Tussen mijn eisprong en verwachte menstruatie naar de sauna

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaLara, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLara

MamaLara Bekend lid

22 dec 2012
    575
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ga regelmatig naar de sauna maar heb gelezen dat dit niet goed is als je zwanger bent. Nu zijn wij sinds kort aan het proberen en vraag ik me af of ik tussen mijn eisprong en verwachte menstruatie toch nog naar de sauna kan of dat dat slecht is voor het eventuele kleine vruchtje. Of kan dat geen kwaad en maak ik me zorgen om niks? Ik probeer rekening mee te houden, maar wil me ook niet aanstellen door allerlei aanpassingen te doen terwijl ik nog niet eens zwanger ben. Ik was ook al voorzichtig met alcohol met oud&nieuw...

Wat vinden jullie?

2. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Hoi,

Ik weet inderdaad ook dat het niet goed is als je zwanger bent, en ook langere tijd na de bevalling niet ivm infectiegevaar.

Of het echt direct kwaad kan voor het vruchtje daar kan ik je ook niet bij helpen.. Ik denk, dat als je je er niet prettig bij voelt, je het niet moet doen. Misschien kun je gaan net na je menstruatie?

Succes!

Groetjes,
    Linda

3. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Kan wel hoor alleen zeggen ze in het begin beter van niet maar ik testte smorgens positief en had die dag een sauna afapraak staan. Alsnje je goed voelt kan het geen kwaad maar als je je niet zo lekker voelt moet je er gelijk uitgaan! Oh infra rood cabines moet je niet doen dat kan wel kwaad omdat dat 'doordringt' zeg maar.

Geniet er van!

4. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Het bezoeken van de sauna wordt in de eerste drie maanden en in de laatste 3 maanden van je zwangerschap afgeraden. De 4e, 5e en 6e maand kan wel.

Ik ben zelf ook fan van de sauna, maar voor mijn NOD vermijd ik de sauna altijd voor de zekerheid. Je weet maar nooit.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

5. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Wat leuk, ik had precies dezelfde vraag! Ik weet inderdaad dat infrarood niet goed is als je zwanger bent, en (bubbel)baden zijn niet goed ivm infectiegevaar, maar hoe het zit met de eerste weken? Dat vraag ik me ook af.. Ik kan me voorstellen dat het niet zo erg is omdat het vruchtje nog zo minuscuul is, maar aan de andere kant is het daardoor zo onwijs kwetsbaar.
    Niet gaan is natuurlijk de beste optie, maar soms heb je iets van te voren geboekt en is het zonde om niet te gaan?
    Misschien weet een deskundige als een gynaecoloog of verloskundige dit?

Ben benieuwd of iemand het echt weet!

6. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    #6 Femmes82, 3 jan 2013
    Laatst bewerkt: 3 jan 2013
    Even googlen er staat veel over op internet. Ik heb een man die ook van sauna houdt en heeft van alles er over opgezocht.
    Ik heb in een PB een link gestuurd.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.197
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Deze vraag is ook al een paar keer aan de verloskundigen op het forum gesteld, dus misschien kun je daar ook even de zoekfunctie gebruiken als je hun antwoorden wilt lezen.
    Over het algemeen wordt gezegd, dat als je nooit sauna's bezoekt dat je er dan zeker niet mee moet beginnen als je zwanger bent. Als je wel regelmatig naar de sauna gaat, is je lijf er al aan gewend. Maar ook dan kan het verstandig zijn wat korter te gaan en wat lager te gaan zitten.
    Als je last krijg van duizeligheid (kan tijdens de zwangerschap toch wat sneller gebeuren) moet je natuurlijk toch weer de koelte opzoeken.

Deel Deze Pagina