Pffff, even m'n frustratie van me afschrijven. Ik heb vorige week maandag een nieuwe telefoon besteld: een Samsung Galaxy S plus. Leek me echt een leuk, mooi en goed toestel. Via kieskeurig kwam het bedrijf Electro Sky als goedkoopste naar voren. Ik heb ook de recenties van het bedrijf daar gelezen, en die waren best goed. Dus heb ik daar besteld. Op donderdag kwam m'n toestel binnen. Om te beginnen zou het een Nederlands toestel zijn, maar de (korte) handleiding was in een hele anddere taal (Roemeens ofzo?). Toen ik het toestel aanzette was hij ook niet gelijk in het Nederlands, dit moest ik eerst omzetten. Daarna heeft hij het welgeteld 1,5 uur gedaan. Toen liep hij helemaal vast, deed echt niks meer. Ik heb dus het toestel uitgezet, maar toen ging hij niet meer aan! Ik heb echt van alles geprobeerd: de batterij er een paar keer in en uit, en aan de oplader gelegd, maar niks hielp. De volgende dag (vrijdag) heb ik telefonisch contact opgenomen met Elektro Sky en het probleem uitgelegd. Ze vertelde mij dat ik het toestel maar retour moest sturen. Als ik het dezelfde dag nog deed, zou het maandag wel bij hun binnen zijn, en zouden ze me gelijk een nieuw toestel opsturen. Ondertussen maar even gegoogled naar ervaringen met Electro Sky op sites anders dan Kieskeurig, en daar zie je toch ook wel wat slechte ervaringen voorbij komen. Wel stom dat ik dat niet eerder heb gedaan, dan had ik daar misschien niet besteld. Het pakketje is zaterdag al bij hun gearriveerd, maar dat is natuurlijk geen werkdag. Op maandag zou m'n nieuwe toestel verstuurd moeten zijn, maar ik heb niks gehoord. Ook geen tracking nummer ontvangen. Gisteren wederom niks. Ik heb ook al een paar mailtjes over het probleem naar het bedrijf gestuurd, maar daar krijg ik geen reactie op. Nu zat ik gisteravond nog even op hun site te kijken, maar nu is de Samsung Galaxy S plus bij hun niet meer op voorraad!!!!! Dikke kans dus dat ik voorlopig geen toestel ontvang, en ik achter m'n geld aan kan gaan. Vanaf 10 uur vandaag zijn ze weer bereikbaar, dus ik ga maar weer een poging wagen om ze te bereiken. Dan kan alleen op een 06 nummer, en de vorige keer kostte het me ook een paar keer voordat ik iemand aan de lijn had. Ben benieuwd. Pffff, ik irriteer me hier best aan. Ik wil gewoon m'n nieuwe toestel hebben! Wat denken jullie, als de telefoon niet leverbaar is op het moment, sta ik dan in m'n recht om m'n bestelling te annuleren?
vind ik wel, het toestel doet niet aan je verwachtingen en hun komen hun afspraken niet na, en je hebt recht op 7 dagen geld terug, omdat je koopt of afstand(dus niet in de winkel)
Ik zie bij deze winkel geen Webshop keurmerk, persoonlijk zou het voor mij een reden zijn om daar niets te kopen. Succeess, ik hoop dat het goed komt
Dit is voor mij ook een reden om geen spullen bij een winkel te kopen. Maar TS, je hebt 7 of 8 dagen recht om de bestelling te annuleren zonder kosten. Ik zou als ik jou was de bestelling annuleren en een andere bestellen bij een goedgekeurde winkel.
nou het is zaterdag bij hun gearriveerd en het is nu woensdag. Ik zou ze nog even het voordeel van de twijfel geven. Misschien hebben ze het gisteren verstuurd? Dan komt het vandaag binnen.
Ik heb ze vanochtend er over gebeld. Het nieuwe toestel wordt als het goed is vandaag verstuurd, en zou dus morgen aan moeten komen. Ik hoop het!!! Nog even afwachten dus.
keurmerken in een webshop zeggen niet zo veel, dat was laatst bij kassa of radar ofzo, je kan die gewoon kopen en er is amper controle op.... Hoop dat je snel je nieuwe toestel hebt TS, altijd vervelend als je iets koopt en je moet er onverhoopt langer op wachten!
