Hallo, Misschien een gekke vraag, maar had zojuist een meningsverschil met een vriendin. Stel dat mijn kleintje om 3 uur begint met drinken aaan de borst en ze is pas rond 4 uur klaar. Dan wek ik haar om 6 uur weer (indien ze niet zelf komt) voor de volgende voeding. Mijn vriendin zegt dat ik haar pas 7 uur moet wekken omdat ze 4 uur pas klaar was met haar vorige voeding en 3 uur later is dan 7 uur. Wat klopt? (Ps, ze is pas 8 dagen oud en daarom duurt het voeden nog zo lang)
Ik ben het ook met jou eens, je telt de tijd van toen de voeding begon als je kijkt naar wanneer er gedronken is. Als je pas om 7 uur weer zou gaan voeden zit de kleine veel te lang zonder voeding ook vind ik, 3 uur is echt de max.
ik telde niet bij mn dochter , gewoon op verzoek. maar bi mn jongens telde ik idd ook vanaf t moment dat ze gingen drinken tot de volgende voeding .
ik telde van begin tot begin. Later ben ik niet op de klok gaan kijken maar keek ik naar mijn kindje. Ik wilde wat meer structuur de eerste weken.
Veel kindjes zijn de eerste twee weken nog erg slaperig en om de borstvoeding op gang te brengen en de suikerspiegel stabiel te houden zou ik ze persoonlijk niet halve dagen zonder voeding laten slapen. Ik hield in het begin ook een minimum van 8 voedingen per dag aan en op verzoek uiteraard vaker.
Als je de klok gebruikt om te kijken of er niet te veel tijd tussen voedingen gaat zitten (bij pasgeboren baby's geen vier uur bijvoorbeeld) dan is het wel slim om de klok te gebruiken. Als je op de klok kijkt om te rekken, gebruik je 'm verkeerd.
Ik kijk idd op de klok omdat ik er niet meer dan 3 uur tussen wil laten, anders slaapt ze zo de halve dag door zonder voeding.