Hoelang wennen aan kdv bij bijna 2 jaar?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door toet, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Sophie gaat sinds een maandje naar het kdv,aan de ene kant gaat het harstikke goed maar aan de andere kant weet ik het niet... :( vind het ook een beetje moeilijk uit teleggen :(
    Als we haar brengen gaat het heel goed niet huilen enzo,vanmorgen had ze nog geen eens tijd om papa een kusje tegeven...en ze kan opzich ook wel goed met de kindjes overweg...maar het staat mij al tegen dat ik haar wakker moet maken om 07.00 terwijl ze anders lekker slaapt tot 08.00-08.30,je ziet en merkt gewoon dat ze niet is uitgeslapen...thuis slaapt ze s'middags ook nog 2 a 3 uur,als ze niet genoeg slaapt is ze snel uit haar doen en is snel huilerig en zeurderig...en net als vandaag heeft ze tussen de middag daar niet geslapen...
    Ik vind haar ook in haar gedrag veranderd ze is heel erg van dat is mij en kan om alles heel dramatisch doen ( misschien ook een fase wat bij haar leeftijd past ) eerst werd ze kletsend wakker en nu wordt ze wakker met heel dramatisch met nee nee nee of auw auw....beetje huilerig dus...
    Maar vanmiddag werd ik dus op mijn werk gebeld door het kdv,met dat Sophie een beetje ziekjes is en heel huilerig en vond het spelen ook niet leuk,niks was eigenlijk goed...dus mijn man snel zijn werk neergelegt om zijn meisje tegaan halen...komt hij daar aan is ze vrolijk aan het buitenspelen....beetje vreemd....ik ondertussen ook thuis en verwacht een huilend en hangerig kind....nee helemaal druk en totaal niet ziek ( ook geen verhoging ) zag wel dat ze heel moe was maar verder lekker gegeten,ze lag wel lekker vroeg op bed en we keken elkaar echt aan van die is echt niet ziek....
    Ik ga er dan gelijk over na zitten te denken....( en ik heb ook nog steeds het gevoel dat ik er niet helemaal goed aan doet om haar naar het kdv tedoen maar we hebben eigenlijk ook geen keus )
    Maar ik ga dan gelijk denken,zou ze het niet naar haar zin hebben,was het een vorm van heimwee naar huis....
    Wat denken jullie? Sorry voor het lange verhaal...hopelijk is het een beetje duidelijk....

Groetjes,

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Helemaal niemand :cry:

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Meid, geen ervaring mee, :(

Kun je misschien anders voor een gastouder kiezen, daar kan het rustiger zijn en heeft het een meer huiselijke omgeving.

Moeilijk hoor,

:(

Misschien dat een leidster van een Kdv hier antwoord op heeft?

4. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Hey Toet,

ik herken er wel iets van hoor, al is ons meisje nog maar 10 maanden. Ze gaat al vanaf 4 maanden naar het kdv. Het is daar super en de leidsters zijn schatten, alleen wij merken dat het voor haar gewoon wel veel is. Ze zou 3 dagen gaan als ze 9 maanden was, maar we hebben besloten dat ze maar op 2 dagen blijft. Die derde dag was echt te zwaar. Ook zij heeft thuis een ritme waar ze het goed op doet, maar op het kdv gooit ze dat volledig om. Op zich geen probleem, maar het is voor haar heel vermoeiend. Ze slaapt daar nog geen 1 1/2 uur op een dag (soms iets meer), terwijl ze thuis nog zeker 4 uur slaapt. Ze is dan helemaal van slag (erg moe, verhoging/koorts).
    Wij vinden het wel belangrijk dat ze met andere kindjes leert spelen etc en we moeten ook gewoon werken ;) .

Moeilijk, maar ze zal vast wel wennen. Misschien dat ze weer tot rust komt op de dagen dat ze thuis is.

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zou even doorzetten. Ik weet niet hoe jullie de opvang hadden geregeld voor Sophie naar het kdv ging, maar ik kan me voorstellen dat ze ineens een hoop indrukken opdoet en die allemaal moet verwerken. Een peuter van 2 is zich natuurlijk al veel meer bewust van haar omgeving dan een baby die langzaak opgroeit in een kdv-situatie. Sophie moet nu ineens speelgoed en aandacht delen met 10 andere kindjes en dat zal ze 's nachts allemaal verwerken.
    Mijn nichtje van 2,5 gaat naar een gastouder waar meer kindjes komen (ook mijn dochter). Ze komt daar al 2 jaar, maar ook zei droomt nu regelmatig van kindjes die haar speelgoed afpakken (of haar boterham, drinken...).

Kortom, ik denk dat het bij de leeftijd hoort en dat ze nu juist heel erg goed leert hoe ze met andere kindjes om moet gaan, hoe ze moet delen en hoe ze ook af en toe voor zichzelf op moet komen.

Ik herken wel heel goed dat je het nar vindt om haar wakker te maken voor het kdv. Julia slaapt altijd tot na half 8, maar als zowel mijn man als ik moeten werken, maak ik haar al om 6u wakker. Soms sta ik echt 5min te twijfelen i haar kamertje omdat het me zo aan het hart gaat.

Deel Deze Pagina