Vreemd, ooit een blackberry besteld bij hun en uiteindelijk besloten dat het toestel niets voor mij is. Had op dat moment alleen maar prepaid en er was toen geen prepaid BB "abbonnement". Nadat ik dit had uitgelegd zei diegene dat ik het toestel weer terug kon sturen en het volledige bedrag teruggestuurd kreeg (excl. de verzendkosten). Al met al was ik dus zeer tevreden over ze. Kan me idd wel herinneren dat ze ook toestellen uit de oostbloklanden hadden, maar dit stons er wel bij.... Ik zou gewoon even wachten tot je toestel binnen is. Nog een nieuwtje: Geloof niet alles wat op Internet staat!
Heb de site even bekeken en ze hebben dan wel geen keurmerk maar wel ideal....als je ergens als ondernemer mee doorgelicht wordt dan is dat het wel. Gewoon veilig en betrouwbaar dus
Nou dat is niet helemaal waar. Ik heb twee keer va ideal betaald bij verschillende sites waar ik weken heb moeten wachten tot dat ik contact kreeg en mijn geld terug had. Beide sites hadden niks geleverd en na een mail waarin ik ze in gebreken stelde en zei mijn Rechtsbijstand verz. Zou inschakelen kreeg ik eindelijk een reaktie en daarna mijn geld terug. Sindsdien let ik op een keurmerk, wat niet altijd iets zegt en ik Google ze altijd op ervaringen. Zeker met zoiets duurs als een telefoon, dit ook ivm garantie, zou ik dat nooit via zo'n site bestellen
Veilig zegt ook niet altijd dat ze hun levering nakomen, maar de consument loop niet het risico om hun geld kwijt te gaan.
Als je via ideal betaald, maar de levering niet nagekomen wordt, ben je gewoon je geld kwijt. Bij ideal maak je zelf het geld over en kun je het niet storneren. Dus sites waarbij je via ideal kan betalen hoeven niet veilig te zijn.
Denk dat je je beter even in ideal kunt verdiepen voor je hier van alles roept, want je stort niet rechtstreeks op de rekening van de verkopende partij.... je kunt idd niet storneren, stukje veiligheid voor de verkopende partij anders leveren die van alles uit en kunnen vervolgens fluiten naar hun centen. Ik heb zelf ideal op mn site, als mijn klanten betalen wordt het eerst op een tussenrekening gezet. Dit duurt minimaal 1 week voor ik het op mijn rekening heb. Mocht ik niet uitleveren en ik beantwoord mn telefoon en mail niet meer dan meld mijn klant zich bij he bedrijf waar ideal op gestort wordt. Zij hebben alle gegevens van mij en deze zijn allemaal gecontroleerd. Ik heb het dan over kvk, id, naw gegevens, rekeningnummer, bsn etc etc. Zij weten mij dan ook echt wel te vinden en zo niet dan vind de politie me wel.
Dat het op een tussenrekening gestort wordt klopt idd maar deze gegevens zijn niet bekend bij de koper hoor. Ik heb zelf een hoop gedoe met kleding voor mijn dochtertje gehad. Geen levering maar via ideal betaald. Ik heb veel gegoogled en ook met de bank gebeld en contact met onze rechtsbijstand verzekering gesproken maar het geld kon onder geen beding teruggehaald worden, echt waar.
Als het goed is staat de naam van de tussenrekening op je afschrift, dus stel je koopt iets van ZP dan staat niet ZP op je afschrift maar de naam van de 3de partij. Heb je met hun contact kunnen krijgen? In eerste instantie zal je moeten proberen de verkoper te pakken te krijgen maar als dat echt niet lukt (dus niet na 2x bellen) dan zal je via de derde partij je recht kunnen halen,ik zeg ook niet dat dit makkelijk zal gaan. Er zal ook eerst gecheckt moeten worden of de verkoper daadwerkelijk niet heeft geleverd. Blijf het elke keer weer jammer vinden dat er nog steeds verkopers zijn die de boel zo lopen te verzieken, dat maakt alleen maar dat klanten steeds huiveriger worden voor aankopen via het internet. Misschien een tip om te kijken of een site algemene voorwaarden heeft met daarin een kvk en btw nummer van de eigenaar. Heeft een site dat niet dan zal ik daar niet gaan bestellen. Het verhaal van de keurmerken die je gewoon kunt kopen klopt, dit is dan ook geen graadmeter meer.