Schoolgaand en verlof

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sadieraven, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey dames,

Ik volg nu een niveau 3 opleiding als financieel administratief medewerkster.
    Mijn cijfers staan goed en mag over naar het 2de jaar. Jeeej!

Maar dan komt het...
    Dochter lief in sept ook voor het eerst naar school en dan heeft ze wendagen, dat valt te overzien.
    Maaaaar mijn verlof zal in nov ingaan aangezien ik in dec moet bevallen..
    Ze hadden het over 16 weken uitschrijven maja dan krijg ik geen studie en moet wel mijn nederige stulpje betalen :)
    Ik zal waarschijnlijk als ik de stof niet bijhoud (wat ik eerder denk) waarschijnlijk met de februari klas meestarten dus een half jaar terug gezet worden... Is ook mijn eigen keuze..

Zijn er hier meer dames met deze ervaring en hoe ging dat bij jullie? Dan kan ik dat voorleggen bij mij op school. Ze zijn wat dat betreft wel meedenkend dus willen me niet in de problemen helpen! :)

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Helemaal niemand die dit kent?

3. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, gewoon ingeschreven blijven staan voor je stufi en overleggen met school hoe jij de gemiste stof kan inhalen. Ze mogen je niet uitschrijven en veel scholen hebben regelingen voor zwangeren.

Wat wel kan is dat je door je vertraging een paar maanden moet bijlenen ivm prestatiebeurs. Een zwangerschap is geen geldige reden voor studievertraging.

4. MusPoes

MusPoes Actief lid

17 feb 2013
    381
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ja niet echt precies dezelfde situatie.
    Ik heb ervoor gekozen mijn studie dit jaar niet af te ronden en mijn scriptie (hbo) na mijn bevalling te doen. Nu stopt mijn stufie in augustus. En omdat ik geen medische indicatie heb, zwanger zijn is geen excuus om een studie niet af te kunnen ronden vinden ze..
    Mijn school heeft een fonds voor studenten die tussen wal en schip vallen als het gaat om opgelopen studieachterstand en stufie. Misschien heeft jouw school dit ook en kan je die tijd overbruggen met dat fonds.

Een voorwaarde in mijn geval is dat ik wel door moet studeren maar op een heel laag pitje zeg maar..
    Anders heb ik vanaf augustus helemaal geen inkomen meer want niemand gaat een zwangere vrouw aannemen die nog geen diploma heeft en vervolgens na een maand met zwangerschapsverlof moet.. :)

Heeft jouw decaan of studieloopbaanbegeleider geen protocol voor soortgelijke situaties? Kan je vragen.

succes!

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Ik loop wel medisch in het ziekenhuis en ze willen graag dat ik mijn studie afrond. Dat ik paar maanden extra moet lenen kan er ook wel bij, dat doe ik nu al bijna een jaar. Weet ook niet of je meer studie krijgt omdat er een 2de bij komt en voor de wet alleen ben :)
    Eigenlijk raar dat het geen excuus is voor vertraging want je gaat wel met verlof -_- daarin tegen zijn mijn cijfers wel hoog dus hoop gewoon dat het volgend niet nog veel zwaarder word met de stof. zowieso in het nieuwe jaar gaan we even alles bekijken hoe we het eventueel kunnen oplossen, zonder geld kan gewoon niet!
    Dankjewel voor de info!

Deel Deze Pagina