Invisaline of blokjesbeugel, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy339, 10 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik moet wel vaker terug ook bij de invisalign,de ortho wil het goed bijhouden en de attachments op mijn tanden zo nodig optijd verplaatsen. Ik dacht gemiddeld 1x per 6 weken

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik heb nu 5 maanden een beugel. Kon ook kiezen tussen de invisalign en slotjes. Ik heb ivm het prijsverschil het laatste gedaan. Ook lijkt me die invisalign echt vervelend. En als het pijn doet dan ken ik mezelf en dan draag ik het uiteindelijk niet meer. Nu zit het gewoon vast, ga elke 6 weken voor een nieuwe draad en that's it. Ik heb eigenlijk heel weinig last er van. Ik heb geen ringen om mijn kiezen. De draad zit in het laatste, speciale slotje geschoven. Nu 5 maanden zie ik al een enorm verschil. Ortho ging uit van 2 jaar. Maar misschien kan het toch wat korter.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik heb net de knoop doorgehakt en ga toch ook voor de blokjes.
    Vind het erg spannend maar de afspraak staat.
    Eerst onder en maand later boven.

Bij mij gaf de doorslag dat ik bij invisaline geen garanties krijg. Als het eindresultaat slechter is dan is het zo en kun je niet meer,daar teken je voor. En voor het gevraagde bedrag wil ik wel service en kwaliteit..

Ik hoop dat ik ook mag zeggen dat het mee valt..

Novi, Syane, Casara en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Denk een verstandige keuze. Het is toch een bom geld wat je moet neerleggen. Dat je op de invisalign geen garantie kreeg, wist ik niet. Ik had een tand die en gedraaid en recht getrokken moest. Dat was denk ik met invisalign niet gelukt. Die staat voor 90% recht inmiddels.
    Succes!!!

wendy339 vindt dit leuk.
  5. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Dan zou ik zeker voor de invisalign gaan als ik je zo hoor. Ja het is een stuk duurder maar de punten die je hierboven noemt vind ik toch wel iets om het zo aangenaam mogelijk te maken.

Het prijsverschil vond ik voor een half jaar te groot dat ik dacht ik overleef die paar maanden wel.

wendy339 vindt dit leuk.
  6. KatoJipGimli

KatoJipGimli Actief lid

17 mei 2015
    214
    19
    18
    Ik heb nu invisalign en ben super tevreden. Moet in totaal 19 bitjes, zit nu op bitje 12 en mn gebit is nu al zo mooi geworden!
    Er wordt aangegeven dat het redelijk pijnloos is, dat vind ik niet (verschilt per bitje) maar ik vind het echt heel fijn dat het maar kort duurt en de meesten valt het niet eens op.

wendy339 vindt dit leuk.
  7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Goed om te horen dat het jou ondanks wat pijn toch goed bevalt.

Ik ga toch ondanks de vele voordelen niet voor de invisalign. Ortho geeft aan dat blokjes beste resultaat geeft en de grote doorslag was voor mij het "contract" van invisalign wat je moet tekenen waarin eigenlijk gewoon staat dat je geen rechten kunt ontlenen aan het eindresultaat. Is het niet mooi of zo als jou is toegezegd dan heb je pech. Dat vind ik erg slecht voor het bedrag wat je neerlegt.
    Ik heb best een flinke correctie nodig dus wil het echt goed doen. Dus ik vaar op het advies vd ortho hoe spannend ook...

8. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    #28 Annefien, 11 feb 2022
    Laatst bewerkt: 11 feb 2022
    Ik heb als tiener jaren een beugel gehad en 2 jaar terug weer een aantal maanden slotjes omdat mijn boventanden gingen schuiven. In mijn tienerjaren alleen onder een spalkje gekregen (dat stond nu dus nog steeds netjes recht). Nu heb ik er boven ook een spalk achter laten zetten zodat het niet weer verschuift.

Je mond moet even wennen aan de slotjes, dat duurde bij mij een weekje en verder is het plaatsen of aanpassen van de draad even een dagje vervelend. Maar ik vond het toen en ook nu weer goed te doen. En nog steeds heel blij dat ik het gedaan heb.

En wat die tandartsangst betreft, ik ga ook met tegenzin naar de tandarts maar de orthodontist vond ik niet erg.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Jij geeft mij moed :)
    Fijn dat het meegevallen is! Tuurlijk verwacht ik ook ongemak,maar jou ervaring klinkt prima! Goed om dat ook te horen van iemand met tandarts angst!

10. LuciferMorningstar

19 mei 2021
    51
    47
    18
    Is dit dan op hele korte termijn verandert? Ik kreeg gratis een reeks nieuwe bitjes toen mijn tanden nog niet stonden zoals ze hadden voorspelt bij het laatste bitje van de eerste reeks. Bij de 2e reeks was er nog steeds 1 tand die de invisalign niet pakte en mocht ik zelfs nog verder weer gaan, maar die tand stond voor 80% goed dus zelf vanaf gezien.

Mimus vindt dit leuk.
  11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Weet ik niet ik kreeg dit contract mee bij de prijsopgaves. Wellicht dat het dan aangepast is inderdaad. Moet het ook tekenen, staat ook het adres op waar t gemaakt wordt, in ergens Brazilië dacht ik?

Deel Deze Pagina