Nu we weer in lockdown zijn, is er dan ook weer wat veranderd in de regels rondom verkouden kinderen? dochter van 8 werd vanmorgen wakker met een loopneus. We zien verder niemand, maar op eerste kerstdag willen mijn schoonouders graag even komen. Tot voor kort kwamen schoonouders hier ook gewoon over de vloer als de kinderen snotteren, maar nu is alles weer even extra op scherp gezet. Weet iemand dit?
Zijn je schoonouders kwetsbaar? ( leeftijd en/of zwakkere gezondheid) Dan zou je jezelf kunnen testen voordat ze op bezoek komen. Een loopneus bij kinderen komt erg veel voor.. Ik denk pas bij meer klachten bij het kind en bij jullie dat je er iets mee moet. Koorts bijvoorbeeld En kerst is pas over 8 dagen.
Begreep van vrienden dat de tijd tussen testen en uitslag weer aardig oploopt. Als ik het goed begreep moesten die bijna 2 dagen wachten. Dus ben bang dat laten testen voor de Kerst dan nog niet veel zin heeft.
Bedankt voor je reactie! Schoonouders zijn net 60 geworden en fit en actief, dus dat is fijn. Ik ga het met ze overleggen en mocht ik zelf ook verkouden worden dan ga ik me op tijd laten testen. Ja, je hebt gelijk, over 8 dagen is de verkoudheid vast ook wel weer op z’n retour.
Ja dat hoor ik ook veel van kennissen die niet bij ons in de buurt wonen. Gelukkig wonen wij in een gebied waar weinig Corona is en testen ook nog snel gaat. In de morgen getest is in de zelfde avond of in de vroege ochtend daar op de uitslag. Hopelijk blijft dit zo..
Ik heb niet gehoord dat de regels verandert zijn, dus kinderen met een snotneus mogen van mij nog 'overal' heen. Mijn ouders kiezen ervoor om geen verkouden kinderen te zien en mijn schoonouders maakt het niet uit. Ze zijn nu dus gewoon bij schoonouders met neef en nichtje aan het spelen terwijl ze een snotneus hebben (hebben ze al weken).
Ik ken een paar kids die alleen een snottebel hadden en toch positief bleken te zijn. Voorheen dacht ik ook van zal wel meevallwn hebben ze zo vaak. Maar sinds zowat de hele klas van mijn zoontje (5) corona heeft kijk ik er anders tegen aan. Kids die alleen snottebel hadden hebben nu massaal ouders die ineens corona hebben. Ik ben door deze ervaring voorzichtiger geworden (hen nu zelf ook corona en mijn vader helaas ook)
Bedankt voor je reactie! Ik heb er idd ook niks over gehoord. Ik kijk nog wel even op de site van het rivm of zo. Mijn jongste heeft ook al weken een snotneus. De oudste van 8 stond vanmorgen ermee op. We gaan het zien, misschien is het tegen de kerst wel over.
Oei, ja dit soort verhalen hoor ik ook steeds vaker. Gelukkig bij ons op school nog geen 1 besmetting geweest, dat maakt het minder waarschijnlijk dat het bij mn dochter om Corona gaat, maar kan me voorstellen dat als je ergens woont waar er veel besmettingen zijn dat je dan iedere snottebel verdacht gaat vinden. Zou ik ook hebben hoor. Beterschap trouwens!
Volgens mij zijn de regels voor kinderen nog steeds hetzelfde en hoeven ze met een loopneus niet thuis te blijven. Kerst is wat dat betreft nog ver weg. Ik zou het tegen die tijd, als het nog aan de orde is, overleggen met je schoonouders en de keuze aan wel/niet komen aan hun overlaten.
De regel was toch, naar school en/of opvang met een snotneus. Verder niets, het is nooit zo geweest volgens mij dat kinderen met een snotneus overal heen mogen.
Mijn dochter van 10 is verkouden en zij blijft sowieso thuis en we ontvangen daardoor geen bezoek (en haar zus blijft nu ook thuis). Ze heeft last gehad van een loopneus en niezen en nu hoest ze af en toe, verder geen klachten dus ik laat haar nog niet testen. Maar ik denk dat ze het ergste gehad heeft en nu hoop ik vooral dat de ons niet heeft aangestoken/gaat aansteken zodat we met kerst naar mijn ouders kunnen, ben er sinds maart niet meer geweest
Dacht ik ook. Mijn verkouden kind ging naar school maar mocht niet naar zwemles en ik liet hem ook verder niet buitenspelen en nam hem ook niet mee naar de winkel. Maar....ik mocht wel naar het consultatiebureau met verkouden baby (al is dat ook vrij essentieel) Qua opa en oma: ik laat de keuze bij hun. Ik meld het netjes vooraf dat 1 of beide snotterig zijn
Ik schreef ook overal met aanhalingstekens, omdat we bijna nergens komen. Naar school, oppas, vriendjes, speeltuin en zwemles mocht hier met een snotneus. Zwemschool hield ook de beslisboom aan. Ik neem ze natuurlijk niet mee naar de supermarkt oid als ze verkouden zijn. Morgen mogen we zelfs met snotneus naar de KNO arts
Oh ja ik zie het nu. Toch vind ik het gek dat zwemles met een snotneus blijkbaar mocht/mag. Afspreken lijkt me ook niet verstandig en ik weet ook niet of dat wel 'mag'? Zelf kies ik er niet voor, voor de zekerheid.
Heb in ieder geval nergens gelezen dat het niet mag. Wij hebben sowieso in oktober alle 4 (plus schoonouders) al corona gehad, dus zijn hopelijk nog even immuun en daarom misschien minder bang met afspreken.
Bij verkoudheidsklachten icm benauwdheid en/of koorts. En volgens mij wordt het ook aangeraden bij klachten en in contact geweest met iemand met corona.
Hier voor de 2e keer dit najaar gr 6/7/8 met corona besmettingen dus hou het goed in de gaten zou ik zeggen