Inverwachting van een 2e ! Alleen manlief....!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanjuan, 17 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjuan

Sanjuan Lid

29 dec 2009
    55
    0
    0
    Mijn man en ik hebben een dochtertje van bijna 3 jaar.
    Hij had het toen al moeite met het idee dat hij eerst een dochtertje kreeg maar hij trok bij en we genoten van onze 1e zwangerschap!

Ik ben nu 21 weken zwanger en we weten sinds 16 weken dat we een dochter erbij krijgen!! Ik ben super blij hiermee natuurlijk ! Alleen manlief reageerde heel heftig erop en dat kwetste mij enorm ! Want ik vind dit waanzinnig onvolwassen!!:x:x
    Ik voel dat als ik zijn zoon zou dragen dat hij meer betrokken zou zijn bij onze zwangerschap want hij is er totaal niet mee bezig! :(
    Ik geniet samen met me dochtertje van mij zwangerschap maaar toch vraag ik me af wat als...?

Ik heb dit nog niet besproken met hem maar ik merk nu echt dat dit mij echt dwars zit

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik zou woedend zijn en hem even haarfijn uitleggen dat de man het geslacht bepaalt en dat het dus aan hem ligt.

je moet dit echt bespreekbaar maken met hem want heeft hij dit ook echt zo gezegd, als ik het zo lees niet dus is het nu jou gevoel. Confronteer hem daar mee zou ik zeggen en zegt wat jij voelt en daarvan vind. want zo word het er niet leuker op voor jou (en hem en je dochters)

succes meid! en geniet van je zwangerschap

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Oehh, ik zou ook echt woest zijn als hij zo zou reageren!!

Ik zou hier wel even een goed gesprek over aan gaan! Hij wist van tevoren dat het weer een meisje zou kunnen zijn!

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    maak manlief duidelijk dat je voor een 2e kindje gaat en niet voor een jongen
    daarbij bepaalt hij het geslacht:)

kan wel ergens begrijpen dat hij baalt maar gaat erom dat het gezond is
    zou goed gesprek aan gaan, en je gevoelens bespreken hoe jij het ziet en voelt nu.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je zegt dat je het nog niet net hem besproken hebt. Begin daar eens mee. Niet gelijk boos en aanvallend, want dan krijg je eenzelfde rectie terug. Ga er eens gewwin voor zitten en leg uit hoe jij je voelt en vrasg hem hoe hij zich voelt, waar dat vandaan komt. Misschien krijgen jullie zo meer begrip voor elkaar en hopenlijk past hij zijn gedrag aan.

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Tja een goed gesprek aangaan.....zou dat helpen?

De geschiedenis herhaalt zich en hiervan heeft hij schijnbaar niets geleerd daar hij drie jaar geleden ook al duidelijk zijn onvrede heeft geuit op het krijgen van een dochter.

Ik zou in ieder geval, als ik jou was, mijn standpunt duidelijk maken en hem vertellen hoe je je voelt als hij zo doet.

Succes en wat leuk twee meiden!!

7. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou ook woest zijn en wat stel dat het wel een zoon was geweest zou hij die dan uiteindelijk ook meer aandacht geven omdat hij die zo graag wil. Ik snap best dat hij teleurgestelt kan zijn, maar een gezond kind welk geslacht dan ook is een wonder op zich en hoeft niet uit te maken welk geslacht. Zou het er nog wel met hem over hebben. En verder lekker genieten van je zwangerschap meis.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Weet je dat heel veel mannen vergeten dat het vaak Daddy's Little Princess is...
    Vaak als een stel samen is trekken de meiden naar de vaders en de jongens naar hun moeder...
    Miss is dat iets om tegen hem te vertellen?
    Buiten dat zou ik ook woest zijn want hij is degene die het geslacht bepaalt en kindje kan er niks aan doen dat papa zo reageert...
    Zou eerst even goed met hem praten over waarom hij zo reageert en hem alles voorleggen wat wij dames je hebben verteld.
    Mijn vriend reageerde ook zo en ik werd ook best wel pissig. Zijn reactie: "ik zou het eigenlijk wel heel erg tof vinden als het een jochie word dat ie mijn achternaam krijgt" (hij heet Proost). Dus mijn water begon ook te koken van ow een meisje mag dat niet ofso?
    Maar goed denk dat veel mannen er niet bij stil staan dat of heet nou een jovhie of een meissie is dat de liefde net zo onvoorwaardelijk is!

Sterkte en knuff!

9. Nicole85

Nicole85 Actief lid

23 jan 2009
    315
    1
    18
    Sorry maar ik vind dit soort mannen onbegrijpelijk en we leven toch niet meer in de middel eeuwen!!

