Iemand enig idee??

Discussion in 'De lounge' started by Shopaholicnl, Jun 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Al een tijdje lang merk ik dat er steeds vreemde grijze vlekken in mijn kleding komt tijdens het wassen. Voornamelijk in licht gekleurde kleding van dochterlief en durf nu dus m'n witte was niet eens meer aan te zetten!
    Heb alle filters schoongemaakt en m'n machine al een keer leeg een kookwas laten draaien.. Wat zie ik over het hoofd??
    Zal er een foto bij doen met een voorbeeldje van een van de vlekken, hoop echt dat iemand het weet.. Heb namelijk flink veel licht gekleurde was staan!!

Attached Files:

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Denk toch vetluis....
    Hoe oud is je wasmachine?

3. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Wasmachine is ongeveer 2/2,5 jaar oud en het was geen goedkope omdat ik niet voor verrassingen wou staan...

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Alleen de kleding van je dochter?
    Je zou bijna denken aan bellenblaasvlekken, of een bepaalde creme die je bij haar gebruikt...

Anders idd misschien vetluis in je machine, even een lege was draaien op 90 graden met schoonmaakazijn en de rubbers / wasmiddelenbakje goed afnemen...

5. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Voornamelijk op haar kleding maar heb zelf ook al een paar shirtjes gehad waar het op zat. Bij mijn shirt waren het echt strepen en op eentje ook flinke vlekken over het hele shirt. Dochterlief heeft voornamelijk kleding van katoen en daar zit het meeste op. Crèmes gebruikt ze niet anders dan anders en bellenblaas heb ik opgelet en bij deze jurk bijvoorbeeld heeft ze dat niet gebruikt.

Zal morgen idd zeepbakje eens goed uitdoen, effe uitvogelen hoe ik evt achter het bakje kan komen die zit vast..

Baal d'r echt van, gebeurt altijd net op de duurste en of mooiste kleding...

6. Essje

Essje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    2,177
    372
    83
    Female
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Als het goed is zit bij iedere wasmaschine bij het bakje een knopje/hendeltje waardoor je het bakje er helemaal uit kan halen, schrik niet van de troep aan zeep die je erachter zult vinden! :)

7. moielle

moielle Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    1,377
    473
    83
    Female
    Flevoland
    Ben vorige week hele wek bezig geweest met het schoonmaken van de wasmachine nadat ik ook regelmatig vlekken van het wassen kreeg.
    Ik heb: laatje waspoeder eruit gehaald en afgewassen en erachter schoongemaakt. Hoogste stand gedraaid me tliter schoonmaakazijn en flink soda. Dat twee keer.
    Toen kwam er een mega muffe geur uit wasmachine...
    Heb toen rubber opengetrokken baaaaaaaaahhhhh!
    Overal bruine drapjes! En vieze geur ieuw!!!!
    Alles verwijderd. Maar wat een geur!!!!
    Was kwam er stinkend uit.
    Heb toen hg wasmachine professional (oid) gebruikt.
    Je gooit een heel flesje poeder leeg in wasmiddelen bakje.
    Draait eenprogramma op 60 graden.
    En de trommel is schoooooon! Wauw
    en mn was ruikt heerlijk fris! En is lekker zacht

8. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier gebruiken wij het bakje eigenlijk zelden. Hier een wasbol in de machine.
    Die bakjes zijn erachter ontzettend ranzig door zeepresten.
    Heb trouwens nog nooit van vetluis gehoord.
    De trommel laten draaien met schoonmaakazijn kan helpen inderdaad.

9. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik heb het ook! Op een super mooi,( vind ik) ;) zacht roze, katoenen jurkje van E. Eb precies in het midden!!!!

Je krijgt het zeker niet uit de kleding? :(

10. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    stop je wel eens een spijkerbroek bij die kleding?
    daar kun je ook van zo'n vlekken van krijgen.

11. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Idd niet eruit te krijgen... Vingino jurkje 1x gedragen ken zo de afvalbak in.. Shirtje van mexx.. 1x gedragen en hop weg.. Baal ECHT enorm!

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Mijn dochter heeft dat jurkje ook ;)

Ons zeepbakje heeft in het bakje zelf als je hem helemaal opentrekt een soort lipje die je in moet duwen en dan kantel je het zeepbakje een beetje en trek je hem er zo uit, goed met heet water en azijn schoonmaken en evt met een kunstgebittablet even een nachtje laten weken (ideaal die dingen :p). Daarna je wasmachine met wasmachinereiniger laten draaien en dan moet het weer klaar zijn. En beter is ook om poeder te gebruiken dan vloeibaar wasmiddel.

Ik gebruik de kunstgebittabletten ook in de wc trouwens, snachts even 2 tabletten erin en klaar! Stuk goedkoper dan die speciale reinigers.

13. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb het bakje eruit gekregen en moet zeggen het viel reuze mee wat ik aantrof, bakje zelf kon ik zo afspoelen. Gebruik altijd poeder dus daar kan het niet aan liggen. Heb nu een halve zak soda er in. Zag de wasmachine reiniger maar zaten veel bijtende stoffen in en als ik op een wc ga zitten waar een glorix blokje hang heb ik meteen we blaasontsteking. Dus durf het niet zo goed aan om m'n ondergoed er dan ooit nog in te doen :D gebruik om die reden ook alleen neutral wasmiddel.
    Heb ook de rubber randen vol soda gegooid, eens kijken of dat verschil maakt... Draait nu op 90c straks nog een 90c met zeep er achteraan en dan weer proberen...

14. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het lijkt te werken! De randen zien er schoon uit en net een paar oude licht gekleurde (reeds verpeste) kleding er in gedaan en tot nog toe geen vreemde vlekken gezien. En wonder boven wonder heb ik op het ene dure jurkje nu flink was shout gedaan en de vlek is al een heel stuk minder zichtbaar!! Morgen hopen op wat zon en dan nog een keer in de was... Nu moet die vlek er ook uit ook!! :)

Share This Page