ik weet hier dus helemal niks vanaf, hoe word dat gerelgeld als je een kindje krijgt? en hoeveel kan ik verwachten? is dat per kind verschillend? sorry voor de vele vragen. maar durf het nie zomaar aan een bekende te vragen !
Als jij of je vriend de baby aangeeft na gboorte krijg je bij de burgelijke stand een formulier om dat aan te vragen. hoeveel het is moet je even googlen.
o ik heb helemaal geen formulier gehad? moet ik er achteraan gaan dan of hoe moet ik dat doen. was aan het wachten tot ik post kreeg om het aan te vragen maar zo te horen kan ik dan lang wachten. nou ja ik ga ookw el even op de site kijken misschien vind ik daar meer info
Ik kreeg het na de geboorte van onze dochter gewoon opgestuurd, ik hoefde niets aan te vragen, het schijnt dat zodra er een kind geboren word dit aan de nodige instanties (zoals kinderbijslag) wordt doorgegeven.
Het gaat inderdaad helemaal vanzelf.. Wanneer je kindje wordt aangegeven bij de burgelijkestand, zorgen zij ervoor dat de gegevens van je kindje worden doorgestuurd naar de SVB-bank, dit is de organisatie die verantwoordlijk is voor kinderbijslag. Ieder kwartaal ontvang je kinderbijslag. Dat is 4 x per jaar, begin januari, begin april, begin juli en begin oktobr. Houd er wel rekening mee dat je de kinderbijslag altijd aan het eind van het kwartaal waarin je kindje al op de eerste dag is geboren krijgt.. Is je kindje bijvoorbeeld op 31 maart geboren dan krijg je kinderbijslag vanaf 1 juli, maar is je kindje bijvoorbeeld op 1 april geboren dan krijg je pas kinderbijslag vanaf 1 oktober.. De hoogte van de kinderbijslag hangt af van hoeveel kinderen je hebt en van welke leeftijd. Op http://www.svb.nl/internet/nl/regelinge ... index.jsp# kun je meer info vinden.
Hmmm oke, dus stel dat die kleine van ons 30 oktober komt, dan krijgen we pas in April kinderbijslag? Jammer hoor, want dat duurt dan nog wel ff....
goh bij jullie is dat dus per kwartaal uitbetaald hier in belgie ontvangen wij het elke maand, vind het wel handig zo -
in belgie krijgen jullie toch ook veel meer geld dan hier in nederland? of valt dat wel mee. wij krijgen hier in nederland iets van 190 euro per 3 maanden en jullie als ik zo vrij mag zijn?
goh lovewinnie mijn gasten zijn nu al 14 en 12 dus van toen ze klein waren weet ik niet exact meer en ondertussen is het minimum ook al gestegen maar nu ontvang ik elke maand 278 euro en normaal gaat het deze maand iets meer zijn omdat mijn zoon 12 is geworden in september. als de twins erbij zijn komt het neer op zo'n circa 600 euro per maand. enja geloof ook als je kind gehandicapt is enzo je dan nog meer krijgt dusja is een heel pak hoger dan in nederland zo te lezen