Hier ook begonnen met avent bakjes en kruidvatflesjes, maar dat werd inderdaad wat duur. Nu ook milktray (met deksel). Invriezen, vervolgens bevroren eruit halen en overzetten naar een diepvrieszakje met ziplock. Ideaal!
Net als tasje het zegt: ik vul mijn tray met wat over is. Een staafje is 30 cc, soms heb ik 1-2 staafjes vol (bijv na werkdag waar ik meer gekolft heb dan nodig is), soms een hele tray vol (na bijv avondje uit). Trays zijn specifiek bedoeld voor invriezen, dus ik vul met wat ik heb, vriezer in en vervolgens in diepvries zak met datum. Heb per werkdag vaak 50 cc over dus vul tray geleidelijk en vries dan per week tegelijk in diepvrieszakje. Hygiënisch met deksel, sopje uitwassen en klaar!
Zo deed ik het ook altijd en bij mijn zoontje heb ik ook een aantal maanden fulltime gekolfd. En misschien goed om te weten dat de voorraad meestal wel wat slinkt, de productie blijft niet altijd zo hoog waarschijnlijk. Naarmate je kindje meer gaat eten zal de bv wel wat afnemen.
Il vries het in in die avent VIA bakjes, een dag later neem ik een plastic diepvries zakje, met permanent marker de datum van de dag ervoor erop, bekertje uit de vriezer, even in knijpen, bevroren blok melk komt op die manier los. Over wippen in het zakje en weer in de vriezer!