invriezen borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door baby001, 11 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Hier ook begonnen met avent bakjes en kruidvatflesjes, maar dat werd inderdaad wat duur.
    Nu ook milktray (met deksel). Invriezen, vervolgens bevroren eruit halen en overzetten naar een diepvrieszakje met ziplock.
    Ideaal!

2. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Net als tasje het zegt: ik vul mijn tray met wat over is. Een staafje is 30 cc, soms heb ik 1-2 staafjes vol (bijv na werkdag waar ik meer gekolft heb dan nodig is), soms een hele tray vol (na bijv avondje uit).
    Trays zijn specifiek bedoeld voor invriezen, dus ik vul met wat ik heb, vriezer in en vervolgens in diepvries zak met datum. Heb per werkdag vaak 50 cc over dus vul tray geleidelijk en vries dan per week tegelijk in diepvrieszakje. Hygiënisch met deksel, sopje uitwassen en klaar!

3. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Invriezen in de avent bakjes en eenmaal bevroren overdoen in een ziplock zakje.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik gebruik de zakjes van dr. Brown, bakjes nemen teveel plaats in

5. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Zo deed ik het ook altijd en bij mijn zoontje heb ik ook een aantal maanden fulltime gekolfd. En misschien goed om te weten dat de voorraad meestal wel wat slinkt, de productie blijft niet altijd zo hoog waarschijnlijk. Naarmate je kindje meer gaat eten zal de bv wel wat afnemen.

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Krijgen jullie de melk makkelijk uit die avent bakjes eenmaal bevroren? Dat zit dan toch muur vast?

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Il vries het in in die avent VIA bakjes, een dag later neem ik een plastic diepvries zakje, met permanent marker de datum van de dag ervoor erop, bekertje uit de vriezer, even in knijpen, bevroren blok melk komt op die manier los. Over wippen in het zakje en weer in de vriezer!

Deel Deze Pagina