Hoe vaak temperatuur opmeten?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Pitahaya, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraag. Ik ben nu bezig met mijn temperatuur op te meten. We willen nog niet zwanger worden, maar omdat ik bij een natuurarts loop ivm mijn pcos en darmparasiet, moet ik nu van hem mijn temperatuur opnemen in de ochtend.

Echter heb ik dit vanochtend gedaan en ik heb het twee keer achter elkaar gedaan. De eerste keer was 36.9 en de tweede keer was 36.6. Dat is toch een mega groot verschil?

Moet je het gewoon maar één keer doen en die dan invullen? Want ik wilde het gewoon voor de zekerheid nog een keer doen om te kijken of het gewoon hetzelfde was.....

En ik doe het met een gewone thermometer maar zit er over te denken om deze te kopen: Digitale ovulatie thermometer €4,99 | Sensitest Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    1 keer is voldoende, maar wel raar dat er zo'n groot verschil tussen zit. Ik zou de waardes dan niet vertrouwen. Is het zo'n snelle die binnen 10 seconden iets roept?

Ik heb de Sensitest gebruikt en daar was ik erg blij mee. 2 decimalen is sowieso veel betrouwbaarder. Wakker worden, verder niet bewegen, ding diep onder je tong drukken, lippen op elkaar en wachten. Lang wachten, dat wel. De Sensitest doet er zo'n 3 minuten over. Maar dan heb je ook wat.

3. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Gewoon 1x meten en dit aanhouden. Wel alle regeltjes in acht houden, zoals een goede nachtrust, direct meten na het ontwaken, het liefst rectaal etc. Ik heb deze thermometer ook besteld via internet en hij is prima!
    Ik heb ook pcos en kon op deze manier goed mijn eisprong opsporen.
    Succes!

4. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ja, klopt. Het is zo'n ding wat na 10 seconden (als het al niet sneller is) wat roept. Is dat niet goed? Dan ga ik toch die andere online bestellen. Hij is ook niet zo duur dus dat klinkt goed.

Heb je dan nooit dat hij 3 minuten later een andere temperatuur aangeeft? Of heb je dat nooit getest?

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik heb ook die thermometer. Maar hij piept toch als 'ie klaar is?? Althans bij mij wel. Wel zo handig :)

Aii, darmparasiet. Suikervrij eten dus! Kan een lange weg zijn, maar met voeding te verhelpen. Succes, goed dat je die weg kiest!

6. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Elke ochtend meten op het zelfde tijdstip Dus ook in het weekend. Ik zit me wekker d'r voor. (ik zet altijd m'n wekker) : wakker worden, je thermometer pakken die erin stoppen (rectaal) En dan wachten tot ie ''piept'' en dan krijg je het resultaat. En dan pas veder gaan.. met aankleden etc..

Deel Deze Pagina