Invriezen in de potjes van Olvarit, iemand ervaring?

Discussie in 'Voeding' gestart door MissQ, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik heb vanavond het eerste hapje uit de diepvries gegeven (sperciboontjes met rijst) en dat ging heel goed! Geen gesprongen glas ofzo in de vriezer! Ik had alleen wel het idee dat het wat droger was dan toen ik het ingevroren heb, dus een beetje gekookt water erbij gedaan, had helaas alle gekolfde melk ook al weer ingevroren (!), en mijn mannetje heeft heerlijk zitten smikkelen!

Weet iemand misschien hoeveel groentje je kindje met 7 maanden mag? Silvester krijgt nu namelijk een potje groente en daarna nog ruim een half potje met vla en hij zou daarna nog wel meer lusten....... wellicht wat meer groente gaat geven ofzo?

2. HOi

rijst?
    heb ik ook geprobeerd te maken en met de blender te doen,maar het is zo plakkerig. Luca vind er niks aan.
    Meestal maak ik grote hoeveelheid worteltjes,sperzieboontjes, broccoli en bloemkool das zijn favoriet.
    Courgete vond hij niet lekker. CB zei dat hij deze groente nu mocht met bijna 6 maanden,
    Eerst gaf ik potjes vanaf 4 maanden,maar das alleen groente. had potje 6 maanden,maar die vond hij zo vies en mama trouwens ook.

cb zei mij 2 eetl. groente en 1 eetl. aardappel.
    Meestal vries ik in per 4 eetlepels.
    In begin minder om hem te laten wennen.

Het is idd wat papperig dan normaal.
    Ik doen het koken,door de blender,soms beetje water erbij.en zelfs erna door een zeefje.
    NU ben ik erachter gekomen,dat ik het goed moet mengen,voordat het magnetron in gaat. half minuutje eruit, weer effe mengen en nog een half minuutje.
    Dan si het eigenlijk iets te warm,maar mengt zich goed. Eventueel een theelepel appelmoes doet wonderen.

groetjes

3. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    je kan ook siliconen ijsblokjes houders gebruiken, zijn makkelijker leeg te halen.
    en eventueel kan je ze door de helft knippen, en dan heb je kleinere houders

4. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik vries zelfgemaakte groente en fruit in bakjes van de xenos die zijn ook erg handig ijsblokjesvormen vond ik een ramp en die glazen babypotjes mag je volgens mij niet invriezen want ze zijn van glas en glas mag niet in de vriezer geloof ik

5. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik vries zelfgemaakte groente en fruit in bakjes van de xenos die zijn ook erg handig ijsblokjesvormen vond ik een ramp en die glazen babypotjes mag je volgens mij niet invriezen want ze zijn van glas en glas mag niet in de vriezer geloof ik

Deel Deze Pagina