iemand tips? baby van 1 jaar kan nog niet zelf gaan zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama aes, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Anne wordt volgende week 1 jaar
    Ik begin me nu toch een betje ongerust te maken omdat ze nog steeds niet zelf gaat zitten of kruipen.
    Als ze op haar buik ligt blijft ze met haar buik aan de grond liggen ze gooit haar beentjes dan de lucht in.
    Ze steunt wel goed op haar armen.
    Ze rolt wel van buik naar rug en andersom.
    als ik haar neer zet zit ze heel stevig valt nooit om Ze trkt zich op aan de tafel tot staan en ze loopt aan een handje/
    Maar om toch zelf te kunnen gaan lopen zal ze toch eerst moeten gan zitten of kruipen lijkt mij.
    ik heb dit ook al op het cb aangegeven maar hier zeiden ze dat ik haar gewoon moest stimuleren Maar hoe moet ik dat doen als ze niet op haar buik wil liggen ze kreist dan alles bij elkaar.
    Ik zet haar ook wel op haar knietjes neer maar ze laat zich gelijk weer op haar buik vallen.

    hoop dat iemand goede tips heeft of dit ook mee gemaakt heeft met hun kindje want ik ben echt een beetje ongerust nu

    groetjes gerdien
     
  2. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Sommige kinderen slaan kruipen over.
    En gaan staan en lopen.
     
  3. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ja dat weet ik maar ze moet nu toch wel zelf kunnen gaan zitten.
    (mooie naam heeft je dochtertje ha ha )
     
  4. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    en als je haar een speeltje of iets wat ze leuk vindt, aan haar aanreikt als ze op haar buik ligt, grijpt ze er dan naar? Dan zou je mischien kunnen proberen om het iets verder van haar af te houden zodat ze moeite moet gaan doen om datgene te pakken wat ze leuk vindt wat jij haar voor houdt.

    Mischien is dit iets?
     
  5. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Ja dank jij, die van jou ook ;)

    Wat zegt de CB er van? Ben je daar al geweest?
     
  6. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    cb zegt blijven stimuleren het komt wel
    dat met een speeltje werkt niet hebben we ook al geprobeerd ze is heel makkelijk kom ik er niet bij nou dan niet of ze zet het op een kreisen.
    groetjes gerdien
     
  7. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Er zijn inderdaad kindjes die de hele kruipfase overslaan. Maar dat is niet wenselijk. Ik wil niet belerend overkomen, maar kruipen is echt een ontzettende belangrijke ontwikkeling. Omdat het te maken heeft met de coordinatie tussen armen en benen en links en rechts. Hierdoor worden beide hersenhelften optimaal gestimuleerd en ontwikkeld.
    Ik werk in de kinderopvang, en opvallend is dat kindjes die niet gekropen hebben, later ook vaak erg stijf zijn. Moeite hebben ergens op te klimmen, en niet soepel in hun bewegingen.
    Verder schijnt het zo te zijn dat het niet kruipen de kans op dyslectie vergroot. Daar heb ik zelf geen ervaring mee.
    Wel zie ik vaak dat kindjes die in een loopstoeltje zitten (al is het maar heel kort elke dag) ook niet willen kruipen. Dit lijkt een verband te hebben.
    Tot zover mijn ervaring.
    Ik denk Gerdien, dat je door de boosheid heen moet. Oftewel: Anne op haar buik blijven leggen, en blijven stimuleren, ook al krijst ze alles bij elkaar. Een vriendin van mij kreeg als advies van de fysio dat ze haar hand achter de voetjes van haar kindje moet zetten, zodat hij zich daar tegen af kan zetten en zodoende toch wat vooruit komt. Resultaat zien, werkt vaak ook stimulerend. Misschien moet je het niet te lang doen, maar wel vaker per dag. Anne op een grote spiegel leggen werkt misschien ook als afleiding?
    Of misschien is fysio ook een optie voor jullie?
     
  8. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Eliza gaat wel zelf zitten maar dan moet ik haar beentjes vasthouden. Als ik dat niet doe kan ze ook nog niet zitten.
    Kruipen is er ook nog niet bij, ze trekt haarzelf met de handjes vooruit.

    De ene is nou eenmaal wat langzamer dan de ander, helemaal niks mis mee..

    Mijn neefje zat al met 4 maanden, met 6 maanden kroop hij door de kamer en met 9 maanden gaf hij al aan dat hij naar de wc moest (en deed ook echt alles op de wc, hoefde geen luier meer om) Met 11 maanden liep hij door het huis heen..

    Tja dan is Eliza toch echt wel langzaam.. hihi..
    Ik maak me er niet zo druk om, de bewegingen zijn er wel, dus komt vanzelf
     
  9. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    doet jou kindje je na? die van mij probeert alles to kopieren, en dus ook kruipen.. zij op de buik ik ook, en dan voor haar heen kruipen, eerst keek ze gek, nu is ze niet van haar knieen af te krijgen. ook zij gaf aan eerst te willen lopen, maar vind het kruipen nu geweldig! echt zelf op zitten kan ze ook nog niet, wel als ze ze ergens aan optrekt.

    en ieder kind op zijn eigen tempo.

    wat heerlijk dat kind van die luiers! wow die van mij heeft een hekel aan luiers is een gekrijs! zou dat wel lekker voor haar vinden hoor!
     
  10. mamapatricia

    mamapatricia Bekend lid

    5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik ben het hier niet echt mee eens ik denk dat dat per kind verschilt

    romy zette met 10 maanden haar eerste stapjes los en heeft het kruipen na het lopen geleerd wel heeft ze getijgerd maar ik vind nou niet dat ze stijf is het is echt een kleine boef klimt overal op dus ik persoonlijk vind niet dat ze er stijf van worden..
     
  11. loesje

    loesje Bekend lid

    1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    misschien kun je haar in de kinderwagen bak zetten (zittend) waar ze eerder in sliepen die loopt mooi rond aan de achterkant en kunnen ze zelf expirimenteren ze kan dan niet naar links of rechts vallen of naar achteren want de bak vangt haar op. succes
     

Deel Deze Pagina