Hallo allemaal, Ik vroeg mij af wanneer jullie zijn begonnen met het geven van vlees bij/door de groentehap. Mijn dochter krijgt nu sinds 1 mnd bijvoeding en dit gaat erg goed. Ze eet 1 stuk fruit in de ochtend, een boterham tussen de middag en 's avonds zo'n 150 gram groente (inclusief aardappel, rijst of pasta) , daarnaast nog 2 x BV en 1 flesje melk. Nu wilde ik pasta voor haar maken met tomaten/courgette-puree en vroeg me af of ik daar al een beetje vlees door zou doen of dat ik het nog even zo zal laten... Ben benieuwd naar hoe jullie dit gedaan hebben... En hoe zit het met bijvoorbeeld kaas? Is natuurlijk ook een alternatief bij de pasta... maar heeft ze ook nog niet gehad. Alvast bedankt voor de reacties! gr Wendy
wij zijn gewoon met 6 maanden aardappelen/groente/vlees gaan geven. Ik maakte altijd 1 x per week eten voor Kylian en dan zoveel dat ik voor de hele week ik kon vriezen. In het begin bakte ik wat rundergehakt rul en dat deed ik erdoor. Later ook kip en hamlappen. Groetjes anita
Wij gaan over een maandje ofzo met vlees beginnen, ik denk met zachtgekookte kip. Varkensvlees wachten we mee tot ze 1 jaar is, maar we eten het zelf ook eigenlijk niet, dus veel zal ze het niet krijgen.
Vanaf ruim zes maand doe ik een klein stukje vlees in Jesse's groentehap. Met de staafmixer erdoor en je ziet het niet eens terug! Elke week ook een stukje gekookte vis, en soms doe ik er ook wel eens een half ei door, als ik geen geschikt vlees heb.
Wat is het nut van vlees erdoor doen als je er niet eens iets van ziet? Dan zou ik het dus gewoon niet geven. Maar goed, ik ben sowieso niet echt van eten geven waarvan je niet meer kan zien wat het was.
Hier pas vlees sinds ongeveer 2 weken. Ik ben begonnen met rul gebakken rundergehakt. Hierna gebakken kip en dan even in de blender. Ook heeft hij nu tartaar op en vis. Aangezien Luc nog geen tanden heeft moet het niet te grof zijn en roer het meestal door de groente omdat het anders toch een beetje droog is om zo door te slikken. Ik blender het niet tot 1 gladde massa er zit nog voldoende structuur in om alles te herkennen en voor hem om te proeven.
Mirre krijgt geen vlees ... Maar als ik vlees zou geven zou ik in ieder geval wachten tot 9 maanden (a la Stefan Kleintjes) en misschien wel pas tot eerste jaar. EDIT: zolang je BV geeft, krijgt je kindje genoeg eiwitten ... dus nodig is het niet Overigens mag Mirre best wel bij opa en oma (bijvoorbeeld) vlees eten, alleen krijgt ze het thuis niet. Ze heeft gisteren wel samen met ons zitten smikkelen van het witte vlees van een lekkerbekje . Allereerste keer! Al vind ik het toch wel een gek idee dat ik mn kindje dood beest zit te geven ...
O en jonge kaas kun je wel al geven ... Mirre krijgt sinds kort ook 1x per week een ei. Vooral het eigeel vindt ze heerlijk!
vanaf dat hij heeel goed de groente at heb ik er een klein beetje vlees bij gedaan. Nu krijgt hij 2 a 3 keer wat vlees erbij. Vaak kip of rundergehakt, maar ook vis of ei.
Ik geef vlees sinds hij 6 mnd is. Tegenwoordig wissel ik vlees af met vleesvervangers. Hij eet heel graag van die kinderhamburgertjes van AH die zijn gebaseerd op soja. Verder eet hij heel graag vis. Ei lust hij niet
Thanks voor al jullie antwoorden... Ik vind de info die je overal vindt zo tegenstrijdig, echt lastig. Fenne eet haar groente nu sinds een maand en ze eet al errug goed, ik denk dat ze vlees al wel aan zou kunnen, maar ik heb besloten om nog zeker een maandje te wachten. Wel heeft ze gisteren voor de eerste keer kaas gekregen over haar macaroni met tomaat/courgette puree... nou dat vond ze wel lekker! En hoe zit het met ei? Zou ik daar alvast een beetje van rul kunnen bakken voor bij de boontjes & rijst?
ik kook het ei (hardgekookt) altijd en dan doe ik er een halve ei door. Gewoon proberen, dan merk je vanzelf wel of ze het lekker vind. Thijs zit wel eerder vol als er vlees door zit. Maar het valt dan natuurlijk ook wat zwaarder...
Gewoon proberen, bij ons bleek dat Kylian gekookt ei te glad vond waardoor hij er niet goed mee overweg kon en het 9 van de 10 keer zo in zijn keel gleed. Daarna roergebakken ei gedaan en dat ging/gaat wel goed. Groetjes Anita