Invloed van stress

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lucky7, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik willen heel graag zwanger worden van een eerste kindje.
    Maar we hebben nu een erg stressvolle periode. We hebben te horen gekregen dat mijn moeder ernstig ziek is. Een rotperiode.

We hebben besloten om toch door te gaan en zijn extra gemotiveerd om zwanger te worden. Zou zo fijn zijn als mijn moeder de geboorte van een kleinzoon of dochter nog kan meemaken.

Maar hoe groot is de invloed van stress op zwangerschap? Dat is natuurlijk niet goed, dat beseffen we ons wel. Maar in hoeverre?

Weet iemand dat of hebben jullie hier ervaring mee?

2. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Goede morgen meid!
    Mijn tante had dat ook,toen zij beloot om zwanger te worden,haar schoonvader was overleden,haar baan kwijt geraakt,een hele slecht periode voor haar,maar toch wou ze door gaan,elke maand ovu test,elke maand wachten,want zij was al 30 jaar dus het moest gauw gebeuren,4 jaar later helemaal niks het was niks mis met haar,ook niet met haar man,toen dacht zij ik stop ermee,ik ga niet eens meer na denken,zij dacht dat zij nooit zwanger zal worden 2 maanden later ja hoor!! 2lling!!! nu is zij 36 en weer zwanger,ik probeer al 1 jaar,wel tussentijd mk gehad,ik heb dus al 1 van 5,voor ons word het tijd voor de 2e

3. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Pinkster,
    dankjewel voor je antwoord. Ja ik heb dat ook weleens gehoord inderdaad. We waren niet zo bezig met het zwanger worden.
    Maar we zijn al 32 en 38, dus heel veel tijd hebben we niet.
    En het zou zo fijn zijn als mijn moeder dit nog kan meemaken.

Maar jij bent dus ook al een jaar bezig, moeilijk hoor en dan nog een mk. Ik hoop voor jullie dat het gauw raak is!!

4. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat de invloed van stress best groot is.
    Wij wilden ook graag zwanger worden. Na 12 maanden was de frustratie behoorlijk opgelopen dat het nog niet gelukt was. Ik ging er al vanuit dat er mogelijk iets mis zou zijn en we hadden besloten na ronde 13 maar eens naar de HA te gaan. Eigenlijk verwachtte ik niets van ronde 13. Maar juist toen was het raak! Dus soms moet je het inderdaad loslaten.

Succes en sterkte gewenst.

Liefs, Mama in spe.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Het kan je cyclus beinvloeden, maar dat hoeft niet per se.
    Ik heb terwijl ik de pil slikte, een stressvolle periode gehad, en toen was mijn cyclus 2 weken langer.
    Ook ooit eens een vreemde bloeding tusentijds gehad.

Het kan, maar t hoeft niet altijd zo te zijn.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk dat het vaak ook toeval is als mensen zeggen: toen had ik het losgelaten en toen was ik vervolgens ineens wel direct zwanger. Voor zwanger worden geldt vooral dat je vruchtbaarheid in de eerste plaats telt, en daarnaast spelen andere factoren stuk voor stuk enkel een bijrol.
    En de invloed van stress op de zwangerschap? Die is nadelig als je het hebt over langdurige en extreme vormen van stress.
    Dat je moeder ernstig ziek is, is heel naar en verdrietig, maar valt niet onder die vormen van stress.
    Dus probeer hierin vooral je niet teveel zorgen te maken en het lekker op je af te laten komen. 32 is voor zwanger worden nog jong genoeg, (de extra risico's komen pas in beeld als je 35 bent geweest).
    Hopelijk lukt het snel en kan je moeder dat allemaal nog meemaken!

7. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Fijn zulke reacties!
    Ik wil het ook wel loslaten, maar juist omdat we nu echt op de vruchtbare dagen let, zijn we er ook meer en meer mee bezig.
    @Rozemarijke, dankje. Je stelt me echt wat gerust.

8. pinkster

pinkster Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.108
    0
    0
    Ik werk bij zorg en heb een afgerond opleiding als
    Nijkerk
    Ja...Bedankt dat hopen wij ook,ik moet 5 oktbor ongi worden of juist niet!!!
    Het zal erg leuk zijn dat moeders nog blij kan worden om oma te zijn!Me kleine vraagd elke avond aan HERE GOD of ie een broer of zusje mag hebben...wie weet hoort de HERE hem he..succes ermee;)

9. jusyalady

jusyalady Lid

14 mrt 2009
    14
    0
    0
    Ja denk ook dat Rozemarijke gelijk heeft...denk dat het dan wanneer mensen het ''loslieten'' meer te maken heeft met het feit dat ze in de vruchtbare tijd ook echt klusten uit genot en niet omdat het ''moest'' want dat is vooral erg belangrijk dat het genoeg vochtig is daar beneden dat de zaadjes makkelijk naar boven kunnen enzo.

En ja de wonderen zijn zeker de wereld niet uit, als de almachtige Vader het wil wordt je zeker zwanger vooral als het zo'n belangrijk doel heeft;) ( zonder al te zeverig over te komen, en ik hier wel van overtuigd)

10. Lovelyrose

Lovelyrose Actief lid

29 okt 2010
    218
    0
    16
    Mijn tante was ernstig ziek, omdat mijn nicht wilde dat ze nog oma zou worden zijn ze ervoor gegaan en ze was vlot
    Zwanger! Helaas heeft mijn tante de geboorte net niet meegemaakt :( :( maar ondanks de spanningen en het verdriet was mijn nicht wel snel zwanger! Ik hoop zo voor jullie dat het snel raak zal zijn!!! En sterkte in deze moeilijke tijd!

11. lucky7

lucky7 Lid

29 sep 2011
    65
    2
    8
    NULL
    NULL
    Dankjullie wel voor de reacties.
    Ik hoop dat het snel raak is en mijn moeder het nog mag meemaken. We gaan ervoor! Wie weet zijn we toch wel snel zwanger ondanks de stress en verdriet, het kan dus wel las ik ook bij het nichtje van Lovelyrose

Deel Deze Pagina