Hallo verloskundige, Ik heb wel eens harde buiken maar gisteravond had ik er zo veel en vrij snel achter elkaar, om de ongeveer 5 minuten, en een wat menstruatie achtig gevoel. De dag erna, vandaag dus had ik mijn controle afspraak staan bij mijn vk. Ik heb haar bovenstaande verteld en gevraagd of dat kwaad kon/ hoe dat komt. Zij vertelde dat ik rustiger aan moet doen, dat mijn lichaam dit aangeeft. Ik wil natuurlijk geen vroeggeboorte. Maar ik werkte eerste fulltime en ben al gaan minderen met 6 maanden zwangerschap. Ik werk nu ipv 40uur nog maar 20 uur per week. Dus hoeveel minder moet ik dan gaan werken, ik zit 3 weken voor mijn verlof. Mijn man raad mij aan om mij ziek te melden, hij wil geen risico lopen. En ik ook natuurlijk niet, gezondheid van mijn kindje gaat voor alles. Maar gezien ik mij niet 'ziek'voel vind ik het best lastig om die knoop door te hakken en mij ziek te melden. Ik hoor graag je mening en advies. heb altijd veel aan jullie. Groetjes, nina
Hoi Nina, het is al heel goed dat je minder bent gaan werken. Ik ben het eens met je vk en je man dat je het rustig aan moet doen, want je lichaam geeft signalen dat het op het moment toch teveel is. Wellicht is het een optie je nu ziek te melden en dan te kijken of het over een paar dagne beter gaat. Want als je nu doorgaat, ben je wellicht volgende week helemaal niet meer in staat te werken en dat zou zonde zijn aangezien je nog maar even hoeft. Dus ook voor je werkgever is het fijner dat je eerst even aan jezelf denkt en welicht over een paar dagen weer met goede moed aan het werk kan. Voel je niet al te schuldig, want je kindje is het belangreijkste en die heeft ook meer aan een uitgeruste moeder, dan een moeder di tot het gaatje is gegaan voor haar werk. Dus weeg het af, overleg met je man en evt je ARBo-arts en werkgever en samen komen jullie vast tot ene goede oplossing. Groetjes Brigitte
hoi brigitte, dank je voor je antwoord! helaas werk ik in zo'n klein bedrijf dat er geen arbo arts is, met mijn werkgever sta ik niet echt op goede voet. Ik moet nog 2 weekjes werken en ga het gewoon erg rustig aan doen.Ook thuis, denk dat ik idd beetje teveek deed. Gelukkig heb ik nu al paar dagen geen harde buiken meer achter elkaar gehad.Af en toe wel dat menstruatieachtige gevoel. groetjes, nina