Hoi, Ik heb weer eeb vraag wat betreft de voeding...pff... sophie krijgt 5 flessen van 150 daar moet volgens het cb 4 uur tussen zitten,meestal zit er 3 a 3,5 uur tussen ik probeer te rekken maar dat lukt niet vaak,dan is ze zo overstuur,en dat vind ik zielig! maar het komt er wel op neer dat ze vaak 1 flesje meer krijgt,dus 6 x 150. Ze woog 2 weken geleden 5090... Als ik het cb belt vinden ze dat ze aan 150 cc voldoende moet hebben,ik doe dit nu een weekje...s'nachts slaapt ze van 23.00 tot 6 a 7 uur. Volgens mij is ze gewoon een vreetzakkie en heeft na mij idee meer nodig,maar ik vind zo vervelend dat ze niet echt luisteren. Wat zouden jullie doen? Groetjes,
tussen de flessen van 150 hoeft toch maar 3 uur tussen te zitten en pas bij 180 4 uur? zo is het mij verteld in het ziekenhuis.
maar dan krijgt ze toch een fles te veel? Ze komt ongeveer om 07.00-11.00-14.00-19.00-21.00 er is mij verteld dat ze er 5 mag... Groetjes,
Het CB is er voor advies en hanteert de richtlijnen! Ik haal uit de adviezen de dingen waar ik wat aan heb, de rest laat ik voor wat het is! Ieder kindje is anders, de een heeft nou eenmaal meer honger als de ander. Als je meisje met 6 flessen tevreden is zal ik het gewoon doen hoor! Ik ben pas sinds 2 weken over op 5 voedingen (Colin was wel 10 weken te vroeg maar gecorrigeerd dan nog 3,5 maand) Let er wel op dat ze niet MEER als een liter drinkt, want dat is slecht voor de nieren. Succes, vertrouw op je eigen gevoel!
ik heb nu net 180 met 6 schepjes gegeven,ben benieuwd! Op de verpakking van friso staat ook boven de 5 kilo ( en ze woog 2 weken geleden 5090 ) dat ze 180 mogen. Groetjes,
Jarissa krijgt dat sinds gisteren ook. Als ze honger heeft, gewoon voeden vind ik. Bij Jarissa is het zo dat als ze genoeg krijgt, ze zelf meer tijd tussen de voeding laat zitten. Met 6 x 180 + 6 geef je in totaal 36 schepjes voeding per 24 uur. Dat is eigenlijk 3 teveel. Als Sophie niet zelf naar 5 flessen gaat nu ze meer per keer krijgt zou je ook 3 flessen (die van midden op de dag) 180 + 5 kunnen doen. Bij Jarissa hebben we dat ook een tijdje gedaan, wat meer water. Zat ze toch lekker vol zonder teveel te krijgen. Als het CB je naar jouw gevoel niet goed helpt zou je ook een dietiste van Friso kunnen bellen. Hun nummer staat op het pak. Ik ben daar erg goed geholpen. Veel succes ermee!
Jayden krijgt ook 150 cc en ook hier nog regelmatig aan de 6 flesjes. Maar hij komt wel netjes elke 4 uur. Alleen 's nachts helaas ook wel eens (soms 5uur) hier bij het cb vonden ze het prima. Ben nu langzaam aan die laatste fles aan het afbouwen door z'n speen te geven 's nachts zodat hij op 5 flessen komt.
sommige adviezen van het cb lap ik écht aan mn laars (niet letterlijk hoor, hahaha) Jayden krijgt nu ook 5 voedingen, maar ik kan er alleen tot de laatste fles 4 uur tussen houden, overdag lukt dat echt niet. En ik vind het toch echt zielig om hem te laten wachten dan, ik ga als ik honger heb ook gewoon eten, en niet nog een half uur of een uur wachten. groetjes Setje
Pfffffffffff ben jaloers op dit probleem.... Kathara krijgt er niet meer in dan 100ml.... en zelfst dat wil ze soms niet, gaat er maar 70 in Dus ben genoodzaakt om 9 flesjes te geven op de dag