dagloon

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by juf ingrid, Aug 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juf ingrid

juf ingrid Nieuw lid

Aug 13, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Volgens de nieuwe wetgeving sinds 1 Juni 2013 kijkt het uwv bij de berekening van het dagloon naar het loon dat je tijdens je laatste dienstverband over een jaar hebt verdiend.
    Hierbij wordt er dus niet gekeken naar inkomsten uit andere dienstverbanden.
    Ik werk als invalleerkracht in het basisonderwijs en heb geregeld voor verschillende stichtingen gewerkt.
    Bij mijn laatste werkgever had ik van 14-4-2014 t/m 08-07-2014 een tijdelijk contract van 17 uur.
    Bij de hoogte van mijn nieuwe ww is er wel gekeken wat ik bij deze stichting over een jaar heb verdiend, maar er is hierbij maar gekeken van 1 juni 2013 t/m 31 mei 2014.
    Ik heb het afgelopen schooljaar 29 weken ingevallen bij 4 schoolbesturen en kreeg daardoor eerst geen uitkering en daardoor werd mijn oude uitkering herleefd (dagloon 70,83). Ik heb dit uitgelegd en kreeg toch een uitkering, maar met een dagloon van €49,10. Er is me al uitgelegd dat dit meer is dan ik volgens de laatste werkgever zou krijgen, omdat ik de vorige keer een hoger loon kreeg en anders had ik maar een dagloon van 14 euro gehad.

Nu is mijn SV loon van die ene werkgever van een heel jaar gedeeld door 261 terwijl dit niet een reëel beeld geeft. Ik heb heel veel dagen niet gewerkt en/of heb toen wel inkomsten uit andere dienstverbanden ontvangen.

Vandaag heb ik al gebeld, maar daar kreeg ik alleen maar het antwoord dat het helaas nadelig is voor invalkrachten en dat de regeling volgend jaar weer verandert. Hier heb ik helaas niks aan.

Als ik deze site lees: Flexmarkt - Wijzigingen in dagloonvaststelling uitzendkrachten
    En dan met name dit stukje tekst:
    Flexmarkt - Wijzigingen in dagloonvaststelling uitzendkrachten
    Dan lijkt het mij dat ik juist recht heb op die uitzondering, waarbij naar mijn loon en niet naar mijn werkgever gekeken wordt.

Welk advies kunt u mij hierin geven?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Ingrid,

Om je goed te kunnen helpen, zou ik je gegevens graag willen inzien. Via internet bespreken we i.v.m privacy geen dossiergebonden informatie.

Zou je jouw telnr willen geven in een privébericht? Dan bel ik je om je verder te helpen met je vraag.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page