slaapritme 17 maanden oude dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mugje, 19 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje slaapt van 7 tot 7 en daarnaast nog van 9 tot half 11 en 's middags rond 1400 uur gaat hij weer anderhalf uur.
    Nu vinden ze op het kdv dat hij naar 1 slaap moet omdat dat bij zijn leeftijd hoort, ik heb gelijk gezegd dat dat niet aan zijn leeftijd ligt maar aan zn behoefte. Ja was wel makkelijker geweest 1 slaapje maar dat werkt hier dus niet. Als ik hem om 12 of 1300 uur op bed leg dan slaapt hij maar 1 uur en is hij helemaal uit zijn ritme, wordt dan zelfs in de ochtend om 6 uur al wakker.
    Iemand die dit herkent??
    Tips om alsnog die ene lange slaap te krijgen tussen de middag??

2. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik zou proberen het slaapje van 9 uur steeds langer te rekken.
    Hier ook een jochie die veel slaap nodig heeft.
    Soms zitten we om 11 uur al aan het brood, en ligt hij er om half 12 al in.
    Maar dat maakt mij niets uit! Vaak houdt hij het wel vol tot 12 uur.

Maar rond 10 uur is altijd ff inkakmomentje hier, en dan gaan we er altijd ff op uit!

2 slaapjes vond ik zelf behoorlijk irritant op een gegeven moment.
    Maar heb wel altijd naar hem gekeken.

Wat je ook kan doen, is hem na een half uurtje alweer wakker maken.
    Is wel wat sneu, maar dan kan hij dus om 12-12 uur wel weer naar bedje toe.
    Zo bouw je langzaamaan dat slaapje eraf.

Hier was de regel toen; als hij nog goed te pas was tot na half 10, "moest" hij wakker blijven, anders werd de hele dag zo'n rommel.
    Was hij om 9 uur moe, dan "mocht" hij even een half uurtje slapen/rusten.

3. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ga het morgen maar even proberen! Maar ben bang dat hij dan na anderhalf uur ook alweer wakker is! En dan moet ie in de middag alsnog maar je we zien wel... ;)

4. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Hier exact hetzelfde "probleem" ook door het kdv gepusht omdat hij met 2 jaar naar een andere groep gaat waar maar 1 keer wordt geslapen... slaat toch nergens op, hij is nog maar anderhalf jaar! Dus, op het kdv slaapt hij 1 keer en thuis nog lekker wanneer hij dat zelf aangeeft... want inderdaad, ook Timo slaapt max. 1,5 uur achter elkaar, ook als hij maar 1 keer slaapt, waardoor hij echt slaap tekort komt en dat vind ik niet fijn. Hij is wel heel flexibel zo te zien, aangezien het op het kdv blijkbaar wel lukt. Thuis geeft ie zelf al zo duidelijk aan dat hij naar zijn bedje wil, wie ben ik om hem dat te ontnemen? Dus van 8.30 tot 10.00 en van 13.00 tot 14.30 heb ik lekker 2 momenten voor mezelf, heerlijk ;)

5. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Aaaah fijn te lezen dat jij precies hetzelfde hebt ;) En ook maar max 1,5 uur :) Wordt idd een probleem van gemaakt, hier deden ze hem op het kvd zelfs vaak maar 1 keer naar bed omdat hij anders niet buiten zou kunnen spelen. Ja heel vervelend maar het is nog vervelender als hij chagerijnig is omdat hij niet genoeg slaap heeft gehad. Als hij nou vaak naar het kdv zou gaan dan zou het sneu zijn als hij niet kan spelen (vraag me af wat ze dan de tijd doen als hij wakker is....) maar hij gaat 2 keer per week en dan heb ik liever dat hij een goed ritme houdt!!

Naja ga het vandaag wel proberen, komt een tweede aan dus daar zou het ook makkelijk voor zijn als ie 1 lange ruk maakt.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Ik vind dat je van het kdv mag vragen om hem toch twee keer naar bed te brengen, omdat anders z'n hele ritme in de war geschopt wordt. Het ene kind heeft gewoon meer slaap nodig dan het andere.
    Hier was het trouwens andersom: thuis zit ze al een tijdje op één slaapje, maar op het kdv brachten ze haar tot voor kort nog steeds twee keer naar bed, anders redde ze het echt niet. Thuis wel, omdat ze als één van ons beiden thuis is 's ochtends langer kan slapen en het dan rustig tot 8.30 uur volhoudt.
    Op kdv probeerden ze af en toe wel of ze haar 's ochtends wakker konden houden, maar omdat ze dan zelf merkten dat ze dan 's middags niet goed sliep, of als wij aangaven dat ze echt doodop was geweest, dan brachten ze haar de volgende keer toch weer 's ochtends naar bed. Na een tijdje weer een keer proberen en zo is het hen uiteindelijk "gelukt".

Ik snap best dat het voor het kdv makkelijker is als kindjes mee gaan in het ritme, maar kindjes die thuis nog twee slaapjes doen, hebben dat op het kdv toch ook echt wel nodig! En dat argument dat hij dan niet buiten kan spelen, tja.... Ik zou slaap toch belangrijker vinden. Van een dagje niet naar buiten werd mijn krummel niet chagrijnig, van een dagje met weinig slaap wel ;).

Deel Deze Pagina