hoevaak naar verloskundige???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door aylins, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    hai iedereen..

ik heb het gevoel dat ze me zitten afteschepen,ik ben nu dus 27 weken maar met 40 weken naar de gyno omdat ze mijn termijn niet meer konden vaststellen.
    nu moet ik pas over 5 weken weer op controle is dat normaal??
    ze hebben bij mijn eerste zwangerschap al rare dingen gedaan omdat ik daar niet beval maar bij mijn moeder!
    ben zo benieuwd hoevaak jullie moeten/gaan?

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Hoe ver ben je nu? Ik begrijp de eerste zin niet helemaal:)
    Ik ben nu 28wk, 4 dagen en ik moet vanaf nu om de 3 weken.
    Daarvoor om de 4 weken.

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik loop dan bij de gyn, maar op inet zijn wel lijstjes te vinden met wat 'normaal' is.

8 T/m 24 weken elke 4 weken;
    25 t/m 30 weken elke 3 weken;
    31 t/m 36 weken elke 2 weken;
    vanaf 37 weken elke week.

Ik heb nu alleen een keer 5 weken er tussen, omdat ik dan wél bij m'n eigen gyn kon.. Normaal nu dus gewoon elke 4 weken.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ga nu nog steeds elke 4 weken, voorheen liep ik bij de vk.. nu bij de gyn en heb het idee dat ik daar nog minder kom. Heb 11 mei controle gehad en de volgende keer pas weer 7 juni en ben dan al bijna 35 weken.. eerder vonden ze niet nodig.

5. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Zo werkt het bij mijn vk: Tot 24 weken kom je elke 4 weken op controle. Vanaf 24 weken vinden de controles elke drie weken plaats. Tussen 30 en 36 weken kom je elke twee weken en vanaf 36 weken is er een wekelijkse controle.

Vindt 5 weken wel erg lang?

6. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    bedankt! ik ben telaat voor de de 12 weken gekomen dus nu heeft ze gekeken met 28 weken was ik 26,dat houden ze aan,of bedoelde je dat niet met de eerste zin??;)

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Bij mij zitten er iedere keer 4 tot 5 weken tussen, maar bij mij weten ze hoe ver ik ben en alles gaat goed, dus waarschijnlijk weinig reden om vaker langs te komen.
    Dus voor mij voelt dit normaal, maar als ze niet zeker weten hoe ver je bent zijn de regels misschien anders?

8. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Bij ons is het zo geregeld:

tot 18 weken elke 5 weken
    van 18 tot 30 weken elke 4 weken
    van 30 tot 33 weken elke 3 weken
    van 33 tot 37 weken elke 2 weken
    vanaf 37 weken tot het einde van de zwangerschap, elke week.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Denk dat ze het bij daarom ook zo doen (gyn).. dit is mijn tweede zwangerschap en voel me top en weet van hoe of wat en wanneer ik contact met ze op moet nemen. Enige reden waarom ik bij de gyn loop is vanwege eventuele complicaties bij de bevalling, verder geen reden tot zorgen of dergelijke.

10. Druif2008

Druif2008 Actief lid

16 aug 2008
    287
    1
    0
    Bij mijn verloskundige is het zo geregeld:
    de eerste controle vanaf 8 weken zwangerschap
    tot en met de 24e week om de vier weken
    tot en met de 32e week om de drie weken
    tot en met de 36e week om de twee weken
    vanaf de 36e week tot de bevalling iedere week

Voor mijn zwangerschap liep ik ook bij de gynacoloog (MMM) toen ik zwanger bleek te zijn, mocht ik kiezen: blijven (hoewel er niet een medische indicatie was, want was mijn vriend die verminderd vruchtbaar was) of naar de verloskundige. Heb gelijk voor die laatste gekozen want ik vond het al een ramp om elke keer een tijdige afspraak bij de gynacoloog te krijgen. Ziekenhuizen vind ik ook vaak onpersoonlijker. Ik ben blij dat ik voor een verloskundige heb gekozen. Alleen mijn echo's heb ik nog via het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina