pilates

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wie doet dat, wat vind je ervan, worden je spieren sterker, val je ervan af? vertel!

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Samen met Zumba het enige sportieve waar ik echt van geniet. Mijn spieren werden steviger en ik werd leniger. Ik kon er echt van genieten ;)
    Ik bedoel overigens wel mat pilates.

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik vind het helemaal niks maar ja ik ben zo stijf als wat en je moet er wel een beetje lenig voor zijn. Nee het is mij te zweverig en teveel gedoe met al die houdingen.

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Pilates is niet zweverig zoals yoga. Het zijn gewoon oefeningen die je doet om je spieren te trainen, geen houdingen die je minuten moet aanhouden.

Als je niet lenig bent, kan het best frustrerend zijn, maar ik merk wel dat mijn spieren erg soepel worden. Ik doe het voornamelijk voor mn nek/rug en heb nog nauwelijks klachten. Maar of ik ooit sommige oefeningen zal kunnen uitvoeren...

5. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Ik vind het heerlijk! Je gaat in je eigen tempo en zie zeker m'n lijf veranderen en voel mezelf beter. M'n benen zien er mooier uit vind ik. :) Plus het is rustig, je focust op je ademhaling dus je wordt er heel rustig van. Erna voel ik mezelf energiek en niet kapot zoals sommige andere lichaams dingen. Ik doe het heel graag. M'n spieren zijn er ook sterker door geworden. Die ik doe is voornamelijk op de mat, maar doen ook dingen op de bal, oefeningen met gewichtballen, soort van skistokken (weet de officiele naam zo even niet) en rekbanden. Wisselt ze elke week af.
    Kan niet wachten tot de volgende les. :D

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

dank jullie voor de reacties! klinkt leuk, ik heb nog ergens een pilates dvd liggen (zowel mat als met ringen, banden etc) . Heb ik ooit eens in een opwelling gekocht maar vervolgens niks mee gedaan, en wil dat samen met een vriendin thuis gaan doen, dus ben benieuwd.

heel lenig ben ik niet meer, alhoewel ik ruim 25 jaar ballet heb gedaan, dus zal nog wel lukken, hoop ik ;)

7. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Ik vond het vreselijk hihi maar dat kwam omdat we die stomme buikspieren altijd zo stevig moesten trainen :D
    Je word er zeker leniger en soepeler van. Je zit beter in je vel. Je gaat er geloof ik niet perse van afvallen maar je lichamelijke gezondheid gaat er gewoon wel wat op vooruit.

8. MaRita

MaRita Actief lid

18 okt 2008
    465
    10
    18
    Ik vind pilates erg leuk. Je spieren worden er soepeler van en natuurlijk steviger (met name de buikspieren).
    Ik was altijd zo stijf als een houten plank maar merk nu dat ik door pilates iets meer lenig ben geworden.
    Bij de oefeningen gebruiken we soms een bal, strech band of gewichten.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ga volgende week denk ik een les volgen bij mij in de buurt. Ik wilde eigenlijk yoga, maar misschien is dit ook wel leuk.:D

10. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik ben er mee gestart vanwege nek en rug klachten. Echt een stuk minder last nu!!

Ik lees over een dvd, ik denk dat het wel belangrijk is om goed les te krijgen, want als je de oefeningen niet goed doet heeft het of geen enkele zin of je krijgt juist last van je nek (bij bepaalde buikspieroefeningen).

Oh ja, ik ben ook heel stijf.. Kwestie van niet om je heen kijken maar gewoon je eigen grens opzoeken ;)

Deel Deze Pagina