voor de 3 jarige kindjes: hoe laat wakker

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Ruby1987, Aug 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Nou heb ik deze week verschillende dagen gehad. Vaak voor 10 uur naar de opvang. En nu mag hij slapen zonder wakker te worden van de wekker en nu momenteel (iets over 10en) ligt hij nog te maffen.

Mijn vriend is iemand die als hij niet moet optreden. Elke dag zijn wekker heeft om 6 uur ook al werkt hij niet. Gaat douchen enz. Hij vind dat ik lui ben dat ik dat niet doe (mijzelf klaar maken gedouched en al voor de kinderen wakker worden ook al moeten we 7 uur op)

Ik vraag mij af of dit nou echt een luxe is als je kind rond 10 uur wakker word zonder wekker

2. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ja dat is echt wel een luxe hoor.

hier is ze om 645 wakker maakt niet uit hoe laat ze naar bed gaat de dag ervoor. We hoeven dus nooit een wekker te zetten, zij maakt ons wakker.
    Ik zou zeggen geniet ervan als ze uitslapen het kan zoweer veranderen. En als je vriend er vroeg uit wil moet hij zelf weten toch?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier gemiddeld rond 7.30-8u en dat vind ik al luxe...
    Dus 10u is zeker erg laat!!
    Maar zou zeggen: geniet er van!

(hier slaapt ze wel overdag nog 1x)

4. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter slaapt ook tot 9.30 als ze niet wakker wordt gemaakt.

Maar hoezo normaal/ niet normaal? Ieder mens heeft een ander slaapritme. Zou ik me verder niet druk om maken.

5. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hier standaard tussen 07;30u - 08;30u. En wanneer hij in de ochtend naar de peuterspeelzaal moet, maak ik 'm wakker (of wordt vaak ook zelf wakker) om 07u.

Weleens voorgekomen dat hij pas om half 10 wakker werd, maar ik was dan ondertussen 10x zn kamertje ingelopen om te kijken of alles goed gaat.

En zoals adi zegt, het verschilt toch ook wel per kind. De mijne is nooit een uitslaper geweest vanaf begin al niet, slaapt licht en schiet wakker om het kleinste geluidje. Net als zn mama....;)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Meestal hier tussen 06.00 - 07.00 wakker.

Als mijn zoontje zo lang slaapt dan is het meestal een signaal dat hij iets onder de leden heeft.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ja, natuurlijk is dat een luxe! Veel kindjes worden voor 7u wakker.

Ik vond 730-8u al een hele luxe, na 2 jaar uiterlijk 630u gewekt te worden, waarbij ze die eerste 2 jaar ook 's avonds vaak nog veel huilde en 's nachts wakker werd (en huilde). En bij het middagslaapje trouwens ook. Sowieso vond ik op die leeftijd doorslapen al een verademing/luxe.

Uiteraard ligt het anders, als het inslapen en doorslapen moeizaam gaat en het kind daardoor 's ochtends langer in bed blijft (maar das meestal dan ook niet t geval, denk ik).

Maar ik denk dat velen iets pas als een luxe ervaren als ze daarvoor minder gewend waren ;).

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Dat is zeker luxe! Heerlijk hoor. Mijn kleine wordt meestal rond 6 uur al wakker.

9. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mijn zoontje heeft ook altijd een dag dat ie soort van inhaalt en dan kan het ook ineens 10u zijn..wat dat betreft ben ik altijd gezegend met 2 kids die van slapen houden..
    Tegenwoordig slapen ze samen op de kamer en is er wel es 1 die de ander wakker maakt..bijv om 0630 :p...maargoed dat hoort erbij...dat doen ze dan 2/3 dgn en daarna slapen ze ook weer uit haha

10. Boordevol

Boordevol VIP lid

Jun 26, 2009
    6,169
    4,321
    113
    Uhh dat is heel erg luxe. Hier dagen van nu gelukkig tussen 6 en 7 maar 5 uur is ook een hele tijd geen uitzondering geweest. Ik weet ook niet hoe het is om wel kindjes te hebben die van slapen houden. Ook maken de tijdne van naar bed gaan niet uit. Slapen ze een keer laat melden ze zich hooguit een half uur later.

:(

:D

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Zolang is wel luxe ja :)

Maar ik ben zelden tot nooit aangekleed voordat dochterlief wakker is.
    Ook niet als ze eens uitslaapt.

