Hallo Annemarie, Onze dochter van 7,5 week krijgt bv op verzoek. Sinds een ruime begint ze de nachten door te slapen en dat vinden we natuurlijk heerlijk. Maar nu zat ik naar het advies van het cb te kijken en die zeggen dat kindjes van deze leeftijd niet meer als 8 uur mogen slapen ivm laag bloedsuiker. Dit betekend dat we Myrthe nu tegen de ochtend wakker moeten maken voor een voeding, ze is sommige nachten nog in diepe slaap en het duurt dan vrij lang voor ze wakker is. Als ze wakker wordt is ze wel alert en drinkt goed. Mijn vraag: Hoe strikt is die 8 uur? Of mag dat ook wel een uurtje langer worden? Of mogen we haar gewoon laten slapen tot ze zelf wakker wordt? Alvast bedankt, Femke
Beste Femke, De 8 uur zijn niet superstrikt (mits ze verder alles goed doet: groei, luiers) maar let er wel op hoeveel voedingen je komt. Ik vind 6 voedingen wel erg fijn om minimaal te hebben, minder dan 5 echt niet.
Bedankt! Groeien en luiers zijn goed. Het lijkt erop dat ze de nacht doorslaapt en dan 's ochtends een extra voeding neemt. De meeste dagen zitten we op 5 voedingen, maar ze komt ook wel eens 6x.