In Neutral zitten nog heel veel chemische irriterende stoffen! Ik zou gewoon alleen met water wassen of een scheutje Iedere Dag Olie van Weleda, dat is 100% natuurlijk. Kan je je kindje ook lekker mee masseren!
Zogelukkig, Bedankt voor je tip, ga van de week meteen op zoek naar Weleda olie. Neutral is toch bijna op, dus komt goed uit.
Ik lees even mee. Hier ook allergieen/intolerantie/overgevoeligheid. Ik durf niet zo goed wat te proberen, maar ja het moet wel he! Hoe doen jullie het als jullie maar op een paar groente of fruit soorten uitkomen die kunnen? Hoe zorg je voor genoeg variatie en vitamines? Hier is ook een sterk vermoeden op gluten/tarwe overgevoeligheid. Zouden jullie straks toch brood gaan geven? En zo ja met welke leeftijd? En zo nee, weet je een alternatief?
Mijn zoontje kon tot zijn 1e jaar alleen tegen mango en banaan. Dus dat kreeg hij heel veel aan fruit. Groente was geen probleem. Eet hij alleen echter sinds 14 maanden oud niet meer. Ik geef dus een multivitaminen. Gluten en tarwe is een verschil. Bij een tarwe allergie zou je spelt brood kunnen geven. Bij natuurwinkels krijg je glutenvrij brood. Ik zou sowieso brood uit proberen, want je zegt dat er een vermoeden is en niet zeker. Gluten allergie kunnen ze trouwens testen in het zh.
Spelt brood? Wat is dat? Dus tarwe en gluten allergie zijn twee verschillende dingen? Ka zegt dat er nog geen gluten allergie kan zijn omdat ze nog nooit brood heeft gehad. Ik ben het daar niet mee eens, want een allergie is iets wat in je genen zit of niet. En natuurlijk merk je het pas als je iets gaat geven. Dus testen vind ze niet zo nodig. Maakt mij niets meer uit, we hebben de voeding die we moeten hebben, dat was het belangrijkste doel.
Je ka heeft gelijk mbt gluten allergie. Gluten allergie heeft iets met darmvlokken te maken en door het eten van gluten ontstaan dan ontstekingen. Volgens mij is het zelfs een auto immuunziekte. Spelt is een graansoort. Google maar eens op het verschil tussen spelt en tarwe. Heel lekker brood trouwens. Wij hebben een speltbakker. Haalde daar het brood ivm kma, omdat het melkvrij is. Ze bakken het met olie. Zelfs nu de kids over hun kma heen zijn, eten wij nog steeds het speltbrood. Naast brood is er ook speltpasta te verkrijgen. Zelf nooit gebruikt ivm ei allergie, want dat zit in die pasta ( althans bij onze bakker)