Doordeweeks ga ik wel douchen als ik opsta... Maar dat is meestal rind half 8 ofzo...
    En op dit moment.. Loop ik m'n broek van gister op te ruimen en te forummen en met dochter te freubelen...
    Ga straks wel douchen :)
    Ben wel al vanaf 7 uur op trouwens.

Je zou het lui kunnen noemen dus :)
    Wij noemen het gewoon weekend.
    Aangekleed voor de lunch normaal gesproken maar ga vandaag wel wat later douchen... Nu keukenschoonmaak en dan straks lekker fris ipv op tijd gedoucht en dan de halve dag zweterig :)

12. knap

knap Niet meer actief

Vind het wel een luxe hoor een kind wakker rond 10 uur. Dat komt hier eigenlijk nooit voor.

Wel als het kan ( vakantie.s) dan leg ik de jongste naast mij ( 9 van de tien keer ligt ze al bij mij ze begint wel in haar eigen bed als ik haar s avonds overlegt in haar bed. Dan komt ze meestal in de nacht al naar mij toe. )neer en dan kijkt ze nog een dvd of tv. S morgen.s. Ze is meestal wakker rond 7/8. Vorige maand had ze wel een periode dat ze wakker werd om 5/6 uur daar was ik echt minder blij mee.

Maar volgende week begint de school weer voor de oudste en dan zijn we rond 7.30 wakker en gaat ze ook eerder naar het kdv. Met de vakantie was het soms pas 10.30 dat ik haar weg bracht. We hadden geen haast en ze is gezellig twee weken thuis geweest ook had zij vakantie.

Ben eerlijk ben weer blij als de normale weken weer beginnen van school en zo krijg ik ook meer dagelijks ritme.

13. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Mira slaapt ook tot (meestal) 9.30, eerder dan 9 uur is ze niet wakker.. Of ze moet ziek zijn :p
    Laatst heb ik haar serieus maar wakker gemaakt om 11.30
    Hier een echte slaapkop dus

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe laat gaat het kind naar bed?

15. mol81

mol81 Niet meer actief

Het ligt er natuurlijk wel aan hoe laat een kind slaapt. Onze dochter slaapt uiterlijk om 19.30u en als zij om 10u wakker zou worden vind ik dit ongezond. Ons overbuurjongentje van 3 gaat om 22.30u op bed, dan vind ik 10u normaal.

16. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Hier is het wel afhankelijk van hoe laat ze naar bed gaat hoe laat ze 's ochtends wakker is. Maar voor 7 uur wordt ze echt nooit uit zichzelf wakker (ook al ligt ze 's avonds om 19 uur te slapen). Het komt wel eens voor dat ze om 10 wakker is, maar dat is een uitzondering, normaal is hier rond 8 uur.

Als ik 's ochtends moet werken en haar naar het kdv moet brengen zorg ik er wel voor dat ik helemaal klaar ben voordat Quincy wakker is. Ik moet haar dan wakker maken en dan heeft ze nogal een ochtendhumeur ;)

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou dan nog.. De een heeft meer slaap nodig dan de ander.
    E als een kind elke nacht 14 uur slaapt... Ga ik hem niet wakker maken omdat minder genoeg zou moeten zijn.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja, dat vind ik wel luxe ja en als hij om 19.00 uur naar bed gaat en elke dag tot 10 uur slaapt, zou ik dat wel in de gaten houden.

Hier zijn ze eigenlijk elke dag tussen 6 en 7 wakker. Liggen wel om 19.00 uur op bed dus 11 a 12 uur, vind ik erg netjes. Vanochtend was het 7.30 en dat is dan al heel erg uitslapen voor mij :D

19. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Mira slaapt om 19.30 en wordt inderdaad pas 09.00 - 10.00 wakker.
    Wat zou daar ongezond aan zijn? Overdag wilt ze niet meer slapen en ik zie haar eigenlijk nooit echt zitten. Vol met energie en altijd bezig. Heel vrolijk en gezond meisje, lijkt me niet dat het ongezond is dat ze zo veel slaapt in de nacht en ochtend.
    Het ene kindje slaapt in de middag nog 1 of 2 keer en het andere slaapt de nacht langer.. Ga haar daar echt niet wakker voor maken.

20. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    hier zijn ze ook echt inslaap om 1830/19u..dus dan vind ik 12uur slaap ook goed...en tja dat is dan mss 0630/0700...maarja ik heb ze er liever vroeg in dan laat :)

Share This Page