Kolf stuk, waar kan ik terecht?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ientje, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Beste Teddy,

Mijn elektrische kolf is vanmiddag kapot gegaan. Ik denk dat de motor het begeven heeft. Hij stopte acuut met vacuüm zuigen en maakte alleen nog maar herrie in plaats van iets te doen.
    Het is een tweedehandse Ameda lactaline personal, die al voor 2 kindjes gebruikt was voor ik hem in bezit kreeg.

Ik heb geen flauw idee waar ik hem naartoe zou kunnen brengen om hem te laten repareren, de thuiszorgwinkel gaf aan dat zij alleen die service verlenen als het apparaat bij hun gekocht is.
    Ik hoop dus dat jij me kunt vertellen waar ik terecht kan, en of het eigenlijk wel nut heeft, of dat ik beter gelijk een nieuwe kan aanschaffen.

Als ik beter een nieuwe aan kan schaffen, wat voor kolf raad je me dan aan? Ik ben van plan nog ongeveer een maand op mijn werk te gaan kolven (2 dagen per week, 1 keer per dag) en dan af te bouwen tot alleen 's morgens en 's avonds zelf voeden. Ik hoop de kolf dan dus niet/nauwelijks meer nodig te hebben.
    Bij een volgend kindje zou ik hem wel weer willen gaan gebruiken, ik wil dus liever niet huren omdat ik dat dan weer te kostbaar vind.

Ik hoop dat je me kunt helpen! Alvast hartelijk bedankt!

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Qua reparatie zou ik eens bij de lactatiekundige bij jou in de buurt informeren. Voor de resterende maand zou ik een handkolf lenen of via Marktplaats kopen voor de resterende tijd. Bij een evt. volgend kindje kun je dan alsnog een electrische kolf aanschaffen. Welk type hangt helemaal af van jouw (financiele) situatie. Laat je goed informeren bij de thuiszorg of lactatiekundige welke kolf het beste bij jou past.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Dank je wel!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Zou ik je nog een vraagje mogen stellen?

Mijn man heeft de behuizing van de kolf eraf gehaald, en we zagen gelijk dat een rubberen 'elastiekje' geknapt is.
    Kun je als LK dat soort onderdelen ook bestellen? (of beter nog, als particulier)
    We denken namelijk dat het daarmee is opgelost, maar zouden niet weten hoe we aan zo'n nieuw elastiekje moeten komen.

Alvast bedankt weer voor je antwoord!

5. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Ik zou denk ik even contact opnemen met de importeur van de kolf, te weten Ardo Medical in Nieuwegein. info@ardomedical.nl

Zij kunnen je vast verder helpen.

6. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Oh, te gek! Die informatie kon ik dus niet vinden op internet. Ga ze gelijk mailen!

Nogmaals bedankt!

Deel Deze Pagina