Groente hapjes, zelfgemaakt, vries ik in. Maar kan ik fruithapjes, zelfgemaakt, ook invriezen? De verhalen zijn heel tegenstrijdig. De een zegt dat het kan. De ander zegt dat dan de vitamientjes verloren gaan en dat fruit heel waterig wordt en de smaak eraf gaat. Ne maak ik als ik thuis ben zelf fruithapjes en als ze naar de oppas gaat geef ik een potje mee. Soms maken die ook zelf een fruithapje. Maar makkelijker zou zijn als ik een voorraadje kan maken. Als ik een fruithapje maak heb ik toch al gauw teveel. Een sinaasappel uitgeperst, 1 banaan en een kiwi soms met liga is vaak al genoeg voor twee keer. Meestal eet ik dan de rest maar op, wel lekker ook nog! Ze vind zelfgemaakt ook lekkerder dan een kant-en-klaar potje. Kunnen jullie me vertellen of ik fruithapjes in kan vriezen en of het de voedingsstoffen behoudt? Bedankt
hallo ik heb zelf een tijdje de fruithapjes gewoon ingevroren hoor en ze waren lekker als ze ontdooit waren
Als je goed invriest, gaan geen vitamines verloren hoor. Je kan erg veel fruit gewoon invriezen maar een aantal niet zoals banaan. Koop anders een kookboekje voor babies dan kun je alles gemakkelijk terug vinden.
Ik was al wel van plan om te kijken naar het boek Opperdepop. Zal er van de week gelijk even langs gaan. In elk geval bedankt voor de antwoorden. Nu heb ik eindelijk duidelijkheid. Invrizen is soms toch wel makkelijk.
of er inderdaad vitamientjes verloren zouden gaan weet ik niet, wel weet ik dat ik het zelf waterig en om het zo maar te zeggen niet te pruimen vindt als fruit ingevroren is geweest en iets wat ik zelf niet zou eten, zou ik ook niet aan mijn kleine geven, daarbij wat is er nou lekkerder dan vers gemaakt tis totaal geen moeite (je maakt het binnen 5 min) en je bent ervan verzekerd dat het lekker vers is groente vindt ik weer iets anders, ook dat vindt ik waterig als het ingevroren is geweest maar qua smaak nog goed te doen daarbij maak je wat groente betreft niet zo 1-2-3 een maaltijd voor de kleine dus dat deed ik wel altijd. een paar soorten groente maken en dat invriezen.fruit heb ik nooit ingevroren maar altijd vers gemaakt. op 1x na dan en dat was gewoon geen succes, zag er niet uit (verkleurd) en smaakte totaal niet meer naar hetgeen ik had gemaakt.
Huh, kun je banaan niet invriezen? Heb namelijk uit het boek Opperdepop van AH het fruithapje banna-mango gemaakt. Die kun je [volgens het boek] gewoon tot 2 maanden bewaren in de diepvries... We zullen het straks wel vernemen... Mannetje krijgt straks voor het eerst zijn fruithapje uit de vriezer. Zal het zelf ook even proeven
ik doe het soms wel. hele zak appels of peren maak ik ineens en vries een groot deel in. ik proef het altijd voor ik het geef en ik vind het prima smaken nog. over de vitamientjes weet ik eigenlijk niet......
Behalve om smaak te ontwikkelen is het toch ook goed en nodig voor de vitamientjes? Lijkt mij niet geheel onbelangrijk! Ik wil ook alleen maar fruithapjes invriezen voor de dagen dat ik moet werken. Vaak maakt de oppas dan wel vers, of ik geef een potje mee, maar vers en zelfgemaakt vind mijn dochter toch lekkerder dan een potje. Vandaar de vraag. Groente vries ik wel in. Meestal maak ik voor twee dagen. Wel zo handig als wijiets eten wat zij niet mag en kan eten zoals nasi of pasta. Dan is het wel handig om iets in de vriezer te hebben. Anders kook ik in een pannetje voor haar apart, maar wel hetzelfde wat wij eten, maar dan zonder zout en kruiden.