Nou ik moet zeggen dat ik het op straat ook geen gezicht vind. Ons manneke krijgt hem alleen in bed, en smiddag als hij gaat slapen. En we zijn wel zo ver dat deze ook in bed blijft bij zijn knuffel appie!! Want die probeert hij ook altijd naar beneden te smokkelen haha. Maar goed ons zoontje knarst dus ooit en dan krijgt hij als uitzondering wel zijn speentje maar dat is altijd thuis. Want de tandarts kon al aan zijn tanden zien dat hij knarst... en dat blijkt vele malen erger te zijn en weet ook niet hoe ik dat afgeleert krijg!!! Wij horen het zelfs als hij dat doet... soms ook in zijn slaap en dan heeft hij dus de speen niet meer in want als hij ingeslapen is spuugt hij automatisch die speen uit!!
brr verschrikkelijk geluid... en dan slijten je tanden af.. daar kan de tandarts natuurlijk niks meer aan doen.
@saskia, inderdaad.. dus dan is de keus niet moeilijk dan soms maar een speentje thuis als hij dan niet knarst. Volgens de tandarts komt het dat hij heel laat zijn tanden kreeg. Ons zoontje liep dus eerder dan dat hij tanden had. Zijn eerste tanden zijn met de 15 maanden pas gekomen. En hoe ouder ze zijn des te meer kans op knarsen. Tja en nu komen de kiezen eraan dus komt er weer druk op het gebit en dan begint het knarsen weer... Tandarts zei alleen troost dat het het melkgebit is en niet blijvend is!!!
Op zijn 2e verjaardag hebben we zijn speen weggedaan. Ik was hem die dag eigenlijk aan het voorbereiden dat hij vanaf morgen geen speen meer mocht, het grote jongen - spenen zijn voor baby's verhaal. Maar hij reageerde erop alsof het om nu ging, dus ik heb hem meteen weggegooid. En het ging prima! 2 minuten huilen, dat was het. Ik denk dat het hier makkelijker ging omdat hij altijd al een knuffel aan zijn speen had hangen, die is er dus nog steeds en gaat ook mee naar het kdv. Ben benieuwd hoe zijn duimende broertje het gaat doen, die kan echt niet slapen zonder duim. Drama dus nu hij heel verkouden is!
Hier heeft Lenn alleen met slapen een speentje.. Verder is hij hem niet nodig.. Als hij m ziet liggen wil hij m wel graag hebben dus hij ligt buiten zijn zicht.. Dan taalt hij er ook niet om.. Enige waarvoor we hem af en toe gebruiken is als hij gevallen is en een tand door zn lip heeft.. Het bloedt zo onwijs veel bij hem.. Beetje suiker op de speen en in zn mond stoppen.. hij is getroost en het bloeden stopt
Mijn meisje is ruim 3 en heeft in bed nog een speen. Als ze geen speen heeft tandenknarst ze behoorlijk en das nog veel slechter voor de tanden.
Hier sinds zijn 2e verjaardag trouwens ook alleen in bed, geen gezicht, kindjes die met een speen in de mond proberen te praten.
Ik liep gisteren nog buiten met Thijs in de buggy met een speen in z'n mond Dat vond ik ook geen gezicht, maar hij had 39.7 graden koorts en moest mee om z'n broer van school te halen. Sinds z'n eerste verjaardag is de speen alleen voor in bed. In eerste instantie mocht hij hem dan nog wel met ontdooien na het wakker worden bij ons in bed en bij het boekje lezen en zingen voor het naar bed gaan. Sinds een tijdje bouw ik dat helemaal af. Hij zingt nu mee met de liedjes! En hij zegt nu zelf ook: speen is voor bed. Rick heeft een speen gehad tot z'n 3e verjaardag, dat was 2 avondjes zeuren en toen was het over. Ik had ze kapot geknipt en gezegd dat we van de mevrouw in de winkel geen nieuwe mochten kopen omdat hij drie is en dan mag je geen speentjes meer kopen Ze zeiden toen bij het CB dat 2 jaar geen handige leeftijd is om het af te leren. Ze begrijpen nog niet goed waarom het niet mag en het bied juist een stukje veiligheid/geborgenheid voor ze. Je kan het dan beter rond het eerste jaar afbouwen of pas als ze rond de 3 zijn.
Hier heeft die massieve speen het gebit verpest, en niet alleen het gebit maar ook de spraak (slissen). Ze heeft nu een speentje vanaf dag 1 en het praten gaat al een stuk beter. Als ze 3 is gaat hij echt helemaal weg, nu alleen 's nachts om in slaap te komen.
Als je het over mij hebt.. dan heb je toch niet goed gelezen denk ik. Want ik was degene die tot haar 12e geduimd heeft, máár mijn zoontje heeft een speen die hij alléén in bed in mag.
mn jongste heeft genoeg aan haar duim, al vanaf de geboorte. tsja we zien wel hoe we dat ooit afleren, voor nu vind ik het 's nachts erg handig!! Hoe vaak we er wel niet 's nachts uit zijn geweest om mn oudste dochter steeds de speen te geven!! En ja, nu drie jaar en ze slaapt nog met speen. Inderdaad tis nu alleen de gewening en geen zuigbehoefte. Maar omdat ze tot 2,5 jr oud elke nacht wel 3 x wakker werd en nu het laatste half jaartje pas goed doorslaapt heb ik nog geen haast met afbouwen van de speen. Wel is de speen echt alleen voor in bed, dus zodra slapen klaar is dan moet ze hem inleveren. Soms gaat dat met een beetje moeite maar ja, ze weet dat het moet. Ik wil absoluut geen kind die altijd met speen rond loopt! Als ik 's avonds ga slapen dan kijk k altijd even bij de kids, k trek dan altijd zachtjes de speen uit haar mond en leg die boven in haar bed. Kan ze hem 's nachts wel zelf vinden maar heeft ze dus niet nachtenlang de speen in haar mondje! En ja, k heb vaker dat verhaal gehoord om de speen met de Sint mee te geven. Ik houd dat ook nog even in gedachten!! Dan is ze bijna 3,5 jr dus dan snapt ze het zeker wel goed!