Dit dus. Ben het helemaal met je eens. Ik heb trouwens ook nooit dat ik niet hoef te betalen waar anderen dat wel moeten. En als ik een topdag heb en het wel kan lopen, zet ik hem ook nooit op de invalidenparkeerplaats. Zonder kenteken dan he
he carlien .. Ik zit in een rolstoel . Kan prima hele einden rollen.. Maar bij een supermarkt zet ik mijn auto altijd dichtbij.. Al eens geprobeerd om boodschappen op schoot / hangend aan rolstoel mee te nemen naar de auto.. Laat staat een doos eieren �� ?? en tja rolstoel karren zijn zeer zeldzaam bij supermarkten, hier is 1 kar! op 14 winkels binnen 12 km. en het is ook wel fijn dat ik tegen de kids kan zeggen op de stoep blijven en direct langs de auto lopen om in te stappen. Want een volgeladen rolstoel houd niet heel fijn vast voor ze en een handje geven is een beetje lastig on topic: Zou even vragen waarom niet op zijn eigen plaats? enneh ik heb een rolstoel maar kan lopen met 1 kruk. Tegenwoordig gelukkig weer zo 'n 300 meter . Maar zijn ook dagen dat ik mijn bed uit getild moet naar rolstoel en due sagen moeten de kids ook gewoon naar school. �� zo eenduidig is een ziekte vaak niet, de ene dag is de andere niet.
Zoals je in mijn post kunt lezen zijn mijn beide ouders gehandicapt en zelf ben ik ook niet gezond te noemen. Misschien omdat ik niet anders ken dat ik een andere mening heb, namelijk probeer eruit te halen wat er in zit en ik wil niet van alles afhankelijk zijn. Daarbij ga ik uit van mijn eigen omgeving en ik heb het idee dat die kaarten inderdaad te snel worden uitgedeeld, maar je hoort mij niet over mensen in een rolstoel of jouw specifieke situatie..
Ik zou toch echt wel vriendelijk vragen dat hij zijn auto op "zijn" plaats zet. Uiteindelijk hangt daar zijn kenteken aan, heeft hij die plaats aangevraagd, ... Of hij er recht op heeft of niet ... da's een andere discussie. Kennelijk was de gemeente toch echt wel overtuigd dat zijn handicap serieus genoeg is om een plaats voor de deur te krijgen. Natuurlijk kan hij een goede reden hebben waarom hij zijn auto verplaatst (zoals een andere persoon met een handicap die langs komt). Maar als de plaats telkens leeg blijft ... zou ik toch echt wel als buur de reden willen kennen dat hij aan de overkant gaat parkeren.
juist ja weet je laat maar. Als je niet snapt dat ik juist door dat ding te gebruiken eruit haal wat erin zit en Niet! Afhankelijk ben. Want ik kan dan bijv. zelf boodschappen doen, denk ik dat jouw gezondheids problemen van die mate zijn dat je geen flauw idee hebt. stom he iemand aanvallen op zijn/ haar gezondheid , waarover die persoon niets kan zeggen... ?? doe jij ook.
Nee hoor.. Ben niet anders gewend. Maar als jij het zo wil lezen, ik zie niet in waarom ik je aanval op jouw persoonlijke gezondheid? Jij voelt je schijnbaar aangesproken.. Jij kunt niet meer, maar dat wil niet zeggen dat anderen met een gehandicaptenkaart niet meer kunnen of (en dat zag ik ook voorbij komen bij iemand anders) dat mensen zonder zo'n kaart gezond zijn.
Heel raar dat hij het niet op zijn eigen aangevraagde plek heeft staan. Vind ik ook ronduit onfatsoenlijk. Vraag me ook af of dat de bedoeling is.
Is dat zo, dat je niet verder dan 100 meter zou kunnen lopen? Mijn zus kan op goede dagen best 3 km lopen, maar meerdere dagen kan ze niet lopen en gebruikt ze haar rolstoel en speedy-car.
Is er plaatsgebrek dan? Jij schrijft dat iedereen een parkeerplek voor de deur heeft en er aan de overkant (waar de buurman dus parkeert) nog meer plekken zijn voor eventueel bezoek. Wat is dan het probleem? Als er plaatsgebrek is en de bewoners van de straat geen plek hebben voor hun auto, dan snap ik het. Als dat niet zo is...so what? Al parkeert hij hem in het dorp ernaast. Heb jij toch niks mee te maken?
Ik heb zelf een invalidenkaart, maar ben ook verpleegkundige..bij mijn aandoening is het erg wisselend, maar kan soms echt nauwelijks lopen...
Ja dat had ik bij de eerste post al door. Ik zie hier op zp veel voorbijkomen maar dit was toch wel heel kortzichtig. Daar ga ik niet eens inhoudelijk op in.