harde ontlasting

Discussie in 'Voeding' gestart door heyitsme, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Naar mijn idee alles geprobeerd...

Lactulose kindicol van vsm, roosvicee laxo, pruimen, kiwi, veel vezels. Banaan etc vermijden, veel vocht (lastig eerst ivm veel spugen, nu hij ouder wordt gaat dat beter) noem maar op. Heeft er nog iemand de gouden tip

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Probiotica! Ook hier alles geprobeerd en dat hielp! En helpt....wel even volhouden want het had wel een paar weekjed nodig

3. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Macrogolum ; geeft voch aan de ontlasting . Zoontje is drie en heeft t nog steeds nodig ookal drinkt hij genoeg. Kun je Elf spelen met hoeveelheid. Als hij echt verstopt zit zul je meer moeten geven dan bij onderhoud Zeg maar.

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Movicolon? Bedoel je die macrogol? Dat is op recept te verkrijgen.

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Bedoel niet movicolum. Maar echt macrogolum poeder, is wel op recept. Kun je overal in oplossen en geeft geen smaak af. Het zorgt niet voor krampen doordat t niet laxerend werkt, geeft alleen extra vocht aan ontlasting waardoor r er makkelijker uitkomt.
    Hebben wij destijds via kinderarts gekregen wn. Nu nog steeds via huisarts. Als verder niks helpt, gewoon even aan huisarts vragen.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Movicolon heette het een aantal jaar geleden. Het is veranderd in macrogol. Een aantal jaar geleden zijn de meeste geneesmiddelen veranderd van naam naar de werkzame stoffen die er in zitten.

Apotheek.nl - Movicolon

7. heyitsme

heyitsme Bekend lid

21 sep 2005
    644
    0
    16
    Bedankt voor het meedenken!
    Intussen zit hij aan de Forlax, lijkt te werken maar nog niet optimaal (het is al wel zachter!) even aankijken nog dus.
    Ik snap alleen niet waarom ik zo lang aan heb moeten kloten met lactulose, dit had eerder gekund, heb er zo vaak over gebeld!

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    misschien kun je proberen te kijken waarom hij harde ontlasting heeft?
    misschien door bepaalde voedingsmiddelen?

Ik heb het idee als je medicijnen gaat geven, je de darmen lui maakt. Je bestrijd de symptomen terwijl het misschien meer oplevert als je weet waar het vandaan komt!

9. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Rijpe banaan werkt vaak wel laxerend!

Deel Deze Pagina