Wat eten en drinken per dag voor je de fles van 19-20 uur weglaat?

Discussie in 'Voeding' gestart door Druif78, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    De vraag zegt het al: wat at en dronk jouw kindje voor je de laatste fles laat vervallen?
    Mn meisje eet als een bootwerker en hoeft praktisch nergens lang aan te wennen. we zijn bij 4 maanden begonnen met bijvoeden en nu met ruim 7 maanden eet ze eigenlijk vlgs een dagschema van een 10/11 maanden oude baby vlgs het CB. Ze adviseerden om eens te proberen de laatste fles weg te laten en kijken of ze dan nog doorslaapt.
    Toch twijfel ik, en daar buiten: ze geniet er nog zo van!
    Ook vind ik het idee van zo weinig opvolgmelk ( zonder laatste fles ca 335cc) wel een beetje "eng". Kan me niet voorstellen dat ze daar nu op deze leeftijd al mee af kan. Heeft ze die extra vitaminen en mineralen niet nodig voor haar ontwikkeling? Of krijgt ze dat voldoende uit de voeding?
    Slaapt ze straks nog wel door?
    Kortom: wat aten en dronken jullie kindjes voor dat jullie die laatste fles weg lieten?

Mijn meisje eet en drinkt per dag het volgende:
    ontbijt: 200 opvolgmelk met pap en vit d druppels
    tussendoor: gedeelte fruit en wat thee of diksap
    lunch: 2 boterhammen met beleg en 120/4 melk
    tussendoor: rest van het fruit en/of rijstewafeltje evt wat drinken
    avondeten: groenten, aardappel en soms vlees, yoghurt toe 100-150cc
    laatste fles ca 20 uur: 200 cc

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje krijg nogsteeds zijn laatste fles.
    Alleen 150 cc.
    De ene keer drinkt hij hem helemaal op, soms maar 50cc!
    Joh lekker blijven geven zolang ze hem drinkt.
    Kan nooit kwaad toch!

Wij zitten een beetje op hetzelfde schema.
    Alleen brood en avondeten laatste weken wat minder.
    (Tandjes??)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En jij geeft net zoveel opvolgmelk? Of misschien inmiddels gewone koemelk? Ik heb vanavond 150/5 gegeven. Misschien dat ik langzaam afbouw, kijken of ze dan ook doorslaapt. Maar met 150/5 zit ik precies op 500cc opvolgmelk. Ze krijgt nog wel yoghurt dus qua zuivel zit ze vast prima, maar ik twijfel dus over de hoeveelheid opvolgmelk of dat al minder dan 500 cc per dag mag zijn, omdat ze al zo goed eet?

4. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik geef van Nestle kant en klare dreumesmelk...

Ons mannetje krijgt sochtend vaak een papfles 200 cc.
    Smiddags dreumesmelk 150/170 cc.
    Savonds toetje 100/150 cc.
    En dan nog flesje 150 cc dreumesmelk / pyamapapje

Dus ruim over de 300 cc heen, maar gaat goed zo, en hij groeit erg slecht, dus heeft t ook wel nodig!
    Hij zit al ruim 3/4 maanden op t zelfde gewicht!
    Vrijdag weer een extra weging

