Teennagel dochtertje valt er bijna af...wat te doen?

Discussion in 'De lounge' started by franzie78, Oct 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. franzie78

franzie78 Actief lid

May 15, 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste dochter heeft een paar weken terug een ongelukje gehad in het zwembad, waarbij ze een kleine glijbaan op haar teen heeft gehad. Nu is die nagel langzaamaan los gegaan. De nagel zit nu nog enkel vast aan de nagelriem lijkt het wel. Vanmorgen stond de nagel ook omhoog. Ik heb er een pleister om gedaan, zodat ze wel schoenen aan kon, maar wat is wijsheid? Zal de nagel er vanzelf afgaan? Of moet ik langs de dokter? Ze geeft er vrijwel heen last van. Iemand ervaring?

2. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Als de nagel nog maar een beetje vast zit zou ik hem eraf trekken en daarna een pleister erop, er groeit toch wel een nieuwe nagel terug
    Vraag anders aan je dochter wat ze wilt

3. Novy4

Novy4 Actief lid

Mar 21, 2015
    405
    0
    0
    Vlaardingen
    ik zou de nagel er niet van af trekken , als ie nog aan de nagelriem vast zit en je trekt hem eraf kan je ook de nagelmatrix beschadigen en komt er waarschijnlijk een misvormde nagel voor terug :)
    mocht ze er wel last van hebben misschien een pedicure bellen of die het eraf kan freezen , of wachten tot hij er zelf afvalt kan ook als ze er geen last van lijkt te hebben .

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wij hebben eenzelfde soort ongeluk gehad, ook in het zwembad ;) Iemand deed de deur open en mijn zoontje kwam net aangehobbeld, teen onder de deur en teennagel zat meteen los. Vreselijk zielig :( Wij gingen ook naar de ha en die heeft de nagel, zonder iets te zeggen tegen ons, er gauw afgetrokken :) Hij zei dat hij het nooit vertelde van tevoren, anders maakten we ons zorgen om niets omdat het zo gebeurd is. Daarna had hij er bijna geen last meer van en nu is het weer een gewone teennagel, zou niet eens meer weten welke voet het was. Als je durft zou ik het er zelf aftrekken en anders even langs de ha. Want nu heeft ze er meer last van met dan zonder.

Sonneschijn likes this.
  5. franzie78

franzie78 Actief lid

May 15, 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    De onderste rand lijkt nog helemaal vast. Dus er zelf aftrekken durf ik niet aan. Ik hoopte dat het misschien vanzelf zou gaan.

6. franzie78

franzie78 Actief lid

May 15, 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    De teen en de huid onder de nagel zijn mooi droog en heel, in 1e instantie leek de nagel ook gewoon vast, maar nu de wondjes geheeld zijn, laat de nagel helemaal los. Heb wel steeds de scherpe randjes er afgeknipt, zodat hij mooi kort bleef.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Wachten de nagel er afvalt. Doet echt zeer als je het er af gaat trekken en het zit toch nog vast. Als ze er verder geen last van heeft gewoon laten dus. Kan wel een tijdje duren voordat de nagel er af is. Zo had mijn vriend een keer een blauwe nagel die viel er na een tijdje af. In de ochtend merkte we dat de nagel er af was gegaan in bed heeel vies idee vond ik het haha

8. franzie78

franzie78 Actief lid

May 15, 2015
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ziet er ook heel raar uit. Van de week kwam ze beneden: Mama, kijk eens naar mijn teen.....haphaphap!!
    Echt...ik lag dubbel, maar tegelijk overal kippenvel.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,637
    5,664
    113
    Brrrr ja echt wel, en dan werk ik nog wel in de zorg :p Tenen zijn gewoon niet mijn ding... Zie te veel gore nagels bij de cliënten.

10. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Mijn dochter had een keer een blauwe nagel. Na 3 maanden liet ie ineens los aan de onderzijde. Zag er zo akelig uit. Met een pleister erover heb ik het beschermd in haar sokje. Uiteindelijk viel ie er vanzelf vanaf toen de nieuwe nagel goed door kwam.

Share This Page