Ik weet niet waar ik het neer moet zetten dus hoop dat het hier goed staat. Mijn moeder is ontzettend gek op onze dochter ( haar enige kleinkind tot nu toe ) Ze denkt ook dat ze alleen van mij kleinkinderen gaat krijgen. Kei leuk natuurlijk dat ze zo gek is op onze dochter, alleen koopt ze zo ontzettend veel voor haar. Ze krijgt heel veel tussendoor. Ze koopt voor sinterklaas zelfs speelgoed wat wij dan aan onze dochter kunnen geven. Daar ben ik natuurlijk niet mee in gegaan, wij vinden het zelf ook leuk om leuke dingen uit te zoeken en te geven. Vervolgens laat ik onze cadeautjes zien en zegt ze dat onze dochter veelste veel gaat krijgen met pakjesavond. Nu kreeg ik gisteren weer een foto, ze was naar de kringloop geweest en had weer vanalles gekocht. Ik heb gezegd dat ze genoeg krijgt en ze ik geen verwend kind wil. We waren gisteren bij de andere oma ( het tegenovergestelde van mijn moeder ) en mijn dochter reageerde zo verwend toen ze haar schoencadeautje open had gemaakt. ( dat heb ik ook aan mijn moeder verteld ) Vandaag dacht ik even op de koffie te gaan bij mijn moeder. We hadden het er nog even over en ze snapte me zei ze. Vervolgens loopt ze naar de keuken en haalt ze een sinterklaasboek tevoorschijn, mijn dochter ziet op dat zelfde moment ook 2 nieuwe dvd's staan.. en ze kreeg nog een tekenboekje mee.. Ik weet gewoon niet hoe ik t duidelijk moet maken.. ik wil ook niet ondankbaar overkomen. Als ik er iets van zeg gaat het een paar weken goed en dan begint het weer. Het lijkt alsof nu het sinterklaas is ze alles in moet halen ofzo.
Poe, wat lief van je moeder maar ik snap je probleem, dit is wel erg veel! Misschien zou je eens een balletje op kunnen gooien dat ze ook cadeautjes kan geven in de vorm van belevenissen? Een ochtendje naar het zwembad of de kinderboerderij, samen een ijsje halen bij de ijssalon of samen koekjes bakken is veel leuker dan het zoveelste speelgoedje (en het neemt geen ruimte in!) Had ze misschien vroeger weinig mogelijkheden om haar eigen kinderen alles te geven wat ze wilde geven en compenseert ze dat nu bij haar kleindochter?
Heel herkenbaar. Mijnmoeder koopt ook erg graag cadeautjes voor mijn kinderen. Maar bij de oudste (haar eerste kleinkind) heb ik al snel heel duidelijk gezegd: alleen een cadeautje met de verjaardag en max 2 met Sinterklaas, wat ondertussen aangepast is naar 1. Daarnaast neemt ze altijd wat mee als ze op vakantie is geweest, dat wil ik haar niet afnemen want ze geniet er zo van Mijn oma was net zo, altijd bergen cadeautjes. Mijn moeder heeft geen haar verteld dat ik dat niet wil.en sindsdien is mijn oma zo verbaasd dat mijn kinderen altijd zo blij zijn haar te zien. 'maar ze krijgen helemaal niks van me' zegt ze dan. En dan zegt mijn moeder: ' dat is de reden dat ze niet wil dat haar kinderen altijd cadeautjes krijgen, nu zijn ze gewoon dolblij om u te zien, niet om de pakjes.' Dus nu ziet ze zelf ook in dat het leuker is zo. Mijn moeder koopt nog wel regelmatig wat voor bij haar huis, daar heb ik niks over te zeggen dus vind ik prima. En ze vraagt ook nog vaak zat als we samen winkelen: mag ik het kopen voor ze? Maar ik hou mijn poot stijf :-D
Dat is idd wel een goed idee. Ze heeft ons ook altijd van alles gegeven, en ook altijd gekunnen, dus dat is het niet. Ze vind alles gewoon leuk, en kan het niet laten liggen.
Mijn moeder heeft het ook maar in mindere mate. Ze past iedere week op en eens in de twee weken ofzo komt er wel iets mee. Meestal een shirtje of een broekje of een bijtring. Dochterlief snapt het nu nog niet maar als ze groter wordt dan ga ik er wel afspraken over maken. Bij mn ouders thuis is er altijd wel een nieuw speeltje als we langskomen, maar dat ligt dan gewoon klaar om mee te spelen. Het wordt niet als cadeautje gegeven. Dat vind ik wel een handige manier.
Het word idd niet elke keer gegeven als cadeautje, het ligt vaak ook gewoon klaar om mee te spelen. Maar het is toch weer elke keer iets nieuws. Wat ze bij haar thuis allemaal heeft heb ik weinig over te zeggen natuurlijk. Maat leuk reageren doe ik al niet meer.
Snap ik. Ligt er ook aan hoe vaak het gebeurt natuurlijk. We gaan misschien 1x per maand naar mn ouders dus dan vind ik het niet zo erg. Als het vaker zou zijn dan zou ik er ook wel wat van zeggen.
Mijn schoonouders kopen ook steeds spullen voor mijn zoontje. Maar ik neem het nooit mee naar huis, ze weten ook heel goed dat ik het niet wil hebben. Maar kan hun niks verbieden wat ze in hun eigen huis halen aan speelgoed (helaas) . Ze bedoelen het goed, en hij is hun enige kleinkind (bijna niet meer ) ik zou het lekker allemaal bij je moeder laten liggen. Kan ze er daarmee spelen.