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    WAt je kind op een dag eet maakt niet uit. Je moet kijken of je kind die fles nog WIL...als je kind dat aangeeft is het nog nodig.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er zijn bepaalde richtlijnen voor wat een kind in de groei minimaal nodig zou moeten hebben, maar ik wil mn kind ook niet overvoeden. Ze zit op de +1 lijn zowel qua lengte als gewicht, dus ze kan we wat hebben. Maar tis ook wel een lekkerbek die graag eet en drinkt, ook voor "de lekker", niet omdat ze nu zo'n trek heeft.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik denk toch dat het advies van dirksmama het beste is, vooral omdat je kleine nog zo jong is. Elise is met 10 maand gaan aangegeven dat ze de laatse fles niet meer wilde, daarvoor ging hij schoon leeg..dus heeft ze het nodig! Ook al zit en zat ze tussen de +1 en +2 qua lengte en gewicht. Het is nu even vogelen met zuivel maar ik bied haar nu voor het slapen een rietjesbeker met kruidenthee aan met 3 schepjes opvolgmelk en dat drinkt ze vaak wel op. Elise eet idd ongeveer hetzelfde als jou kleine maar dat deed ze ook met 8 maand als, het verandert nu niet zo veel meer.
    Ik zie wel dat ze nu minder begint te eten dus minder melk, minder brood, vaker laten staan. Misschien sprongetje, misschien fase maar waarschijnlijk minder behoefte omdat de heftigste groei eruit gaat.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou die fles pas weg gaan laten als ze hem niet meer helemaal leegdrinkt. Vol is vol.
    Bij ons ging en gaat het altijd zo dat hij minder melk drinkt als hij over de dag beter gegeten heeft.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Af en toe laat ze een beetje staan, was een week of 2 geleden het geval, sinds we yoghurt als toetje zijn gaan geven. Nu drinkt ze de laatste fles wel weer helemaal leeg.
    Gisteren heb ik bij wijze van proberen 150/5 gegeven en hier sliep ze prima op als anders, niet vroeger wakker geworden.
    Wel vind ik dat ze veel spuugt na de voeding, meer dan anders, heb soms het idee dat ze letterlijk overvol zit.
    Denk dat ik het als ik jullie reacties zo lees, ik het maar bij 150/5 laat en niet verder ga afbouwen.
    Ik verwacht dat de heftigste groei straks wel weer over is. Als ik de groeicursven van mn zoontje van destijds bekijk, die volgde hetzelfde lijntje en vanaf een maand of 9 groeide hij minder hard. Dikke kans dat mn dochter dit dus ook gaat doen. En dan zal ze misschien de laatste fles wel laten staan?

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn meisje krijgt nu nog steeds 150/5 voor de nacht, rond 20 uur. Ik moet haar er wel regelmatig voor wakker maken. Meestal gaat ze rond 18 uur/ 18:30 naar bed. Dan is ze ook echt moe, in haar oogjes wrijven en wil dan vaak ook iet meer eten. Gisteren heeft ze (daarom)het zonder yoghurt als toetje gedaan, wel wakker gemaakt voor de fles van 20 uur en sliep net zolang door als anders. kan ik hieruit concluderen dat ze het kan doen met OF yoghurt OF laatste fles? Dus dat ik de laatste fles weg zou kunnen laten? Al vind ik 18 uur eigenlijk wel te vroeg om de nacht mee in te gaan, ben dan bang dat ze ook voor 6 uur weer wakker zal worden, ze slaapt gemiddeld zo'n 11 uur per nacht.
    Maar anderzijds ben ik nu onwijs aan het proppen: 18 uur: warm eten, yoghurt toe, slapen en dan uur later wakker maken voor een fles. Ze spuugt ook geregeld veel terug.
    Wat is wijsheid??

11. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik zou haar niet wakker maken voor die fles. Ons meisje ligt ook altijd vroeg op bed, hier is het na het eten een fles (180+6) en naar bed. En ja dan is ze vaak rond 6u wakker maar dat is dan niet anders.
    (Vaak komt ze 's avonds, 's nachts nog een keertje dan slaapt ze wat langer)

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik ben ook geneigd om het eens uit te proberen, voelt ook zo tegennatuurlijk om dr wakker te maken. Maar zou het niet zo tof vinden als ze voor zessen wakker werd :), het is nu 7 uur half 8...
    En bovendien waar ik ook een beetje mee stoei: krijgt ze dan wel genoeg opvolgmelk binnen?
    Zou dan smorgens 200cc, smiddags 135 cc en 's avonds alleen 100cc yoghurt geven. Of dan geen yoghurt maar 200cc opvolgmelk?

Deel Deze Pagina