Hallo Dames, Vorige week vrijdag heb ik te horen gekregen dat ik pcos heb en heb er nu medicatie voor.. omdat ik ook niet ongesteld word.(cyclus ligt helemaal stil) Nu hebben we aan de arts gevraagd waar dit in 1x vandaan komt en of dit door de icsi behandeling komt, die we afgelopen januari hebben gehad. De arts vertelde ons dat het gewoon pure pech is en niet door de icsi komt. Maar ik heb daar een beetje mijn twijfels over.. wat denken jullie?
Volgens mij kunnen de hormonen voor IVF/ICSI inderdaad geen PCOS veroorzaken. PCOS komt soms door een genetische aanleg, het kan met je gewicht te maken hebben, of doordat je eigen hormonen niet in balans zijn. Die onbalans wordt niet veroorzaakt door de soort hormonen die je gespoten hebt.
Hoi, Volgens mij kun je dit ook niet door de behandelingen krijgen. Mogelijk dat ze het er (net als bij mij) nooit eerder over hebben gehad omdat er geen duidelijke klachten waren? Hier al meerdere pogingen gedaan, zowel voor ons eerste kindje als 2e kindje. Nu we voor 2e kindje bezig waren zeiden ze in nov. j.l. ineens dat ik pco zou hebben?! Hebben ze al die jaren eraan voor afgaand nooit over gehad. Menstrueerde ook altijd wel gewoon. Wel bij vlagen onregelmatig maar niet heel erg (32-36 dgn). Met een enkele uitschieter er tussendoor. Verder geen overgewicht wat vaak een 'symptoom' is. Dus wie weet bij jou ook 'gewoon' nooit eerder over 'gerept'?! Wat krijg je nu aan medicatie? Ik slik vanwege de pco nu sinds januari merformine wat de eicelkwaliteit zou kunnen verbeteren. Groetjes Majo. Heel veel succes verder en hopen dat één van jullie cryo's jullie binnenkort dat o zo gewenste wondertje brengt!!