Vind het erg vervelend voor je, ik zou niet met zo iemand samen kunnen zijn, maar ik ken je man verder natuurlijk niet... Lijkt me echt een kl$&@$te situatie, voel je je volgens mij echt alleen zwanger, bah!

Succes!

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    sorry ik wordt van zulke reacties kriegelig.. als een vrouw een (lichte) voorkeur heeft mag dat allemaal en is dat normaal maar dat een man met dezelfde emoties worsteld is het stom!?
    dat er over gepraat moet worden is duidelijk hij zal heus niet minder van zijn meisjes houden. hij had gewoon gehoopt dat hij een kereltje zou krijgen. vind daar niks vreemds aan. ken er meerdere die die wens hadden en die houden zielsveel van hun dochters! en degene die wel een jochie hebben gekregen maken geen onderscheid in de kids maar zijn wel erg blij dat ze een jochie hebben. uiteindelijk komt het allemaal goed.
    hij voelt niks en het kindje is pas reeel als het geboren is. daaraantegen mag een vrouw nog heel dichtbij voelen ed.

ik zou gewoon proberen wat begrip op te brengen en verder hem proberen er bij te betrekken en aangeven dat het jouw kwetst.

`

11. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn vriend en ik hadden sterk het gevoel dat we een jochie zouden krijgen. Maar bij de echo bleek het een meisje te zijn. Het was even omschakelen voor ons allebei maar ik had al snel: het is gezond dus ik ben blij! Mijn vriend had daar wat meer tijd voor nodig. Ik heb toen wel tegen hem gezegd: ik weet dat je moet wennen aan het idee en dat snap ik ook maar wees gewoon blij dat ons kindje gezond is. Wij hebben er ook veel over gepraat en dit heeft wel geholpen. Hij is nu enorm trots dat we een dochter krijgen :)

12. Mermaid

Mermaid Actief lid

13 feb 2013
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    bestaan die nog? Zulke achterlijke mannen? sorry hoor... hij mag in zijn handjes klappen dat hij überhaupt kinderen kan krijgen, het is niet iets wat vanzelfsprekend is! Misschien draait hij nog wel bij... hartstikke leuk, 2 zusjes.

13. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Ik was echt laaiend geweest als mn man dat tegen mij had gezegd.. Ik snap niet dat zulke mannen zo iets kunnen zeggen.. En inderdaad meisjes trekken meer naar papa, en jongens trekken meer naar mama.

14. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ja ook een man mag zijn voorkeur hebben maar het gaat wel om zijn reactie erop he. Dat is kwetsend gewoon! Mijn man wou bij de tweede terug een jongen maar het was een dochter.... Maar tegen diezelfde avond was hij gewoon blij dat ze gezond was! En nu.....zijn prinses zenne! We zijn nu zwanger van ons derde en het wordt terug een prinsesje en we zijn daar heel erg blij mee!

15. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Dat is lastig. Allereerst wil ik zeggen dat ik zijn reactie niet leuk is, maar van de andere kant kan ik hem wel een klein beetje begrijpen.. Hij had zich natuurlijk voorgesteld dat jullie een zoontje erbij zouden krijgen en nu krijgt hij er nog een dochtertje bij. Hij zal snel bijtrekken en zal dan ook ontzettend blij zijn dat het weer een dochtertje is.. Het maakt eigenlijk helemaal niks uit, wat je krijgt! De gezondheid is het ALLER belangrijkste!

Heb ik de enige vriend die heeeeeel graag een meisje wilde :) En nu maakt het hem niks uit.. Hij zei, ik wilde graag een meisje en die hebben we nu.. Wat het nu wordt maakt ons helemaal niks uit.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou proberen ook wat begrip te tonen voor zijn gevoelens, hoe moeilijk dat ook is! (Eens: je bent uiteraard dolblij dat jullie kindje vermoedelijk gezond is, en niemand kan wat aan het geslacht veranderen). Het is kennelijk een teleurstelling. Misschien kan hij dat gevoel beter verwerken en loslaten als jij er even bij stilstaat.

Mocht het een naamdragerskwestie zijn, dan kun je hem erop wijzen dat ook meisjes tegenwoordig de familienaam door kunnen geven (bij ons in de omgeving is een stel dat de achternaam van de vrouw heeft gekozen, dit is steeds normaler tegen de tijd dat hij zelf opa wordt).

Mocht hij bang zijn dat hij bepaalde dingen niet kan doen met een gezin met 'alleen maar' meisjes... tsja... de kans dat ze van voetbal houden is misschien niet zo groot, maar misschien wil één van jullie dochters ook wel op voetbal? Of wat hij dan ook maar leuk vindt om te doen.

Vraag dan ook begrip voor jouw gevoelens: dat jij het gevoel hebt, dat hij dit kindje afwijst en dat dit je kwetst.

Deel Deze Pagina