Invriezen in de potjes van Olvarit, iemand ervaring?

Discussie in 'Voeding' gestart door MissQ, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik wil graag mijn zelf gemaakt groente en fruit hapjes in gaan vriezen zodat het door de weeks als ik werk gemakkelijk te geven is. Nu lijken mij de glazen potjes van de Olvarit wel handig. Maar kan ik deze invriezen? Heeft er iemand ervaring mee? Of gaan misschien de goede stoffen van de groente en fruit verloren als je het in glas invriest?

Alvast bedankt voor de reactie!

Liefs,
    Qwizzle.

2. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb er ook aan zitten denken, maar ik doe het nu anders: in de ijsblokjesvorm. Dan kan je maken hoeveel je wilt, en je haalt het er per blokje uit. Én het neemt minder ruimte in beslag. Met ronde potjes gaat er ook nog eens ruimte 'verloren' in de vriezer.

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ja dat kan
    ik kreeg ook de tip van een vriendin...die maakte ook zelf het eten en vroor het in in de glazen potjes
    nu bij de eerste hapjes hebben we nog de gratis potjes van de babydozen haal ik de potjes leeg en vries het in een ijsblokjeshouder in....hoef ik niet teveel weg te gooien

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hoe haal je ze er dan op een gemakkelijke manier eruit? Ik heb nu ook groente ingevroren in een ijsblokjesvorm (en daaromheen een diepvrieszakje gedaan), maar krijg de blokjes er haast niet uit. Laat staan één voor één.....

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je kunt van Avent de moedermelkbewaarbekers kopen, die zijn geschikt voor invriezen. Op de verpakking staat dat je ze ook voor de groente- en fruithapjes kunt gebruiken. Ze zijn heel makkelijk, stapelbaar en beschrijfbaar.

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik vries ook fruite en groente in in de ijsblokjesvorm ik doe ze er de ene dag in en de andere dag haal ik ze er allemaal uit op een bord en doe ze dan in een hersluitbarediepvries zak. heb allemaal verschillende smaken in de vriezer liggen nu heel makkelijk hoor.

7. sim

sim Niet meer actief

ishet niet zo dat die bakjes beperkt te gebruiken zijn?

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Vroeger stond er op dat je ze 4 keer kan gebruiken. Nu staat er dat je ze bij zichtbare slijtage moet vervangen. Nou en dat duurt volgens mij heel lang (ik heb ze zelf en ik vind ze best stevig).

9. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    ik haal langs de zijkanten even een mes en wip zo het blokje eruit
    maar als het strakkies meer gaat worden dan heb ik ook nog de avent bakjes...doe ik nu al een blokje in als Teun naar de oma's gaat.

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Met een mes is idd een goed idee! Ik ga het proberen, dank je! Ik heb vanavond wat lekkere hapjes voor Silvester gemaakt en heb ze in de Olvarit potjes gedaan, ga ze dalijk in de vriezer zetten.

Bedankt voor jullie reacties!

11. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Er is mij geleerd,dat je glas niet in de
    vriezer mag doen,omdat dat kan knappen.
    Pilsjes die te lang in de vriezer liggen
    knappen ook stuk.

12. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    ik vries het in in de houder van de eitjes in de koelkast :) . Ontstaan uit nood hoor. Had al wortels gepureerd en kon de ijsblokjeshouder neit vinden maar deze wel. Veel makkelijker trouwens want door de vorm druk je ze er zo uit. Even met een lepeltje aan 1 kant duwen en hij glijdt er zo uit. Als alles bevroren is haal ik het er uit en doe het in 1 diepvrieszakje.
    Nu zijn het nog wel hele kleine hoeveelheden maar om meer te starten...
    Van Avent heb je ook zakjes om de melk in te vriezen. Die kan je er ook voor gebruiken. Kan je ook op schrijven

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Je kunt op zich best iets invriezen in glas, maar zorg er dan voor dat je het potje niet helemaal vol doet, want iets dat bevriest zet uit!

14. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb gisteren de potjes gevuld (en niet helemaal tot boven aan toe!). Ben benieuwd hoe het gaat!

15. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik vind die ijsblokjeshouder zelf niet handig (heb zat van die dozen die in de vriezer mogen).
    Maar wij hebben van die siliconen ijsblokjeshouder en dan is het veel makkelijker spullen eruit te halen van die harde plastic ijsblokjeshouder.
    Mss een idee?

16. sim

sim Niet meer actief

da's wel een goed idee, die zijn flexibel, goede tip, ga ik onthouden :D

17. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Weet niet of er bij jou een Xenos in de buurt zit, maar daar verkopen ze hele handige kleine bakjes en die gebruik ik. 1 zo'n bakje is ongeveer gelijk aan 1 potje. Het is een tip die ik hier van iemand anders al op het forum had gelezen, maar ze zijn idd echt superhandig en ik geloof dat je voor 1,50 euro al 4 bakjes hebt.

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dit is een goede tip, ik zal het onthouden als ik weer bij de Xenos kom!

19. HOi

ik vind die ijsblokjes bakjes ook niet fijn. Met eruit halen, gaat er wel iets kapot.

Ik vries het nu gewoon in, in bakjes van xenos. Helemaal niet duur. mag in vriezer ,magnetron,vaatwasser.
    Sticker orop wat erin zit en klaar.
    Het zijn platte bakjes,dus makkelijk stapelbaar.
    LUca krijgt al dik 4 eetlepels groente en aardappel. Heb ik geen bakje meer, gaat het gewoon in een vrieszakje.

PS ik geeft wel fruitpotjes.
    Wie weet wat je in kunt vriezen aan fruit? gaan dan niet veel vitamines verloren?
    en bv peer of banaan zal toch snel bruin worden.niet?
    ik heb ook ergens gelezen sommige fruit eerst te koken? doet iemand dit?

dus wie heeft variatie recepten voor me?

en groenten? luca word nu 6 maanden en krijgt wisseld wortelen,sperzieboontjes,bloemkool en broccoli.
    Courgette was hij niet weg van. Zit ook bijna geen smaak aan.

groetjes

groetjes angela

20. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik vries alles in, ook banaan en peer. Gaat prima.

Bij de Albert Heijn hadden ze destijds een heel leuk boek 'Opperdepop' en daar staan hele leuke en makkelijke recepten in. Kost ongeveer een tientje ofzo, weet alleen niet of ze het nog steeds verkopen. Maar ik haal er erg veel dingen uit en Yuri smult ervan.

Appel en peer is wel makkelijk om even te koken, dat pureert makkelijker.

Persoonlijk favorietje van Yuri (en ik vind het ook erg lekker) is de appel-abrikozenmoes.

Men neme :D 2 appels en 6 gewelde abrikozen, 10 minuten koken en met wat kookvocht erbij pureren. Af laten koelen en smullen maar.

Witlof met appel en aardappelpurree gaat er ook goed in hier.

Deel Deze Pagina