2 banen, bij 1 stoppen na zwangerschap. Hoe?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Evi87, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Hallo.

Momenteel heb ik nog 2 werkgevers. Een van de twee wil ik graag opzeggen omdat ik fulltime werken na mijn zwangerschap niet zie zitten. Wanneer kan ik het best ontslag nemen? Ik ben 24-5 uitgerekend..

Groetjes Evi

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Evi,

Je hebt twee banen en wilt ontslag nemen (bij één werkgever) omdat je na je zwangerschap niet meer fulltime wilt werken.

Hou dan rekening met het volgende:

Je hebt recht op een zwangerschapsuitkering (WAZO) als je vermoedelijke bevallingsdatum ligt binnen 10 weken na einde verzekering.
    Neem je eerder ontslag dan deze datum?
    Je hebt dan geen recht op een WAZO-uitkering voor deze baan.

Vanzelfsprekend hou je wel recht op een WAZO-uitkering voor je andere (doorlopende) baan.

Verder kan ik je niet adviseren over wanneer je het beste ontslag kunt nemen.
    Dit kun je het beste bespreken met je werkgever.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Evi87

Evi87 Actief lid

19 jun 2012
    300
    0
    0
    Hallo Rene,

Hier nog even op terugkomend. Klopt het volgende wat ik ga zeggen? Even theoretisch gezien.

-Uitgerekend op 22-5 (was eerder even mis zag ik).
    -Ontslag met zwangerschapsuitkering dus mogelijk vanaf 13 maart, als ik dan per 1 april mijn contract laat beeindigen zit ik 'veilig'?
    Dus als ik per 1-4-13 niet meer terug wil komen moet ik al eind februari opzeggen toch? Opzegtermijn is 1 maand. Als ik het zo doe heb ik recht op mijn zwangerschapsuitkering?

Groetjes Evi

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Evi,

Je hebt recht op een Zwangerschapsuitkering (WAZO) als je vermoedelijke bevallingsdatum ligt binnen 10 weken na het einde van je dienstverband.

Jouw vermoedelijke bevallingsdatum is 22 mei 2013.
    Dit betekent dat je recht het op een WAZO-uitkering als je ontslagdatum voor 31 augustus 2013 ligt.

In de situatie die jij aangeeft heb je dus recht op je WAZO-uitkering.
    De data zijn alleen ruimer dan je aangeeft.
    J

Zoals je al aangeeft moet je bij een opzegtermijn van 1 maand wel minimaal 1 maand voor je ontslagdatum aan je werkgever laten weten dat je ontslag neemt.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina