wanneer beginnen met geboorte kaartjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lymmetje, 11 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

16 okt 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 35 weken zwanger en ben aan het rondkijken voor geboorte kaartjes, maar het liefste wil ik straks een foto erin verwerken van ons zoontje.
    Maar wat als ik dagen in bed moet blijven? Het lijkt me ook raar om ze pas een week later te versturen of niet?

2. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Bij sommige drukkers komen ze foto,s maken. Dit was bij onze eerste ook het geval. L. Was toen 13 uur oud. Wil ik nu ook weer. Moet ook nog achter de geboorte kaartjes aan.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Wij waren met 33 weken begonnen met boeken bekijken en hadden er een uitgezocht. Met 34 weken bevallen... Toen snel in het ziekenhuis de tekst bedacht en laten drukken. Na 6 dagen lagen ze in de bus bij de meesten, dat viel me mee.

Je kan toch ook vanuit bed een foto uitzoeken? Zolang je de basis en de tekst maar hebt!

4. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Niets raars aan hoor, als je het mij vraagt. De mensen die dicht bij je staan weten tóch wel dat jullie kindje er is.

Ik ben een trage dodo, want ben dinsdag uitgerekend en mijn geboortekaartje is sinds vanochtend af :) Voelde de rush niet zo, en de baby zit nog steeds binnen dus eerder was ook echt niet nodig. Gelukkig ;)

5. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    De belangrijkste mensen weten het meteen en de rest wacht maar even, zo denk ik er over :cool: Ik ga zelf het kaartje ontwerpen en de foto's die ik erop wil maken (ben fotograaf en vormgever) maar ik maak mij echt niet druk om de tijd. Misschien verstuur ik pas na een week of later. Geen idee nog. Zie er geen haast in ieder geval. :) Het hele idee dat je kaartjes meteen "moet" sturen heb ik nooit begrepen.

6. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Hear hear Nikaya!! Godzijdank, dacht dat ik de enige was die dat dacht :)

7. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    #7 Sensa, 11 mei 2013
    Laatst bewerkt: 11 mei 2013
    Wij hebben hem al klaar. Alleen nog een foto en lengte etc. toevoegen.. :)
    Maar onze eerste kwam te vroeg, dus nu wil ik gewoon voor de zekerheid alles op tijd af hebben. Maar kaartjes zijn ook zo uitgekozen, als je al een beetje in je hoofd hebt wat jullie beide mooi vinden. Veel plezier!

8. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Toevallig vandaag de proefdruk binnen gekregen! Maar wij willen geen foto op t kaartje... Namen zijn we al uit, dus alleen straks de datum, tijd, lengte en gewicht aanpassen en dan is ie perfect! ;)

De enveloppen laten we eerder komen, dan kunnen we adressen en postzegels er al op plakken. Zo hoeft er straks alleen het kaartje nog in, en zou ik echt weinig kunnen, kan manlief daar niets aan mis doen ;) hihi!

Trouwens besteld op geboortepost.nl

9. Nikaya

Nikaya Actief lid

27 mrt 2013
    428
    0
    0
    Gelderland
    We zijn wel met weinig die er zo over denken, denk ik. :D

ik heb zelfs een keer iemand gehad die op haar uitrekendag een kaartje kwam uitzoeken. de dag erop is ze bevallen :D

En heb ook een keer iemand gehad die pas wilde dat ik foto's kwam maken toen de baby 2 weken was. en pas met 3,5 week heeft ze de kaartjes verstuurd. Ik hou der van ;)

Lekker doen wat je zelf wil dus :)

10. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Geboorte kaartjes hebben wij cadeau gekregen, het is alleen de tekst als opdruk die er nog in moet, het gewicht lengte en de naam wil ik eventueel met de hand erin laten schrijven.. Zodat de geboorte kaartjes door mijn moeder ingevuld kunnen worden en verstuurd kunnen worden zodra de kleine geboren is :)

11. diene

diene Bekend lid

4 dec 2010
    685
    0
    0
    Limburg
    Wij zijn ook niet de snelste. Kon ook maar niet beslissen wat ik wilde en daardoor pas na de geboorte een beslissing genomen. Hebben ook 5 dgn in het ziekenhuis gelegen en zo kreeg men het kaartje uiteindelijk pas 3 wkn na de geboorte. Hebben ons daar niet zo druk om gemaakt :)
    Bij deze heb ik al een idee wat ik wil, maar t moet nog wel flink bewerkt worden. Denk niet dat het deze keer zo lang zal duren, maar heb geen haast ;)

12. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    voor zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit een geboortekaartje van bekenden die bevallen waren binnen een week in de bus gehad, dus zo heel raar vind ik het niet hoor

13. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik ben rustig aan begonnen met uitzoeken omdat Pappamuis er geen tijd voor heeft. Vrienden van ons zijn drie maanden te vroeg bevallen en daardoor ben ik me toch iets bewuster van dit soort dingen. En ach, het kaartje uitzoeken is geen zwaar werk, en de tekst kun je altijd nog bedenken tegen de tijd dat je moet bevallen. Je hebt dan ook wat meer een band met je kindje zodat je iets kunt bedenken dat wat meer bij het karakter van je kindje past. Maar het kaartje is dan tenminste al uitgezocht, want er zijn zoveel duizenden spuuglelijke kaartjes waar je je eerst doorheen moet worstelen.

14. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Je kan je foto toch digitaal naar de drukker sturen per email?
    dus als jij dagen moet blijven kan vriendlief/manlief ze toch even verzenden, dan is een dag a 2 dagen later je kaartje verzendklaar.

15. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik ben nu 28 weken zwanger en heb de geboortekaartjes nu 'n paar weken af. Wel verschillende keren wat veranderd. Heb dan ook vandaag de proefdrukken binnen. De vorige zwangerschap had ik ze me 20 weken al af. Hoeft maar gedaan te zijn toch.

Met foto of het kaartje heb ik geen ervaring, houdt er persoonlijk niet zo van.

16. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Ik was al een tijdje aan het rondschuimen voor kaartjes.
    Had eerst eentje op kaartje2go gemaakt en proefdruk laten opsturen.
    Toen kreeg ik het idee van zelf een kaartje te ontwerpen, werd een beetje in het genre van het online kaartje.
    Gisteren langs de drukken gegaan, mochten het kaartje op usb stick eens binnen brengen en dan proefdruk laten maken.
    Daarna toch langs de ava geweest en daar in de boeken gedoken, en toen kwam de twijfel. Twee hele leuke kaartjes uitgekozen en even de details opgeschreven.
    Vandaag begonnen met volledig nieuw ontwerp van een eigen kaartje en dit gaat het ook worden ook! Ben zelf super tevreden met het resultaat en vl vond het ook super dus gaan we morgen binnen brengen bij de drukker en proefdruk aanvragen :D

Sorry voor het lange verhaal :)

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik wilde ook heel graag een foto op het geboortekaartje, dus ik had alles al 'klaar staan', hoefde alleen nog maar foto toe te voegen en datum, lengte en gewicht.
    Maar toen kreeg ik onverwacht een spoedkeizersnee en kwam ons mannetje in de couveuse met allemaal slangetjes.
    Was nog heel lastig om een beetje mooie foto te maken!
    Zou ik wel rekening mee houden, dus misschien ook nog een alternatief kaartje zonder foto.
    Kans is klein dat zoiets gebeurt natuurlijk, maar ik had achteraf liever een kaartje zonder foto gehad

18. jony

jony Actief lid

11 nov 2012
    434
    0
    0
    Dit wordt die van ons:
    Voorkant blauw juli 2013.jpg
    Volledig blauw binnen.jpg

Naam komt op de voorkant ook tussen het kroontje en de vakjes

19. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Wij hebben van de week de proefdruk binnen gehad en vinden het kaartje hartstikke leuk, dus wij gaan gewoon voor die! Ook zonder foto hoor.
    Maar als jij met een foto wilt en het daardoor iets langer duurt is het toch helemaal niet erg? Meeste mensen weten het toch al voor het kaartje, in ieder geval degene die er toe doen!

20. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    wij hebben hem al een paar maandjes af. Via kaartje2go. Enorme leuke kaarten. We hebben alle adressen er al in staan. Omdat ik een keizersnede krijg gaat mn man het versturen. Hij hoeft alles alleen maar aan te klikken en goed in te vullen en versturen word zelf gedaan. Meteen betalen via ideal en het word allemaal verstuurd. Dus dat zal dezelfde dag gedaan worden. Dus de volgende dag heeft iedereen het al binnen.

Deel Deze Pagina