intrium justitia incassokosten/administratiekosten?

Discussie in 'De lounge' gestart door cindybaby71, 9 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

heeft er iemand ervaring met intrium justitia?

ik moet een hoofdsom nabetalen van 35 euro (watermaatschappij) inclusief 37 euro incassokosten en ook nog eens 25 euro administratiekosten:$

mijn vraag is nu, mogen ze en incassokosten en administratiekosten berekenen?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ja, dat mogen ze wel. Maar dan moet je wel wettelijk gezien 2 herinneringen hebben ontvangen én vooraankondiging van verhogingen.

Idioot altijd die verhogingen...tenzij er natuurlijk een kwade bijbedoeling zit aan niet betalen, maar dat is niet mijn ervaring met "wanbetalers". :x

3. cindybaby71

pff dus toch? ik meende ergens gelezen te hebben dat als ze incassokosten berekenen niet ook nog eens administratiekosten mogen berekenen,omdat er in de incassokosten al alle kosten in verwerkt zouden zitten?

nou ja dan maar betalen grrrrrrrrr:x

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat dacht ik dus ook. Hier ook een rekening liggen, foutjes van de post, maar is dus behoorlijk opgelopen. Maar het schijnt toch te mogen, maar wel binnen een bepaald bedraag. Had toen een schema gevonden op internet, zal even zoeken.

5. Bastet

Bastet Niet meer actief

Ze mogen het in rekening brengen, maar jij bent niet verplicht om die administratiekosten te betalen.
    Ik doe dat niet, wel incassokosten (gebaseerd op voorwerk II), maar verder niets.
    Bij een overschrijving zet ik dat dan ook in de omschrijving erbij.

6. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Wat kunnen ze toch belachelijk hoge bedragen vragen! Ik snap wel waarom mensen met schulden er niet meer uit komen! Meer dan de helft kan al afgetijkt worden aan incasso bureaus! Ongelovelijk...

7. cindybaby71

wat gebeurd er dan als ik deze niet betaal? krijg ik dan niet nog meer problemen?

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Er ligt mij ook zoiets van bij dat je die administratie kosten niet hoeft te betalen, was er hier laatst niet ook een topic over ??

9. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb er een hoop gezeik om gehad bij zelde incassoburo, (stelletjes schofters zijn het daar,pff niet mee te praten)

en ja ik kwam er niet onderuit, nu kon ik het niet betalen dus nu zit het in de schuldenpot, maar dat bedrag is heeel erg hoog opgelopen.

onze schulden vielen wel mee, maar de verhogingen waren rampzalig, zo was een rekening van 80 euro 800 euro geworden, tuurlijk ging er tijd overheen maar wat ik niet heb kan ik niet betalen, (zeker als het onterecht is) ik had een afspraak afgezegt en hun hadden dat niet goed gebeokt, dus ik krijg een rekening en bel er over op dat ik die afgezegt had, dus dat de rekening ontrecht was, nou goed ze zou het oplossen, toen nogmaals een brief weer gebeld, zelde verhaal, en toen kwam de incasoo, rekning was gelijk 200 euro ipv 80 euro, nou tjong dat was voor ons onmogelijk te betalen, uiteindelijk was het 800 euro, incasso op incasso, dan deurwaarde en weer verhoging, tot de rechter aan toe, weer verhoging.

dus mijn advies, ik zou bellen zeggen dat je met die administratie kosten niet eens bent (plus een aangeteknde brief sturen) en een nieuwe rekining vragen (beetje eisen) wie weet trappen ze er in, maar je kan er een hoop gezeik om krijgen, het hoeft niet.

tis altijd een beetje koffiedik kijken met die incasso buros, de een is heel bereidwillen en heeft begrip, de ander boeit het niets dat je kind geen eten heeft.

sterkte er mee.

10. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    deurwaaarders en incassobureaus
    zijn levens verziekers .. en die mensen hebben echt geen hard !

ik vervloek ze!
    zo'n baan wil je toch niet hebben .. mensen het leven zuur maken

11. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, zo'n baan zou ik ook niet willen, maar het is ws. wel broodnodig die incassoburo's. Er zijn zoveel mensen die hun rekeningen niet betalen, daar zijn die bedrijven dan de dupe van, zeker als het bijv. om echt eigen bedrijven gaat, die dat geld hard nodig hebben om te overleven (bijv. een 4 man's schilderbedrijf ofzo, die hebben echt een probleem als meerdere mensen hun facturen niet betalen, waar zij wel recht op hebben!). Wij hebben het ook een keer gehad met intrum, verhuisd, netjes mijn man's wijzigingen doorgegeven, aan het CC buro, voren zij het niet door. Kregen geen brieven meer om af te betalen, hadden het eerst niet door (6 jaar gelden ongeveer). Vlak erna kwam een brief van Intrum, wij een regeling getroffen, betaalden 5 maanden netjes, ook de 6e maand. Krijgen we ineens een brief dat die 6e betaling niet is binnengekomen, moesten meteen alles betalen. Tja, dat ging toen niet. Wij bellen, na veel geleur, vrouw geloofde ons niet, dat wij wel betaald hadden, hebben we opgehangen, nog eens gebeld, andere telefonist, die zei een print screen te sturen, na een week pas hebben ze het geld gevonden!
    En dit is 2 keer gebeurd! fijn!
    Doe je je best om eraan te denken netjes te betalen, maken zij er een potje van.

Voor de rest denk ik wel: als je kosten maakt zul je ze moeten betalen, het gebeurt blijkbaar te vaak dat mensen gewoon niet betalen.

Wij hebben overigens meteen gebeld nadat de brief binnenkwam en we hebben geen incasso en adm. kosten hoeven betalen als we ons netjes aan de betalingen hielden. Nouja, na enigzins gedoe door die 2 keer fouten is het voor de rest goed verlopen.

Succes, leuk is anders, zo'n brief op de mat.

12. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
  13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ze moeten er helaas toch zijn.. of mensen moeten alles op tijd betalen.. en dat gebeurt niet altijd..

14. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    Geen administratiekosten betalen hoor ik heb ook eens in de clinch gelegen met een bedrijf (zogezegd niet op tijd opgezegd)
    Ben naar de rechtswinkel geweest en die hebben mij geholpen en ik moest gewoon die 37 euro incasso betalen en geen admin kosten gewoon een hele brief sturen met de artikelnr van de wet erbij en dat je gewoon de incassokosten betaald en het bedrag maar geen admin

Ik heb er nooit meer wat van gehoord nadat ik het betaald had zonder admin kosten wel met een brief erbij.

ze proberen gewoon wat en hopen dat mensen dom zijn en het gewoon betalen:x

15. cindybaby71

en waar vind ik het artnr van die wet?:)

Deel Deze Pagina