Toen ik klein was heb ik dat weleens gevraagd hoe dat nou kon dat sinterklaas op tv kon aankomen en dan ook nog eens in de stad... Hebben mijn ouders verteld dat het de hulp sint en pieten waren, en ik geloofde het... Zoiets zal ik ook wel tegen onze kinderen zeggen later.
Hier komt hij pas een week later aan dus heb er gelukkig geen problemen mee. Iemand enig idee hoe laat het begint op tv? Er staat me iets van 12 uur bij maar weet het niet zeker meer (vind dat een beetje een rot tijd omdat stijn na zijn broodje naar bed moet)
Ik denk dat een kindje hier helemaal nog niet zo mee bezig is. Ik heb er in iedergeval al weer heel veel zin in! haha
veel rare tijden maar dan slaat volgens mij de intocht in het dorp waar ik woon de spijker op de kop. hier komt hij naamlijk op vrijdag al aan met een lichtjes tocht. heeeeeeel leuk gemeente maar ...... denk aan de kleintjes.
Wat belachelijk zeg! Hoe komen ze erop? Een kind van 3 die alles net bewust begint mee te maken kun je nog wel iets wijsmaken over 'herhalingen op tv' oid, maar mijn dochter is inmiddels 7 en die zou daar dus niet meer intrappen! Mijn zoon van bijna 5 stelt nou al vragen over hoe ze zo snel van het ene punt naar het andere kunen komen Hier in de stad komt íe ook pas op de 22ste, gelukkig en dan is het ook al moeilijk hoor, want in de dorpen om ons heen zijn ze ook al wel eens eerder. Wat dat betreft is de traditie in Deventer nog helemaal niet zo slecht. Daar komt de sint gewoon al meer dan honderd jaar pas op 5 december aan.
Nou het meeste baal ik er nog van dat we er gewoon niet bij kunnen zijn terwijl ik het altijd zo leuk vind. Hij komt bij mijn schoonouders zo vroeg aan dat we er niet bij kunnen zijn, maar wachten tot de intocht hier begint is weer te laat, want dan zouden we hier pas om 16 uur weg kunnen en dan nog mijn dochter naar mijn schoonouders brengen en daarna zelf weer voor 19.30 uur in Vredenburg zijn, dat redden we gewoon niet. Dus we zullen de intocht een jaar over moeten slaan, volgend jaar beter. Gelukkig is ze nog te klein om te beseffen dat ze iets mist/
Dat méén je niet. Alles in het kader van de commercie zeker, net als de pepernoten die een dag na de zomervakantie al in de schappen liggen. Nog een paar jaar dan kopen we al taaipoppen voor we op zomervakantie gaan.
pff.. gewoon de verleiding weerstaan en ze niet kopen voor half november! Vind het ook raar dat alles steeds eerder in de schappen komt.
hah awat een leuke discussie.. Ik kan je vertellen dat de meeste kinderen er niet eens een probleem van maken.. uitzonderingen daar gelaten he. ik weet dat de sint uit apeldoorn smiddags naar beekbergen gaat. Maar ik kan je verzekeren de klup die daar al jaren sint en piet is moet er voor dag en dauw op.. ik ben zelf jaren piet geweest daar en half 6 melden zodat je klaar gemaakt moet worden.. Het was elk jaar weer genieten.. Ik ben inmiddels verhuist en heb mijn bijbaantje hih op moeten zeggen.
Hier komt hij 15 november om 14.00 uur aan. Gelukkig na de intocht op tv. Vorig jaar had mijn dochter van toen 4 echt al door dat het wel erg raar was dat sint zo snel kan reizen. Gelukkig bood een hele snelle auto uitkomst.
Hier komt de Sint op 30 november aan op de kade Slussen-Stockholm met zijn pietjes om daarna door te gaan naar de Nederlandse ambassade! Elian is nog te klein voor de Sintviering op de ambassade maar we gaan zeker even kijken op de kade, maar dat is meer voor mama's jeugdsentiment.
wat jammer dat je geen piet meer bent, ik ben zelf ook jarenlang zwarte piet geweest bij de plaatselijke supermarkt, vond het altijd super leuk. bij ons komt ie 23 nov aan in ons dorpje aan de maas.
Is het voor een kind van 7 zo erg als hij/zij een beetje twijfels gaat krijgen? 8 is toch zo ongeveer de leeftijd dat ze niet meer gaan geloven. Ik heb net nog een heel verhaal tegen mijn klas gehouden, maar ze trappen er niet meer in. Jammer nou! (14/15 jaar )
Ja. Wél als je dochter nog een jonger broertje heeft en er nog heilig in gelooft! Op een gegeven moment zal je het idd moeten gaan uitleggen en toegeven, maar dat vind ik geen reden om dat proces te versnellen! Merken we volgend jaar (mijn dochter is nu dus net 7) dat de twijfels zijn toegeslagen, dan zullen we haar wel apart moeten nemen. Maar zou het zo zonde vinden als ze al te vroeg de waarheid zou moeten horen Overigens geloof ik nog steeds in de sint hoor Natuurlijk niet dat íe de cadeautjes rond brengt (Mijn bankrekening gelooft dat ook niet helaas), maar wel dat Bram de échte is Ik heb het zelf ook heel lang volgehouden om te blijven geloven. Wist best dat het eigenlijk niet zo was, maar vond het veel leuker om net te doen alsof
en dat laatste doen kinderen ook hoor! En al weet je het, dan is het weer superspannend om het voor je broertje of zusje geheim te houden. Dan zit je immers met de volwassenen in het complot
ik ga met een vriendin naar almere, ik moet en zal de "echte" sinterklaas zien hihihi, vroeger wilde ik altijd dat ie in almere aan zou komen, toen kwam ie maar niet, en nu komt ie dus ik zal hem zien ook!