaak vergeten te vragen eerlijk gezegd omdat ik thuis pas meer ben gaan neigen naar de zwarte kraan en bak (er is nog niks besteld dus kan dit makkelijk wisselen gelukkig)
     
  2. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik heb een ontharder en ik kan en wil niet meer zonder. Schoonmaken is zoveel makkelijker. Maar het duurt wel wat langer om zeep af te spoelen. Wij hebben het vorig jaar laten doen en installatie was, dacht ik, 800 euro. Het ging wel via een keukenzaak, dus wellicht kunnen zij het ook doen. Hoef je niet meer iemand apart te zoeken.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Zelf geen ervaring met een ontharder, maar wel verhuisd van een regio met heel hard water naar heel zacht water. Zo fijn zacht water, je hoeft niets te ontkalken, schoonmaken is veel makkelijker en je spaart heel veel wasmiddel uit (als je een ontharder neemt, denk er dan aan om de hoeveelheid wasmiddel te halveren op zijn minst, zelfs als ik maar de halve dosering van de verpakking voor zacht water gebruik, is het soms nog te veel volgens de wasmachine). Ik zou het dus zeker aanraden zo’n ontharder. Hier trouwens geen zwarte wasbak, maar nooit kalkaanslag op de antraciete tegels in de badkamer (inloopdouche), en we zijn niet van het nadrogen of dagelijks poetsen :oops:
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  4. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Misschien een hele domme vraag maar wat zijn de nadelen van hard water dan? Ik zelf woon in een regio met heeeeel zacht water, toevallig laatst eens opgezocht.
     
  5. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Yes! Hier een waterontharder en zwarte kraan en wasbak. Gaat perfect! Geen aanslag tot nog toe. Hebben het nu een ruim jaar.
     
  6. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Enorme kalkaanslag... en dan ook echt keihard haha. Dan is mn bak en kraan dus zo wit bij niet voldoend afdrogen ;)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Heb je meer informatie toevallig? Wat de kosten bijvoorbeeld zijn geweest en wat voor systeem jullie hebben? :)
     
  8. Modra

    Modra Fanatiek lid

    24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Heb even voor je gekeken. Wij hebben een Aquastar. Kostte ons 1500 euro inclusief installatie. :)

    We zijn vorig jaar verhuisd, lieten een nieuwe keuken, badkamer en toilet in het huis zetten. Omdat ik dezen graag zo goed mogelijk wilde houden, wilde ik ook een waterontharder.

    Wij hebben wel redelijk zacht water in deze omgeving. In ons vorige huis hadden we hard water... Vond dat echt niet tof die kalkaanslag daar.

    Maar je kunt de waterontharder aanpassen op de hardheid van het water.

    Ze raden wel aan hem jaarlijks te laten checken. En je moet niet vergeten het zout nu en dan bij te vullen.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  9. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ik ben ook benieuwd naar ervaringen.
    Hier ook hard water en ik alles zit onder de kalkaanslag.
     
    GossipGirlxoxo en Bailey07 vinden dit leuk.
  10. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Zwarte wasbak heb ik al een aantal jaar en geen vlekken.

    Ontharder hebben wij ooit zelf geïnstalleerd vrij simpel dingetje . Geen idee of het werkt want zulk hard water hebben wij niet
     
  11. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    Heb je misschien meer info over wat je dan precies hebt geïnstalleerd? Ik zie systemen maar ook een optie voor op 1 leiding als ik het goed zeg. Gezien het alleen gaat om de keuken nu is dat een optie denk ik.

    Hier wel echt heel hard water. Is op de kranen boven erg goed te zien, met name de douche. :(
     
  12. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    We hebben een soort kastje meteen beneden bij de leiding. Zit dan draad oid om de leiding in.
    Lag eens in de aanbieding bij bouwmarkt en ik had toen zoiets van , baad het niet schaad het niet. Dus of het echt super werkt weet ik niet.
    Apparaat zit in het stopcontact en we konden het instellen.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Hier ook een zwarte wasbak, kraan en water ontharder. Geen problemen, nooit geen aanslag, mits het zout tijdig aangevuld wordt.
    Ik wil niet meer zonder, heerlijk!
     
  14. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hebben vrij hard water, heel snel kalkaanslag in de douche, wc’s, en bv ook in de waterkoker. Met onze hardheid zou ik geen zwarte kraan en wasbak aandurven.
    Zo’n ontharder klinkt echt super!
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  15. Bailey07

    Bailey07 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.165
    1.740
    113
    same dus vandaar toch eens op onderzoek uit haha!
     

Deel Deze Pagina