Wij hebben het ook meegemaakt 7 jaar geleden. Om 6 uur in de ochtend. Vriendlief ging op de fiets naar het werk en werd in de kraag gegrepen door een agent meegenomen een busje in. Tegelijkertijd gingen ze bij me buren en overburen een inval doen. Wat een lawaai joh niet normaal heel veel agenten. Ik schrok me rot lag nog te slapen. Vriend kwam een halfuur later terug helemaal geschrokken agenten dachten dat hij bij de buren weg kwam. Mocht later gaan. Een week later kwamen we erachter waarom er een inval was. Dat was geen kattenpies...
Ze zullen je voor een hennep kwekerij heus niet om 5 uur uit je bed trommelen. Kennis van mij is paar jaar terug ook snachts uit zijn bed gelicht, hij produceerde en verkocht op grote schaal grondstoffen voor harddrugs. Navraag doen op het bureau heeft denk ik weinig zin, bij bovenstaand geval hoorde zijn vriendin zelfs een week lang niet de reden waarom ze hem opgehaald hadden. Info verstrekken kan de zaak schaden lijkt me. Het zal iniedergeval vast niet voor een parkeerboete of dergelijke wezen, raar is dat he, als het gewone mensen zijn en je verwacht zoiets niet.
Er is vandaag een zaak heropend waarbij een jongen zwaar mishandeld is. Staan vage foto's bij, maar het zou niet gek zijn als er 1 bij zou zitten die ik hiernaast wel eens heb gezien. Maar de foto's zijn te vaag. Ze hadden alle botter in het gezicht kapot geslagen van die jongen, nou, dan mag je van mij heeeeeel lang op water en brood zitten. Maar weet niet of het daarom ging.
Een van mijn clienten werd vorig jaar van zijn bed gelicht voor openstaande boetes. Dus om zoiets stompzinnigs kan het al gaan....
Wij hebben eens zo'n inval gehad, toen we thuis waren. Echt idioot, ik zit een beetje te computeren en kijk uit het raam, zeg net tegen mijn man (was een asowijkje en een straat waar vaak ongelukken gebeurden) 'goh, kijk nou eens, er staan allemaal politie auto's voor ons huis. Tegelijkertijd ging de bel, zodra we open deden, rent er een heel politieteam ons huis binnen en gaan overal kijken en zoeken. Pfff, bleken ze op zoek te zijn naar een vader een een kind die op ons adres ondergedoken zouden zitten. Niks gevonden natuurlijk, we kregen nog een foto te zien van diegene die ze zochten en na 10 minuten waren ze weer vertrokken. Was net in die tijd van die reclame van zo'n inval waarbij ze zeiden 'goh, al die huizen lijken ook zo op elkaar'. Zo'n situatie was dit ook, een hele rij portiekwoningen en waarschijnlijk heeft iemand dus een verkeerd huisnummer doorgegeven aan de politie. Was wel vaag.
Bij onze buren is dat ook gebeurd. Ook hele lieve rustige mensen. Bij hun ging het om het verkopen van gesloten spullen, het opslaan van gestolen spullen en heling. Kwamen ze met spullen naar buiten?
dat dacht ik ook gelijk. zie het net op tv. ook dat ze bij gewone huizen invalleb hwbben gedaan hiervoor
Ze vallen tegenwoordig om de kleinste dingen in. Hier 3 weken geleden nog mee gemaakt in de straat ivm o.a openstaande posten bij de belastingdienst. Met een mannetje of 8 stonden ze hier in de straat.. Ook met een hennepkwekerij trekken ze je t bed uit. Ongeacht de tijd. Ook vaak zat mee gemaakt in onze oude wijk.
Hier kwamen ze bij de buren hennepkwekerij toch echt om 02.30, en een herrie met al die zooi op de stoep en een agent of 15.... Ach ja maak je nog es wat mee hihihi
mijn ex werd om half 6 van zijn nest geligt omda t hij dna nog moest afgeven op het bereau ! en daar een brief over had gehad en niet was gekomen dus ze komen echt wel ook voor kleinere dinrgen
hier in de straat ook keer voorgekomen. 2 politie busjes en politie op fiets scooter en motor. woningbouw erbij, een of ander zwart busje die van een organisatie is schijnbaar die mensen eruit zetten. bleek dus een drugspandje te zijn. we hadden zelf al ene tijdje zo'n vermoeden want kwamen, vooral savonds, steeds vreemde vogels daar aan de deur en gingen met 2min ook weer weg. en zo 10man op een avond. gek bezoek leek t ons als je visite na 2min alweer weg is dus ja 1+1... En idd, was dus drugspandje. helaas wonen er ook kinderen (waarvan 1 bij mn zoontje op psz zat) die vent is eruit gezet, zij en dochter mochten blijven dacht ik. heb dochter alleen erna niet meer op psz gezien bedenk ik me nu
overigens was er wel een slotenmaken bij die de deur open kon maken als ze er niet waren. dus werd niet zomaar ingetrapt. denk dat woningbouw wel eieren voor zn geld kies en liever nieuw slot erin zet dan dat ze een nieuwe deur erin moeten zetten
Bij ons stonden ze ooit voor de deur met 4 bussies en 10 agenten. Om 5.30 's ochtends. Mijn vader had iemand een gebroken neus geslagen en een gebroken enkel geschopt nadat ze met zijn 2en een vriend van hem in mekaar gemept hadden. Mijn vader heeft toen een paar schoppen en tikken uitgedeeld, maarja grote sterke vent was gelijk goed zeg maar.. En toen kon ik me vader 2 maanden opzoeken aan de andere kant van NL in de gevangenis. Die andere gasten zijn wel aangehouden trouwens, maar geen celstraf, die vriend van mijn vader was wel blauw en beurs maar had geen breuken en kneuzingen. En die gasten vertelde precies hetzelfde verhaal allebei, en bleven ontkennen..