Alles aanhoren, maar alleen iets doen met de info waar je je goed bij voelt en wat bij jullie past. Andere meningen kunnen je helpen over dingen na te denken en je eigen mening te vormen wanneer je ergens onzeker over bent. Maar laat je zeker niet beinvloeden door één partij. Succes! Nobody said it was easy....
Ik heb het CB regelmatig gebeld voor advies. Die gaven tenminste objectief advies (en meestal kwam het erop neer dat je moet doen wat voor jezelf goed voelt). Familie en vrienden gaven altijd net ff teveel advies, dus die ben ik gaan 'overslaan' (aldus oma )
Ik bedacht mij nog even wat. Als je ongevraagd advies krijgt van oudere mensen houd dan in je achterhoofd dat er in hun tijd aan veel minder informatie te komen was. Zij moesten het hebben van de mensen om hun heen. Ik vermoed ook dat de informatie veel eenzijdiger zal zijn geweest en daardoor eerder overgenomen werd.
Ja dat heb ik ook... er zijn dingen van 'vroeger' die echt nog prima zijn ; maar je hebt natuurlijk ook oma's/opa's die zeggen; ah joh, die 10 minuten in de auto zonder stoeltje kan prima, in onze tijd... bla bla bla.. en meer van dat soort dingen. We zijn natuurlijk wel wat wijzer geworden met de tijd. Niet op alle vlakken wat mij betreft- maar vorm je mening en richtlijnen met behulp van anderen. Internet, vrienden, familie. En héle felle meningen ben ik minder snel geneigd naar te luisteren dan naar 'ideeen' en 'misschien kun je eens...proberen' ... soms is het zoeken.. en mijn partner zoekt daarin mee.
Dit kreeg ik inderdaad ook te horen in de winkel van de verkoopster! Ik denk inderdaad dat je helemaal gelijk hebt
Een zoektocht naar je eigen mening is het toch. Dat hoort bij mama en papa worden. Geef het de tijd! En neem ondertussen alle info die je hoort en leest in je op en bedenk je vooral dat iedereen doet alsof zijn/haar manier de beste is. Dat is niet zo. (ook die van het cb niet) Er zijn vele wegen naar Rome!